مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در کاهش مشکلات برونی سازی شده کودک

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 143

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی برنامه والدگری مثبت بر کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان دارای اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه در خانواده های ترکمن انجام شد.روش کار: در این کارآزمایی بالینی در سال 1392, 22 نفر از مادران دارای کودک بیش فعال/ نقص توجه در شهرستان کلاله از استان گلستان و به طور تصادفی به دو گروه آموزش والدگری مثبت در هشت جلسه (10 نفر) و گروه شاهد (12 نفر) تقسیم شدند. داده ها توسط پرسش نامه چک لیست رفتاری کودکان که توسط والدین گزارش داده می شد, جمع آوری و با نرم افزار SPSS نسخه 18 و آزمون های تحلیل کوواریانس, تی مستقل و مجذور خی, تحلیل شدند.یافته ها: در گروه آزمون, کودکان کاهش معنی داری (P<0.004) را در مشکلات برونی سازی شده نسبت به گروه شاهد نشان دادند. برنامه والدگری مثبت, توانست اندازه اثر متوسطی را ایجاد کند.نتیجه گیری: با توجه به این که به نظر می رسد آموزش برنامه والدگری مثبت به مادران در کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان موثر است, اجرای این برنامه آموزشی در کنار درمان دارویی در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدابخشی کولایی، آناهیتا، شاهی، عبدالستار، نویدیان، علی، و مصلی نژاد، لیلی. (1394). اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در کاهش مشکلات برونی سازی شده کودک. اصول بهداشت روانی، 17(3)، 137-143. SID. https://sid.ir/paper/88456/fa

    Vancouver: کپی

    خدابخشی کولایی آناهیتا، شاهی عبدالستار، نویدیان علی، مصلی نژاد لیلی. اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در کاهش مشکلات برونی سازی شده کودک. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1394؛17(3):137-143. Available from: https://sid.ir/paper/88456/fa

    IEEE: کپی

    آناهیتا خدابخشی کولایی، عبدالستار شاهی، علی نویدیان، و لیلی مصلی نژاد، “اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت به مادران کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی در کاهش مشکلات برونی سازی شده کودک،” اصول بهداشت روانی، vol. 17، no. 3، pp. 137–143، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88456/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button