مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: بحران کرونا چالش عظیمی را بر کسب و کارها تحمیل کرده است, از سوی دیگر به سازمان ها این فرصت هایی را می بخشد تا مدل های جدید تجاری را شناسایی کنند و در این بحران به بقای خود ادامه دهند. این پژوهش با هدف عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا با بکارگیری تکنیک فراترکیب و روش بهترین-بدترین انجام شد. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع پژوهش های توسعه ای است. جامعه آماری در بخش کیفی تعداد 126 مقاله مستند بود که در نهایت به 33 مقاله مرتبط با موضوع انتخاب شد و در بخش کمی نیز 5 فروشگاه اینترنتی منتخب که با روش نمونه گیری در دسترس10 نفر به عنوان خبره انتخاب شدند. داده ها با استفاده از هفت گام باروسو و ساندلوسکی در فراترکیب و روش بهترین-بدترین در بخش کمی با استفاده نرم افزارهای مکس کیودا, اس پی اس اس و لینگو تحلیل شد. یافته ها: عوامل موثر بر خرید اینترنتی در 5 مقوله (ویژگی های وب سایت, ویژگی های مشتریان, عوامل محیطی, ادراکات مشتریان, مزیت های خرید اینترنتی) و در16 کد محوری و 81 کد باز معرفی شدند و اولویت بندی آنها به ترتیب (ویژگی های وب سایت 0/427, ویژگی های مشتریان 0/321, عوامل محیطی 0/129, مزیت های خرید اینترنتی 0/08 و ادراکات مشتریان 0/042) ارائه شد. نتیجه گیری: مدیران کسب و کارها با به کارگیری عوامل موثر بر خرید اینترنتی با اولویت سلامت محوری مشتریان در دوران کرونا به عنوان یک اقدام مهم می توانند بر نگرش و ذهنیت مشتریان تاثیر گذاشته و به منظور اقدامی پیشگیرانه, سلامتی آنها را تضمین نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، مجتبی، وظیفه دوست، حسین، نسیمی، محمدعلی، و دیده خانی، حسین. (1400). عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 12(1 (پیاپی 39) )، 37-52. SID. https://sid.ir/paper/951890/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری مجتبی، وظیفه دوست حسین، نسیمی محمدعلی، دیده خانی حسین. عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1400؛12(1 (پیاپی 39) ):37-52. Available from: https://sid.ir/paper/951890/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی نصیری، حسین وظیفه دوست، محمدعلی نسیمی، و حسین دیده خانی، “عوامل موثر بر سلامت محوری خرید اینترنتی مشتریان در دوران کرونا،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 12، no. 1 (پیاپی 39) ، pp. 37–52، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951890/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button