مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر برنامه تقویت حافظه ی فعال رایانه محوربر بهبود مهارت های حل مسئله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به بررسی تاثیر برنامه تقویت حافظه ی فعال رایانه محور بر بهبود مهارتهای حل مسئله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی پرداخته است. روش: این پژوهش به روش نیمه آزمایشی وبا استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفته است. به این منظور, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, ابتدا 50دانش آموز پسر پایه ی چهارم ابتدایی با مشکل یادگیری ریاضی انتخاب و سپس از میان آنها 30 دانش آموز به صورت تصادفی و پس ا. همتا سازی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل گمارده شدند. به منظور جمع آوری داده ها از آزمون تشخیصی ریاضیات ایران کی مت استفاده شد. آزمودنی های گروه آزمایش به مدت 20 جلسه ی ( هر جلسه 60 دقیقه ) برنامه ی آموزش راهبردهای حافظه ی فعال را به شیوه کاملاً انفرادی دریافت کردند یافته ها: تحلیل داده ها با استفاده ازروش تحلیل کواریانس نشان داد که بین نمره های حل مسئله ریاضی گروه های آزمایش و کنترل, در مراحل ازمایش تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: یافته های بدست آمده نشان می دهد که برنامه آموزش رایانه ای تقویت حافظه ی فعال بر پیشرفت مهارت های حل مسئله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی موثر است و می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مناسب استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک قلب، منیژه، و پوشنه، کامبیز. (1398). تأثیر برنامه تقویت حافظه ی فعال رایانه محوربر بهبود مهارت های حل مسئله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 19(4 )، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/96349/fa

    Vancouver: کپی

    نیک قلب منیژه، پوشنه کامبیز. تأثیر برنامه تقویت حافظه ی فعال رایانه محوربر بهبود مهارت های حل مسئله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1398؛19(4 ):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/96349/fa

    IEEE: کپی

    منیژه نیک قلب، و کامبیز پوشنه، “تأثیر برنامه تقویت حافظه ی فعال رایانه محوربر بهبود مهارت های حل مسئله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 19، no. 4 ، pp. 5–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button