مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه استدلال صوری، آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 202

چکیده

 اهداف عمده پژوهش حاضر عبارت است از 1) بررسی قابلیت اعتماد و آزمون استدلال صوری و آگاهی عاطفی در فرهنگ ایران,2) مقایسه استدلال صوری و آگاهی عاطفی دانش آموزان مدارس عادی و تیز هوش. برای این منظور, 388 دانش آموز تیزهوش وعادی از دبیرستان های شیراز, آزمون های استدلال صوری و آگاهی عاطفی را تکمیل کردند. یافته ها نشان می دهد که در هر دو گروه دانش آموزان تیزهوش و عادی, آزمودنی هایی وجود دارند که از لحاظ استدلال صوری هنوز به سطح انتزاعی نرسیده اند. بین دو متغیر استدلال صوری و آگاهی عاطفی همبستگی معنی دار مشاهده نگردید؛ اما بین نمرات هر یک از آزمون های استدلال صوری, آگاهی عاطفی, با شاخص های پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی دار بدست آمد. بررسی قابلیت اعتماد هر دو آزمون استدلال صوری و آگاهی عاطفی نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ضرائبی به ترتیب برابر 0.71 و 0.76 بدست داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، فریده، و خیر، محمد. (1382). بررسی رابطه استدلال صوری, آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز. روانشناسی و علوم تربیتی، 33(2)، 177-202. SID. https://sid.ir/paper/360674/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی فریده، خیر محمد. بررسی رابطه استدلال صوری, آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1382؛33(2):177-202. Available from: https://sid.ir/paper/360674/fa

    IEEE: کپی

    فریده یوسفی، و محمد خیر، “بررسی رابطه استدلال صوری, آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 33، no. 2، pp. 177–202، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button