مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,302
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد نرم افزار آموزشی میلاد بر مبنای مدل عصب روان شناختی بینایی رنگ برای آموزش دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 210

چکیده

 هدف: در این تحقیق هدف بررسی تاثیر نرم افزاری طراحی شده مبتنی بر نظریه عصب روان شناختی بینایی رنگها (ویلکینز, 2003) در کاهش انحراف ادراک بینایی ناشی از عملکرد ناقص دستگاه عصب- بینایی, بوده است.روش: با بهره گیری از روش شبه آزمایشی, از میان دانش آموزان نارساخوان, پس از همتاسازی بر مبنای نمران پیش آزمون و پایه تحصیلی به صورت یک به یک و واگذاری تصادفی, تعداد 40 آزمودنی (20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل) در دامنه سنی 6 سال و 7 ماه تا 9 سال و 10 ماه, از پایه های اول, دوم و سوم, سال تحصیلی 85 انتخاب شدند. در گروه آزمایش, نرم افزار آموزشی طراحی و در گروه کنترل, روش سنتی فرنالد جهت آموزش آزمودنیها به کار گرفته شد. با استفاده از پرسشنامه آزمون خواندن (پوراعتماد, 1384) و به صورت طرح پیش آزمون و پس آزمون تاثیر شیوه آموزشی و نتایج حاصله با روش آماری t مستقل تحلیل شد.یافته ها: تحلیل نشان داد که گروه آزمایش پس از استفاده از نرم افزار آموزشی, در توانایی خواندن, کاهش خطای خواندن, سرعت خواندن و درک مطلب نسبت به گروه کنترل رشد محسوسی داشته است. همچنین با محاسبه اندازه اثر مشخص شد 22 درصد از واریانس خواندن صحیح کلمات, 21 درصد از واریانس خطای خواندن, 27 درصد از واریانس سرعت خواندن و 14 درصد از واریانس درک مطلب توسط تاثیر این نرم افزار آموزشی تبیین می شود.نتیجه گیری: با استفاده از این نرم افزار آموزشی می توان به دانش آموزان نارساخوان آموزش داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، رقیه، یاریاری، فریدون، و کدیور، پروین. (1386). کاربرد نرم افزار آموزشی میلاد بر مبنای مدل عصب روان شناختی بینایی رنگ برای آموزش دانش آموزان نارساخوان. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 7(2 (پیاپی 24))، 187-210. SID. https://sid.ir/paper/96314/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری رقیه، یاریاری فریدون، کدیور پروین. کاربرد نرم افزار آموزشی میلاد بر مبنای مدل عصب روان شناختی بینایی رنگ برای آموزش دانش آموزان نارساخوان. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1386؛7(2 (پیاپی 24)):187-210. Available from: https://sid.ir/paper/96314/fa

    IEEE: کپی

    رقیه عسگری، فریدون یاریاری، و پروین کدیور، “کاربرد نرم افزار آموزشی میلاد بر مبنای مدل عصب روان شناختی بینایی رنگ برای آموزش دانش آموزان نارساخوان،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 7، no. 2 (پیاپی 24)، pp. 187–210، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا