مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف این پژوهش, تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی شهر تهران بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه گرد آوری داده ها از نوع پژوهشهای همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری آن را همه معلمان تربیت بدنی مرد و زن مناطق 19 گانه شهر تهران تشکیل داده اند. در این تحقیق تعداد 384 معلم تربیت بدنی به روش نمونه گیری خوشه ای هدفمند, با استفاده از فرمول حجم جامعه نامحدود کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. به این صورت که مناطق نوزدهگانه آموزش وپرورش تهران به پنج بخش شمال, جنوب, شرق, غرب و مرکز تقسیم شده است و از هر بخش یک منطقه به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه های پژوهش میان معلمان تربیت بدنی آن مناطق توزیع شده است. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه مقیاس ارزیابی معلمان تربیت بدنی (یلدیز, 2008) شامل 47 سوال بر اساس پیوستار پنج ارزشی لیکرت با آلفای کرونباخ 0/79 بوده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر معلمان معتقدند که کمیته ای چندگانه برای ارزیابی عملکردشان تشکیل شود و ارزیابی در پایان هر ترم تحصیلی انجام گیرد. یافته های پژوهش نشان دادند که تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی از برازش کافی برخوردار است. در این مدل, شاخصهای ارزیابی عملکرد شامل شاخص کلی عملکرد معلم, شاخص ارزیابی عملکرد محتوای برنامه درسی, شاخص عملکردهای فوق برنامه, شاخصهای مدیریتی عملکرد, عوامل کاهش دهنده عملکرد معلمان, نکات مهم در ارزیابی عملکرد معلمان و به کارگیری ارزیابی عملکرد در تصمیمات مختلف بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، شهرام، دیوکان، بهزاد، و کوثری پور، محسن. (1399). تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی شهر تهران. تعلیم و تربیت، 36(1 (پیاپی 141) )، 107-124. SID. https://sid.ir/paper/87754/fa

    Vancouver: کپی

    نظری شهرام، دیوکان بهزاد، کوثری پور محسن. تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی شهر تهران. تعلیم و تربیت[Internet]. 1399؛36(1 (پیاپی 141) ):107-124. Available from: https://sid.ir/paper/87754/fa

    IEEE: کپی

    شهرام نظری، بهزاد دیوکان، و محسن کوثری پور، “تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی شهر تهران،” تعلیم و تربیت، vol. 36، no. 1 (پیاپی 141) ، pp. 107–124، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button