Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

478
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان توجه برنامه درسی اجراشده به تفکر تاملی از دیدگاه دبیران رشته علوم تجربی و علوم انسانی شهر کرج

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توجه برنامه درسی اجراشده در دوره متوسطه به پرورش تفکر تاملی است. در این پزوهش که از روش توصیفی استفاده شده, جامعه آماری کلیه دبیران مشغول به خدمت در دبیرستان های شهر کرج در سال تحصیلی 1394-1393 بودند که تعداد 201 نفر از دبیران به عنوان حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی-مورگان انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است. نتایج پژوهش نشان داد که اهداف برنامه درسی اجراشده در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران در سطح پایینی به پرورش تفکر تاملی توجه داشته و محتوای برنامه درسی اجراشده, روش های تدریس و ارزشیابی به کار گرفته شده در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران در سطح پایینی به پرورش تفکر تاملی توجه دارند. علاوه بر این, بین میزان توجه عناصر برنامه درسی اجراشده به پرورش تفکر تاملی از دیدگاه دبیران تفاوت معنی داری وجود دارد و در بین عناصر برنامه درسی به ترتیب ارزشیابی, محتوا, روش تدریس و هدف کمترین میزان توجه را به پرورش تفکر تاملی دارند. درنهایت بین میزان توجه عناصر برنامه درسی اجراشده به پرورش تفکر تاملی از دیدگاه دبیران ازلحاظ رشته (علوم تجربی و علوم انسانی) و سطح تحصیلات (لیسانس و فوق لیسانس) تفاوت معنی داری وجود ندارد و نوع رشته و سطح تحصیلات در توجه دبیران به پرورش تفکر تاملی در برنامه درسی تاثیری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالب زاده نوبریان، محسن، قادری، هیمن، و جودی اصفهانحق، آیلار. (1398). بررسی میزان توجه برنامه درسی اجراشده به تفکر تاملی از دیدگاه دبیران رشته علوم تجربی و علوم انسانی شهر کرج. اندیشه های نوین تربیتی، 15(3 )، 185-198. SID. https://sid.ir/paper/86851/fa

    Vancouver: کپی

    طالب زاده نوبریان محسن، قادری هیمن، جودی اصفهانحق آیلار. بررسی میزان توجه برنامه درسی اجراشده به تفکر تاملی از دیدگاه دبیران رشته علوم تجربی و علوم انسانی شهر کرج. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(3 ):185-198. Available from: https://sid.ir/paper/86851/fa

    IEEE: کپی

    محسن طالب زاده نوبریان، هیمن قادری، و آیلار جودی اصفهانحق، “بررسی میزان توجه برنامه درسی اجراشده به تفکر تاملی از دیدگاه دبیران رشته علوم تجربی و علوم انسانی شهر کرج،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 3 ، pp. 185–198، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا