مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد آموزش رفتار شهروندی سازمانی در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 49

چکیده

 مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه کمی بود. جامعه پژوهش کارکنان آموزش وپرورش شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1398-99 بودند که طبق جدول کرجسی و مورگان تعداد 173 نفر از آنها با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته (72 گویه) بود که روایی محتوایی آنها با نظر متخصصان, روایی سازه آن با روش تحلیل عاملی تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0. 96 محاسبه شد. داده ها با روش های تحلیل عاملی اکتشافی و مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزارهای SPSS-23 و PLS-3 تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که آموزش رفتار شهروندی سازمانی در آموزش و پرورش دارای 22 زیرمولفه در 6 مولفه بود؛ به طوری که سه زیرمولفه از رفتار شهروندی سازمانی در مولفه شرایط علی, پنج زیرمولفه در مولفه پدیده محوری, پنج زیرمولفه در مولفه راهبردها, دو زیرمولفه در مولفه شرایط مداخله گر, سه زیرمولفه در مولفه شرایط زمینه ای و چهار زیرمولفه در مولفه پیامدها قرار داشتند. دیگر یافته ها نشان داد که مولفه شرایط علی بر مولفه پدیده محوری, مولفه های پدیده محوری, شرایط زمینه ای و شرایط مداخله گر بر مولفه راهبردها و مولفه راهبردها بر مولفه پیامدها اثر مستقیم و معنادار داشتند (P<0. 001). با توجه به نتایج پژوهش حاضر, برنامه ریزی جهت ارتقای رفتار شهروندی سازمانی در آموزش وپرورش از طریق بهبود وضعیت مولفه ها و زیرمولفه های شناسایی شده ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تاتار، پری، و ملکیان، فرامرز. (1400). شناسایی ابعاد آموزش رفتار شهروندی سازمانی در آموزش و پرورش. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 39-49. SID. https://sid.ir/paper/999441/fa

    Vancouver: کپی

    تاتار پری، ملکیان فرامرز. شناسایی ابعاد آموزش رفتار شهروندی سازمانی در آموزش و پرورش. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):39-49. Available from: https://sid.ir/paper/999441/fa

    IEEE: کپی

    پری تاتار، و فرامرز ملکیان، “شناسایی ابعاد آموزش رفتار شهروندی سازمانی در آموزش و پرورش،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 39–49، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button