Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,407
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر ارزش های اسلامی در تصمیم های آمیخته بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صنایع غذایی)

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 202

چکیده

 بحث کسب و کار در اقتصاد اسلامی, ملاحظه های ارزشی ویژه ای دارد؛ به طوری که پایبندی به ارزش های اسلامی به صورت توانمندی محوری برای بنگاه های اسلامی در نظر گرفته می شود تا تصمیم های کلیدی سازمان از جمله تصمیم های بازاریابی را حول این توانمندی بگیرند.هدف اصلی پژوهش پیش رو, بررسی اثر ارزش های اسلامی در تصمیم های آمیخته بازاریابی است. جهت دستیابی به این مهم, با استفاده از روش کتابخانه ای و با مطالعه قرآن کریم, سیره پیامبر اکرم, امامان معصومو با توجه به نظریه های اندیشه وران اسلامی, ارزش های مطرح در تصمیم های آمیخته بازاریابی شامل تصمیم های محصول, قیمت گذاری, پیشبرد و بازارگذاری استخراج شده است و پس از آن با استفاده از روش پیمایشی, فرضیه های پژوهش مبنی بر اینکه ارزش های اسلامی, اثر مثبت و معناداری در تصمیم های آمیخته بازاریابی دارند, در شرکت های صنایع غذایی و آشامیدنی شهر تبریز مورد آزمون قرار گرفته و با ابزار پرسشنامه, داده های پژوهش جمع آوری شده است. نتیجه های تجزیه وتحلیل داده ها نشان می دهد که ارزش های اسلامی در تصمیم های چهار بعد آمیخته بازاریابی اثر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صنوبر، ناصر، متفکرآزاد، محمدعلی، و راضی، نسرین. (1389). اثر ارزش های اسلامی در تصمیم های آمیخته بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صنایع غذایی). اقتصاد اسلامی، 10(37)، 173-202. SID. https://sid.ir/paper/99764/fa

    Vancouver: کپی

    صنوبر ناصر، متفکرآزاد محمدعلی، راضی نسرین. اثر ارزش های اسلامی در تصمیم های آمیخته بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صنایع غذایی). اقتصاد اسلامی[Internet]. 1389؛10(37):173-202. Available from: https://sid.ir/paper/99764/fa

    IEEE: کپی

    ناصر صنوبر، محمدعلی متفکرآزاد، و نسرین راضی، “اثر ارزش های اسلامی در تصمیم های آمیخته بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صنایع غذایی)،” اقتصاد اسلامی، vol. 10، no. 37، pp. 173–202، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا