مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش دارودهی به روش بحث در گروه های کوچک بر تبعیت پرستاران بخش های مراقبت ویژه از استانداردهای دارودهی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 169

چکیده

 مقدمه: تبعیت از استانداردها به آموزش مداوم پرستاران نیاز دارد. از روش های مؤثر آموزشی بر افزایش دانش و تقویت مهارت, بحث گروهی است. هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش دارودهی به روش بحث در گروه های کوچک, بر تبعیت پرستاران بخش های مراقبت ویژه از استانداردهای دارودهی است. روش کار: در مطالعه نیمه تجربی حاضر, 76 پرستار به صورت سرشماری از بخش های مراقبت ویژه دو بیمارستان به طور تصادفی به عنوان گروه مداخله و کنترل در نظر گرفته شدند. چک لیست استانداردهای دارودهی در 25 بخش و 53 پرسش طراحی شد. پژوهشگر با استفاده از چک لیست, تبعیت هر پرستار از استانداردهای دارودهی را در چهار نوبت قبل و بعد از آموزش به طور نامحسوس و با مشاهده مستقیم کنترل کرد. در صورت تبعیت, نمره 1 و در غیر این صورت نمره صفر به دست آمد. آموزش استانداردهای دارودهی به شیوه بحث گروهی در گروه مداخله, طی دو جلسه دوساعته انجام شد. تحلیل داده ها نیز با استفاده از SPSS نسخه 16 و آزمون های t مستقل و زوجی صورت گرفت. یافته ها: قبل از مداخله میان دو گروه, اختلاف آماری معناداری از نظر میزان تبعیت پرستاران از استانداردهای دارودهی مشاهده نشد (0/05P). نتیجه گیری: با توجه به تأثیر مثبت آموزش به روش بحث گروهی بر تبعیت پرستاران از استانداردهای دارودهی و اهمیت این مسئله در امر مراقبت از بیماران پیشنهاد می شود برای آموزش به پرستاران از این شیوه استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی نیا، غلامحسین، ملکی، آرزو، خلیلی، زهرا، و سلطانیان، علیرضا. (1398). تأثیر آموزش دارودهی به روش بحث در گروه های کوچک بر تبعیت پرستاران بخش های مراقبت ویژه از استانداردهای دارودهی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 27(3 )، 163-169. SID. https://sid.ir/paper/92394/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی نیا غلامحسین، ملکی آرزو، خلیلی زهرا، سلطانیان علیرضا. تأثیر آموزش دارودهی به روش بحث در گروه های کوچک بر تبعیت پرستاران بخش های مراقبت ویژه از استانداردهای دارودهی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1398؛27(3 ):163-169. Available from: https://sid.ir/paper/92394/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین فلاحی نیا، آرزو ملکی، زهرا خلیلی، و علیرضا سلطانیان، “تأثیر آموزش دارودهی به روش بحث در گروه های کوچک بر تبعیت پرستاران بخش های مراقبت ویژه از استانداردهای دارودهی،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 27، no. 3 ، pp. 163–169، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92394/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button