مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین خود - شکوفایی، رضایت از زندگی و نیاز به شناخت در دانش آموزان با استعدادهای درخشان

صفحات

 صفحه شروع 317 | صفحه پایان 336

چکیده

 هدف: هدف از تحقیق حاضر, بررسی رابطه بین خود - شکوفایی, رضایت از زندگی نیاز به شناخت و همچنین بررسی اثر تعاملی جنسیت و پایه تحصیلی بر این سه متغیر بود.روش: برای دست یابی به این اهداف, 512 دانش آموز دختر و پسر پایه های تحصیلی اول تا سوم مدارس راهنمایی استعداهای درخشان شیراز, که کل نمونه در زمان نمونه گیری را تشکیل می دادند, انتخاب شدند. این دانش آموزان در کلاسهای عادی خود به تکمیل مقیاسها پرداختند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر, عبارت از مقیاس خود- شکوفایی اهواز, مقیاس چند وجهی رضایت از زندگی دانش آموزان و مقیاس نیاز به شناخت بودند.یافته ها: نتایج نشان دادند که بین خود - شکوفایی, نیاز به شناخت و رضایت از زندگی همبستگی مثبت و معنی داری (از 0.24 تا 0.63) وجود دارد. تاثیر پایه تحصیلی بر متغیرهای رضایت از زندگی و خود - شکوفایی معنی دار بود. بین دو جنس در متغیرهای مورد مطالعه تفاوت معنی داری وجود نداشت و اثر تعاملی جنسیت و پایه تحصیلی هم معنی دار نبود.نتیجه گیری: نتیجه کلی تحقیق نشان می دهد که بین متغیرهای خود - شکوفایی, نیاز برای شناخت و رضایت از زندگی رابطه وجود دارد. همچنین با افزایش پایه تحصیلی دانش آموزان از میزان خود - شکوفایی و رضایت آنها از زندگی کاسته می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهاییان، آمنه، و یوسفی، فریده. (1386). رابطه بین خود - شکوفایی, رضایت از زندگی و نیاز به شناخت در دانش آموزان با استعدادهای درخشان. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 7(3 (پیاپی 25))، 317-336. SID. https://sid.ir/paper/96460/fa

Vancouver: کپی

شهاییان آمنه، یوسفی فریده. رابطه بین خود - شکوفایی, رضایت از زندگی و نیاز به شناخت در دانش آموزان با استعدادهای درخشان. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1386؛7(3 (پیاپی 25)):317-336. Available from: https://sid.ir/paper/96460/fa

IEEE: کپی

آمنه شهاییان، و فریده یوسفی، “رابطه بین خود - شکوفایی, رضایت از زندگی و نیاز به شناخت در دانش آموزان با استعدادهای درخشان،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 7، no. 3 (پیاپی 25)، pp. 317–336، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96460/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button