مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتارهای اطلاع یابی معلمان پژوهنده در نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 158

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 در این پژوهش رفتار اطلاع یابی معلمان پژوهنده در نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش پیمایشی است و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری مورد مطالعه را 73 نفر از معلمان پژوهنده شهر شیراز تشکیل می دهند. فعالیت های پژوهشی مهمترین انگیزه و هدف جستجوی اطلاعات محسوب می شود. از میان انواع اطلاعات، اطلاعات علمی اهمیت بیشتری دارد. معلمان پژوهنده از دو روش رسمی و غیررسمی استفاده می کنند که از میان منابع رسمی به ترتیب کتاب، گزارشهای تحقیقاتی و نشریات ادواری مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند و از میان منابع غیر رسمی مشورت با همکاران از اهمیت بیشتری برخوردار است. اکثر پاسخگویان در جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز استفاده از منابع چاپی را ترجیح می دهند. در بین منابع الکترونیکی از اینترنت و پس از آن پایگاه های اطلاعاتی استفاده می شود. موجود نبودن منابع اطلاعاتی در کتابخانه ها، کمبود وقت کافی در جستجوی اطلاعات و عدم آشنایی با نظام های رایانه ای به ترتیب از عوامل موثر بر عدم دسترسی آسان به اطلاعات محسوب می شوند. عوامل مختلفی از قبیل رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و سابقه تدریس و رفتار اطلاع یابی پاسخگویان تفاوت معنی داری وجود ندارد و معلمان پژوهنده در جستجوی اطلاعات از الگوی مشابهی پیروی می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جوکار، عبدالرسول، و رستمی فروشانی، مرضیه. (1382). بررسی رفتارهای اطلاع یابی معلمان پژوهنده در نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 4(2 (پیاپی 8))، 145-158. SID. https://sid.ir/paper/99274/fa

    Vancouver: کپی

    جوکار عبدالرسول، رستمی فروشانی مرضیه. بررسی رفتارهای اطلاع یابی معلمان پژوهنده در نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1382؛4(2 (پیاپی 8)):145-158. Available from: https://sid.ir/paper/99274/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرسول جوکار، و مرضیه رستمی فروشانی، “بررسی رفتارهای اطلاع یابی معلمان پژوهنده در نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 145–158، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button