مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش بیوشیمی پزشکی مبتنی بر نمایش فیلم ویدیویی(مولتی مدیا )؛ اقدام دانش پژوهانه

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: آموزش در علوم پزشکی نیز نیازمند تحولی اساسی است تا با بکارگیری شیوه های نوین تدریس سطح آموزش را ارتقاء دهد. استفاده از فیلم در طول تدریس باعث می شود که دانشجویان هوشیارتر شوند و انگیزه و تمرکز بیشتری بر روی موضوع پیدا کنند. از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاههای مادر کشور و قطب تکنولوژی آموزشی می باشد و با توجه به مزایای شمرده شده, مطالعه ای طراحی شد تا در آن مباحث آموزشی به صورت فیلم طراحی, اجرا و در کلاس درس تئوری جهت دانشجویان علوم آزمایشگاهی به نمایش گذاشته شود. روش کار: 44 نفر از دانشجویان علوم آزمایشگاهی به عنوان گروه هدف درنظرگرفته شده و در این مطالعه دانش پژوهانه شرکت کردند. فیلم در مرکز مطالعات دانشگاه طراحی و در کلاس ابتدا از دانشجویان پره تست مشتمل بر 4 سوال چهار گزینه ای گرفته شد و فیلم به نمایش در آمد و سپس پست تست گرفته شد. در پایان جلسه دوم فرم نظر سنجی مشتمل بر 9 سوال به دانشجویان داده شد و در نهایت نتایج آزمون و نظر سنجی با spss 21 آنالیز شد. . نتایج: سوالات صحیح پاسخ داده شده در پس آزمون نسبت به پیش آزمون بیشتر بوده است به ترتیب سطح معنی داری برای سوال اول(p=0. 03) و سه سوال بعدی(p<0. 001) بوده است. همینطور تعداد سوالات اشتباه پاسخ داده شده در پس آزمون به طور معنی داری کاهش یافته بود(p<0. 001). شگفت آور اینکه قریب 80 درصد دانشجویان ابراز علاقمندی کم و بسیار کم نسبت به ادامه اینگونه روند تدریس بودند. نتیجه گیری: علی رغم اینکه نمره دانشجویان در پس آزمون به طور معنی داری نسبت به پیش آزمون بهتر شده بود اما اکثر دانشجویان ابراز علاقمندی کم و بسیار کم نسبت به ادامه روند تدریس با استفاده از فیلم بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اکبری لاله، مریم، سرآبادانی، جواد، شیرازی، محسن، صرافان صادقی، عاطفه، و مبرا، ناصر. (1399). بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش بیوشیمی پزشکی مبتنی بر نمایش فیلم ویدیویی(مولتی مدیا )؛ اقدام دانش پژوهانه. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(3 )، 7-19. SID. https://sid.ir/paper/370725/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری لاله مریم، سرآبادانی جواد، شیرازی محسن، صرافان صادقی عاطفه، مبرا ناصر. بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش بیوشیمی پزشکی مبتنی بر نمایش فیلم ویدیویی(مولتی مدیا )؛ اقدام دانش پژوهانه. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛11(3 ):7-19. Available from: https://sid.ir/paper/370725/fa

    IEEE: کپی

    مریم اکبری لاله، جواد سرآبادانی، محسن شیرازی، عاطفه صرافان صادقی، و ناصر مبرا، “بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش بیوشیمی پزشکی مبتنی بر نمایش فیلم ویدیویی(مولتی مدیا )؛ اقدام دانش پژوهانه،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 ، pp. 7–19، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button