مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

471
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مدیریت استراتژیک بازاریابی برند در کسب و کار بین المللی با رویکرد تحلیلی SWOT و QSPM در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی

نویسندگان

حسن پورکیاپی الهام

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 حضور در بازارهای جهانی, یکی از اهداف مهم هر شرکتی است که چشم انداز آن, جهانی شدن, حضور در میان شرکت های برتر دنیا و کسب درآمد ارزی است. توسعه ی صادرات خدمات فنی و مهندسی, یکی از استراتژی های مهم رها شدن از اقتصاد تک محصولی نفت و افزایش درآمدهای ارزی کشور است. هدف از انجام این پژوهش, شناسایی عوامل داخلی (نقاط قوت و ضعف) شرکت های ایرانی فعال در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی و عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدهای) موجود براساس شرایط فعلی مراودات سیاسی و تجاری ایران با سایر کشورها و ارائه استراتژی های مناسب جهت مدیریت استراتژیک بازاریابی برند در بازارهای بین المللی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش را متخصصان حوزه کسب و کار بین الملل و مدیران پروژه های خارجی تشکیل داده اند که 30 نفر به عنوان نمونه, انتخاب شدند و از آنها, نظر خواهی شد. شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT انجام گردید و به منظور اولویت بندی استراتژی های پیشنهادی و انتخاب برترین ها جهت تدوین برنامه اقدام جهت اجرای راهکارهای ضروری مدیریت بازاریابی برند در کشورهای هدف, از ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد در بازارهای بین المللی, به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم و داشتن ارتباطی دوطرفه با کارفرمایان, توسعه ارتباطات مستقیم با آنها, گسترش شبکه ارتباطی, توسعه انعقاد قراردادهای استراتژیک با فعالان حوزه خدمات مشاوره مهندسی در این کشورها و بالابردن آگاهی کارفرمایان از برند شرکت, از اولویت برخوردارند. در واقع, در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی, اجرای استراتژی های توسعه ای, تدافعی, رقابتی و محافظه کارانه باید همزمان و هم راستا با هم انجام گیرند تا بتوان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پورکیاپی، الهام. (1400). مدیریت استراتژیک بازاریابی برند در کسب و کار بین المللی با رویکرد تحلیلی SWOT و QSPM در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/901663/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پورکیاپی الهام. مدیریت استراتژیک بازاریابی برند در کسب و کار بین المللی با رویکرد تحلیلی SWOT و QSPM در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901663/fa

    IEEE: کپی

    الهام حسن پورکیاپی، “مدیریت استراتژیک بازاریابی برند در کسب و کار بین المللی با رویکرد تحلیلی SWOT و QSPM در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button