مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش پرستاران به روش بحث گروهی بر کیفیت مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به سکته قلبی

صفحات

 صفحه شروع 437 | صفحه پایان 441

چکیده

 سابقه و هدف: از آنجا که پرستاران گردانندگان اصلی بخشهای ویژه هستند و در امر مراقبت از بیماران نقش عمده ای دارند, کیفیت کار آنها تاثیر بسزایی در بهبود بیماران دارد. با توجه به مقاصد و خط مشی های بهسازی نیروی انسانی, آموزش همواره به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت, عملکرد و حل مشکلات می باشد. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش پرستاران به روش بحث گروهی بر کیفیت مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به سکته قلبی انجام شده است.مواد و روشها: در این مطالعه نیمه تجربی 10 پرستار واحد مراقبت ویژه قلبی و 45 بیمار مبتلا به سکته قلبی بستری در این واحد از بیمارستان منتخب آموزشی شهر تهران, در نیمه دوم سال 1380 وارد مطالعه شدند و کیفیت مراقبت پرستاری قبل از بحث گروهی توسط چک لیست مشاهده ای بررسی عملکرد پرستاران, چک لیست بررسی مراقبت های ثبت شده در پرونده و پرسشنامه رضایت سنجی بیماران از نحوه ارایه مراقبت ها بررسی شد. سپس برنامه آموزش پرستاران به روش بحث گروهی انجام شد و مجددا یک ماه بعد, کیفیت مراقبت پرستاری مورد سنجش قرار گرفت.یافته ها: نتایج حاکی از آن بود که در بررسی کیفیت و عملکرد پرستاران در مرحله قبل از بحث گروهی, فقط 2 نفر از پرستاران عملکرد مراقبتی خوب داشتند در حالیکه پس از بحث گروهی 8 نفر از پرستاران دارای عملکرد خوب بودند (T زوج, P<0.001) در ضمن میانگین نمره عملکرد قبل از مداخله 24.6 بود در حالیکه بعد از مداخله به 38 ارتقا یافت. میانگین نمرات گزارش نویسی و ثبت به ترتیب از 5.2 و 16.2 به 10.6 و 28.18  رسید. میزان اثر بخشی برنامه بحث گروهی براساس آزمون T زوج, رشد 54.4 درصد در عملکرد مراقبتی پرستاران, 73.9 درصد در ثبت مراقبت پرستاری و 48.01 درصد در رضایت مندی بیماران را نشان داد.نتیجه گیری: براساس نتایج فوق, این پژوهش اهمیت و اثر استفاده از روشهای آموزشی نوین پرستاری در واحدهای مراقبت ویژه قلبی را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، مهدی، صلصالی، مهوش، و غفرانی پور، فضل اله. (1383). بررسی تاثیر آموزش پرستاران به روش بحث گروهی بر کیفیت مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به سکته قلبی . مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)، 2(4 (مسلسل 8))، 437-441. SID. https://sid.ir/paper/96573/fa

    Vancouver: کپی

    صفری مهدی، صلصالی مهوش، غفرانی پور فضل اله. بررسی تاثیر آموزش پرستاران به روش بحث گروهی بر کیفیت مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به سکته قلبی . مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)[Internet]. 1383؛2(4 (مسلسل 8)):437-441. Available from: https://sid.ir/paper/96573/fa

    IEEE: کپی

    مهدی صفری، مهوش صلصالی، و فضل اله غفرانی پور، “بررسی تاثیر آموزش پرستاران به روش بحث گروهی بر کیفیت مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به سکته قلبی ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 437–441، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button