مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مبتنی بر کلیپ بر میزان یادگیری و رضایتمندی در درس میکروب شناسی دانشجویان بهداشت

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 زمینه و هدف: در دوره جدید تکنولوژی های نوین آموزش الکترونیکی, مدل های آموزش میکروب شناسی نیز دچار تحوّل شده اند. استفاده از کلیپ های چندرسانه ای در کلاس درس برای بهبود کیفیت یادگیری میکروب شناسی, به عنوان یک موضوع مورد بحث مطرح می باشد. در مطالعه حاضر تأثیر آموزش مبتنی بر کلیپ بر میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجویان در طی دوره آموزش درس میکروب شناسی بررسی گردید. روش تحقیق: در این مطالعه نیمه تجربی, 69 نفر از دانشجویان کارشناسی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که واحد درسی میکروب شناسی را انتخاب نموده بودند, در قالب دو گروه مورد مطالعه قرار گرفتند. در گروه مورد, آموزش به صورت ترکیبی و مبتنی بر اسلاید, پاورپوینت و نمایش کلیپ انجام شد؛ در حالی که در گروه کنترل, آموزش فقط مبتنی بر پاورپوینت ارائه گردید. میزان رضایتمندی و نیز میزان یادگیری دانشجویان, به ترتیب با استفاده از یک پرسشنامه محقّق ساخته و برگزاری آزمون علمی در میان ترم و پایان ترم سنجش شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میزان یادگیری در گروه مورد (ارائه سخنرانی با پاورپوینت در ترکیب با نمایش کلیپ) به طور معنی داری نسبت به گروه کنترل (ارائه سخنرانی با پاورپوینت) بیشتر بود. میانگین نمره رضایتمندی دانشجویان برای تدریس مبتنی بر اسلاید 4/31± 25/32 و برای تدریس ترکیبی 3/21± 25/48بود که این اختلاف از لحاظ آماری معنی دار نبود (0/85P=). نتیجه گیری: ارائه کلیپ های چندرسانه ای به دانشجویان در دوره های درسی میکروب شناسی می تواند باعث افزایش قابل ملاحظه یادگیری نسبت به روش های تدریس رایج گردد. آموزش مبتنی بر کلیپ به عنوان بخش اصلی محتوای یادگیری در آموزش دروس میکروب شناسی, پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زارع بیدکی، مجید، یوسفی، مسعود، ملاکی مقدم، حکیمه، رجب پورصنعتی، علی، و نظری عالم، علی. (1397). تأثیر آموزش مبتنی بر کلیپ بر میزان یادگیری و رضایتمندی در درس میکروب شناسی دانشجویان بهداشت. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/95700/fa

Vancouver: کپی

زارع بیدکی مجید، یوسفی مسعود، ملاکی مقدم حکیمه، رجب پورصنعتی علی، نظری عالم علی. تأثیر آموزش مبتنی بر کلیپ بر میزان یادگیری و رضایتمندی در درس میکروب شناسی دانشجویان بهداشت. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/95700/fa

IEEE: کپی

مجید زارع بیدکی، مسعود یوسفی، حکیمه ملاکی مقدم، علی رجب پورصنعتی، و علی نظری عالم، “تأثیر آموزش مبتنی بر کلیپ بر میزان یادگیری و رضایتمندی در درس میکروب شناسی دانشجویان بهداشت،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 37–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95700/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button