مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 603 | صفحه پایان 622

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر قصه درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری است.روش: درچهارچوب طرح آزمایشی, 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم (10 دختر و 10 پسر) با مشکلات یادگیری در دو گروه آزمایش و کنترل شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای اندازه گیری راهبردهای رویارویی از سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (CCSC) استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 30 دقیقه ای طی 4 هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس چند متغیری و تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که قصه درمانی موجب بهبود راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری می شود.نتیجه گیری: مقایسه انواع رویه های قصه درمانی در حیطه های متفاوت روان درمانی کودکان می تواند موضوعی چالش انگیز برای پژوهشگران باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی لویه، مجید، و متین، آذر. (1385). تاثیر قصه درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 6(2 (پیاپی 20))، 603-622. SID. https://sid.ir/paper/96320/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی لویه مجید، متین آذر. تاثیر قصه درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 20)):603-622. Available from: https://sid.ir/paper/96320/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی لویه، و آذر متین، “تاثیر قصه درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 6، no. 2 (پیاپی 20)، pp. 603–622، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button