مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 407 | صفحه پایان 415

چکیده

 : مقدمه توجه به ابعاد مختلف بهداشت دوران بلوغ نقش مهمی در سلامت دختران دارد. هدف این مطالعه تعیین مقایسه تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی شهر مسجد سلیمان در سال 1395 است. : روش کار این مطالعه نیمه تجربی به روش تصادفی, درباره 84 نفر از دانش آموزان مدارس دوره دوم متوسطه شهر مسجد سلیمان در سال 1395 انجام شده که مربی بهداشت نداشته اند. شرکت کنندگان به 2 گروه 42 نفره تقسیم شدند. برای گروه سخنرانی مداخله آموزشی به روش سخنرانی و برای گروه ترکیبی, مداخله آموزشی به روش سخنرانی و نمایش کلیپ طی 3 جلسه 1 ساعته برگزار شد. پس از یک ماه, مجددا هر دو گروه پرسش نامه را کامل کردند و داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد. : یافته ها مقایسه میانگین قبل و بعد در دو گروه نشان داد هم در گروه سخنرانی و هم در گروه ترکیبی اختلاف آماری معناداری مشاهده شده است (00/01>P). : نتیجه گیری مقایسه نمره دانش آموزان, قبل و بعد از مداخله, در هر دو گروه شرکت کننده نشان داد میانگین دانش در ابتدای مطالعه بین دو گروه اختلاف معناداری ندارد (0/4P =), اما بعد از مداخله اختلاف معناداری بین دو گروه دیده شد (0/001>P). این موضوع بیانگر موثر بودن آموزش ترکیبی در ارتقای دانش دانش آموزان دختر در زمینه بهداشت بلوغ است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدری، سهیلا، دشت بزرگی، بهمن، حقیقی زاده، محمدحسین، و رستمی، شهناز. (1397). بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 26(6 )، 407-415. SID. https://sid.ir/paper/92507/fa

    Vancouver: کپی

    خدری سهیلا، دشت بزرگی بهمن، حقیقی زاده محمدحسین، رستمی شهناز. بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1397؛26(6 ):407-415. Available from: https://sid.ir/paper/92507/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا خدری، بهمن دشت بزرگی، محمدحسین حقیقی زاده، و شهناز رستمی، “بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 26، no. 6 ، pp. 407–415، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button