Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Sminar Info/Issue Detail

| Year:2023 | دوره:6 |Papers Count:19

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

Archive

Year

Issue

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Writer: 

خلیفی عقیل

Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    52
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مقاله حاضر به روش توصیفی-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی تاثیر تحلیل وضعیت کتب تربیت بدنی پایه دهم آموزش و پرورش انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی SID، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد: کتاب، قدیمی ترین، دوست داشتنیترین و در عین حال ماندنیترین وسیله ارتباطی و مظهر اندیشه و خردورزی آدمی و از مهمترین ابزارهای اطلاع رسانی به شمار می رود. کتاب به عنوان یکی از رسانههای مهم انتقال علم و دانش بین افراد و تمدنهای مختلف بوده است. در حقیقت، تحلیل محتوا و ساختار کتب می تواند زمینه شناخت بیشتر آن را فراهم می آورد و نقاط قوت و ضعف احتمالی آنها را برای اصلاح و تغییر احتمالی، متناسب با اهداف تعیین شده و اصول علمی در اختیار مدیران و برنامهریزان و مؤلفان قرار دهد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    94
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

با توجه به نفوذ رسانه های ارتباطی جدید در همه شئون زندگی مردم، امروزه استفاده از تلفن همراه برای عموم مردم امری رایج و فراگیر شده است و همین قدرت نفوذ این ابزار را در رونق کسب و کارها تقویت نموده است. افزایش روز افزون کاربرد های مختلف تلفن همراه در فعالیت های اقتصادی و تجاری مردم به گونه ای شده است که با پیشرفت های تکنولوژی بسیاری از فعالیت های روزمره با بکارگیری این ابزار، به نحو ساده تر و کم هزینه تری انجام می پذیرد. فعالیت های تبلیغاتی شرکت ها نیز از این امر مستثنی نبوده و بخش قابل توجهی از آنها توسط کارکرد های مختلف تلفن همراه انجام می شود. در این تحقیق نیز محققین به دنبال این مطلب هستند که ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی از طریق تلفن همراه تا چه میزان در افزایش فروش محصولات عرضه کنندگان پوشاک در شهر تهران، تاثیر داشته است؟ در این خصوص در این پژوهش اقدام به مطالعه تاثیر سیستم های پیام دهی تلفن همراه بر افزایش فروش فروشندگان پوشاک شهر تهران شده است. به این صورت که با تهیه پرسشنامه استاندارد که دارای روایی و پایایی مناسب می باشد اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص تاثیرات سیستم پیام دهی تلفن همراه با میزان فروش در مراکز معتبر عرضه کننده پوشاک شده که با توجه به بررسی صورت گرفته 128 واحد از سیستم پیام دهی تلفن همراه شرکت نوین همراه اول در شهر تهران استفاده می کردند که با توجه به کم بودن جامعه از روش سرشماری استفاده شده و از هیچ روش نمونه گیری استفاده نشده است. به منظور تشریح جامعه آماری از آمار توصیفی استفاده شده و همچنین برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون t استفاده شده است که با توجه به نتایج بدست آمده از تحلیل آماری نشان می دهد که فرضیات پژوهش تأیید گردیده اند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 94

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    37
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه اخبار هواشناسی از مهم ترین خبرهایی است که هر روزه توسط مردم دنبال می شود. بزرگترین مشکل هواشناسی در کشور ما کمبود امکانات و تجهیزات هواشناسی است. هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتب جغرافیا متوسطه دوم بر اساس میزان توجه به مولفه های هواشناسی است. روش مورد استفاده در این تحلیل روش تحلیل محتوا است. واحدهای تحلیل نیز صفحات( متن. پرسش. تمرین. تصاویر) است که در مجموع 362 صفحه می باشد. یافته های این پژوهش نشان داد بیشترین توجه به مولفه آب با40 درصد بوده است همچنین کمترین توجه به مولفه های فشار و توده های هوا شده است که هر کدام 7. 5 درصد می باشد. هدف از این پژوهش بررسی مولفه های هواشناسی در کتاب های و جغرافیای دوره دوم متوسطه و شناسایی مولفه ها، به منظور اعتلای کیفی و کمی آموزش و پرورش و نوآوری های علمی در عرصه تعلیم و تربیت بوده است. پژوهش با توجه به تحلیل فرهنگی و جغرافیایی محتوای کتابهای جغرافیای دوره دوم متوسطه انجام گرفته است و در تدوین شاخص های مولفه ای هواشناسی نسبت به گردآوری اطلاعات از صاحب نظران تعلیم وتربیت بهره گیری شده است. پژوهش از لحاظ هدف در زمره تحقیقات بنیادی و از نظر گردآوری داده ها، توصیفی است و براساس روش تحقیق آمیخته (کمی و کیفی) انجام شده است. در پژوهش حاضر ضمن تحلیل محتوای کتاب های درسی جغرافیای متوسطه دوم از مجموع 362 صفحه در مجموع 40 صفحه مورد فراوانی در زمینه ی مولفه های هواشناسی مشاهده شد. طبق نتایج به دست آمده به برخی از مولفه های هواشناسی کم توجه شده است که توجه به این مولفه ها در کتاب های درسی می تواند نقش بسزایی در فراگیری دانش مربوط به آن مولفه ها را فراهم کند. ضرورت دارد که مولفه آگاهی از نظامها به سایر کتابها نیز تسری یابد و اهدافی که مناسب هستند در کتابهای گوناگون آموزشی گنجانده شوند. همین شناخت مولفه های آموزش جهانی موجب خواهد شد تا ویژگیهای فردی و توانایی دانش آموزان و برنامه های آموزشی به صورت هدفمند در پرورش آنان اثر گذار باشد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 37

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

خلیفی عقیل

Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    84
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مقاله حاضر به روش توصیفی-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی تاثیر تحلیل وضعیت کتب تربیت بدنی انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی SID، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد: بدون شک نظام آموزش و پرورش در هر کشوری یکی از اساسی ترین و برجسته ترین نهادهای جامعه در جهت رشد و توسعه است. مهم ترین رسالت این نهاد تربیت متخصص مورد نیاز جامعه، ترویج و ابقای دانش، گسترش تحقیق و فراهم ساختن زمینه ی مساعد برای توسعه است. کتاب، قدیمی ترین، دوست داشتنیترین و در عین حال ماندنیترین وسیله ارتباطی و مظهر اندیشه و خردورزی آدمی و از مهمترین ابزارهای اطلاع رسانی به شمار می رود. کتاب به عنوان یکی از رسانه های مهم انتقال علم و دانش بین افراد و تمدنهای مختلف بوده است. در حقیقت، تحلیل محتوا و ساختار کتب می تواند زمینه شناخت بیشتر آن را فراهم می آورد و نقاط قوت و ضعف احتمالی آنها را برای اصلاح و تغییر احتمالی، متناسب با اهداف تعیین شده و اصول علمی در اختیار مدیران و برنامه ریزان و مؤلفان قرار دهد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 84

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    103
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

یادگیری مهارت شنیدن موسیقی، یکی از مهم ترین نیازهای دانش آموزان در عصر حاضر است. کمبل بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را در گرو توانایی درک مطلب، تفسیر و استنتاج از متون درسی و غیر درسی می داند. در صورتیکه شنیدن موسیقی صحیح، نیازبه تفکر و درک پیام نویسنده دارد. مطمئناً واژه ها ابزارهای ضروری شنیدن موسیقی هستند. موسیقی به بچه ها در درک بهتر ارتباط ها کمک می کند. با توجه به اینکه موسیقی گویی یکی از بهترین و مهم ترین راه های ارتباط نزدیک و تعامل سازنده بین معلم و دانش آموز است و استفاده از این شیوه در آموزش به ماندگاری بهتر و ارتقای کیفیت یادگیری منجر می شود، این نوشتار با هدف تأکید بر ضرورت احیای موسیقی گویی در حوزه آموزش به این موضوع مهم در باب اهمیت یادگیری از طریق موسیقی می پردازد. در این مقاله با استفاده از منابع موجود کتابخانه ای و میدانی و بهره گیری از مطالعات، و سندکاوی به گردآوری داده های مورد نیاز پرداخته شده و داده های گردآوری شده تجزیه و تحلیل شده است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    183
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

آموزش ریاضی از اهداف اساسی در آموزش و پرورش است. از گذشته تاکنون نظریه پردازان و پژوهشگران متعددی در زمینه یادگیری و عوامل اثرگذار بر آن، به نظریه پردازی و مطالعه پرداخته اند. در طول تاریخ، نتایج مطالعات آموزش به عنوان یک اثرگذار بنیادین در تدریس و یادگیری شناخته شده است. از مقیاس کیفیت تدریس آزمون محقق ساخته و فرم ارزیابی زمان و فرصت یادگیری برای اندازهگیری متغیرهای پژوهش استفاده گردید. نتایج تحلیل مسیر با استفاده از آزمون رگرسیون چندمتغیری سلسله مراتبی نشان داد که عملکرد دانش آموزان هم در انجام محاسبات و هم در حل مسایل از طریق فرصت و زمان یادگیری توسط تجربه و تحصیلات معلم پیشبینی شده اند. به عبارتدیگر فرصت و زمان یادگیری نقش واسطه ای در ارتباط بین ویژگی های معلم با عملکرد دانش آموزان دارد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    34
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف این پژوهش تأثیر شیوه مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان با نقش میانجیگری رضایت شغلی (مطالعه موردی: استانداری استان مرکزی) است. جامعه آماری پژوهش تمامی کارکنان فرمانداری و بخشداریهای استان مرکزی بوده، که مجموع تعداد کارکنان 420 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان تعداد 200 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. این پژوهش توصیفی –,پیمایشی بوده و از نظر هدف نیز کاربردی می باشد. پرسشنامه ای که بعنوان ابزار اندازه گیری استفاده شده است، پرسشنامه روش مدیریت منابع انسانی می باشد، که بر گرفته از مدل ادوارد و همکاران (2013) است. همچنین پرسشنامه مربوط به رضایت شغلی از مدل قلی پور (1394) اقتباس گرفته شده است. پرسشنامه عملکرد کارکنان نیز بر مبنای مدل پاترسون (2015) انتخاب شده است. از شاخصهای آمار استنباطی و آمار توصیفی با روش رگرسیون و تحلیل مسیر، برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که روش مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان و همچنین بر رضایت شغلی در کارکنان فرمانداری ها و بخشداریهای استان مرکزی تاثیر دارد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 34

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    1119
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

آموزش درس به شیوه سنتی و حافظه مدار و سخنرانی هرگز کودکان را برای مواجهه با مسایل در هم تنیده دنیای امروز و فردا آماده نخواهد کرد. ذهن کودکان همانند ظرف های خالی است که در انتظار پر شدن با دانش است. در دنیای کنونی پیشرفت و توسعه هر جامعه را بیش ازهر چیز درگرو تربیت نیروهای انسانی کارآمدی می دانند که بتوانند با اندیشه پویا و خلاق خود امکانات بالقوه موجود در آن جامعه را به امکانات بالفعل و قابل استفاده تبدیل نمایند. از عوامل مهم در برانگیخته شدن انگیزه ی و ایجاد رغبت شغلی معلمان این است که معلمان از آسیب های اجتماعی بالایی برخوردار باشند. منزلت اجتماعی معلمان در جامعه ما بسیار پایین است. این یک واقعیت است که فارغ التحصیلان پسر تمایل کمتری برای ورود به حرفه معلمی نشان می دهند ودر بعضی کشورها معلمی بیشتر به عنوان حرفه زنان در نظر گرفته می شود. جایگاه معلمان یکی از موضوعات نگران کننده در دهه ی گذشته بوده است و این نگرانی به صورت بین المللی درآمده است، تلاشهای بسیاری برای پیداکردن عوامل مؤثر در پایگاه اجتماعی معلمان در سطح جهانی صورت گرفته، تا از این طریق بتوان منزلت معلمان را ارتقاء بخشید. در واقع معلم از طریق درگیر شدن در فعالیت های خلاق کودک در رشد خلاقیت او سهیم هستند. خانواده ها باید فرصت های لازم را برای سؤال کردن، کنجکاوی و کشف محیط به کودکان بدهند و هرگز آنان را تنبیه و تهدید نکنند. زمینه رشد خلاقیت در مدرسه زمانی فراهم می شود.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

خلیفی عقیل

Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    252
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

برنامه درسی تربیت بدنی در کنار رشد و ارتقأ آمادگی جسمانی و حرکتی، با فراهم آوردن فضایی شاد و نشاط انگیز و کسب تجربه لذت از شرکت در فعالیت های بدنی به بهبود نگرش مثبت نسبت به فعالیت های بدنی منجر شود و با کسب صلاحیت ها و مهارت هایی همچون تلاش، کارگروهی، احترام به خود، حس مسئولیت و انتخاب سالم را فراهم آورد. لازم است تربیت بدنی به گونه صحیح و مبتنی بر اصول اجرا شود و انسجام درونی بین اجزاء و عناصر آن وجود داشته باشد. ضعف یا قوت در هر یک از اجزاء باعث کندی یا تسریع اجرای برنامه می شود. هر یک از عناصر را بررسی کرد تا ضعف یا مطلوبیت آن های بررسی شود و گام ها بعدی برای رفع نواقص یا تقویت قوت برداشته شود تا برنامه به مطلوبیت برسد. به این منظور، پژوهش حاضر قصد دارد تا آسیب های موجود در اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت را در مدارس ابتدایی بررسی نماید و چشمانداز روشن تری را در زمینه اجرای بهینه این درس نشان دهد. اجرای بدنی برنامه درسی تربیت و سلامت، همواره با چالش هایی همراه بوده است. در بسیاری از مدارس شاهد تبعیض میان دروس پایه نظیر علوم و ریاضی با دروس مفرح نظیر بدنی تربیت هستیم. در بسیاری از مواقع اهمیت درس بدنی تربیت قرار ها در درجه اول اولویت نمی گیرد و یا این درس به درستی در مدارس اجرا و حمایت نمی شود.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 252

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

خلیفی عقیل

Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    137
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

تحقیق پیش رو با هدف تحلیل وضعیت کتب تربیت بدنی پایه دهم آموزش و پرورش انجام گرفت. روش تحقیق پژوهش از نظر استراتژی توصیفی، از نظر مسیر اجرا تحلیل محتوا، از نظر جمع آوری اطلاعات، اسنادی واز نظر رویکرد زمانی، حا لنگر میباشد. جامعه تحقیق کتاب های درسی پایه دهم هنرستان تربیت بدنی آموزش و پرورش می باشد و شامل 5 عنوان کتاب مهارت های جسمانی حرکتی، مهارت های چابکی ذهنی، ارتباط مؤثر، دانش فنی پایه و الزامات محیط کار است که با توجه به معدود بودن جامعه آماری، تمام این کتاب ها به صورت تمام شمار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش معلمان تعداد 20 معلم که سابقه تدریس کتاب های مورد نظر را داشتند انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات را برگه کدگذاری شده محقق ساخته دو بخشی که شامل مشخصات عمومی کتاب و مقوله ها یا واحدهای تحلیل و پرسشنامه تحلیل وضعیت کتب درسی می باشد را تشکیل می داد که پس از تأیید روایی صوری توسط 20 نفر از اساتید و کارشناسان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در گرایش مدیریت ورزشی و تائید پایایی با تعیین ضریب توافق سه نفر کدگذار با استفاده از آزمون اسکات برای برگه کد گذاری و آلفای کرونباخ برای پرسشنامه، مورد استفاده قرار گرفت. پس از جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل آن ها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد، جداول فراوانی مطلق ونسبی و در آمار استنباطی از آزمون تی تک نمونه ای بوسیله نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که کتب درسی پایه دهم هنرستان تربیت بدنی از دیدگاه معلمان از هر سه بعد محتوایی (t=43. 12)، ساختاری (t=3. 54)و صوری (t=2. 40) به طور معنی داری در وضعیت مناسبی قرار دارند( 05 / 0 > P).

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    127
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی افزایش خلاقیت در آموزش زیست می باشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی (SID)، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد، برای تفهیم بهتر پدیده های زیستی در علم زیست شناسی نیازمند ایجاد خلاقیت در آموزش می باشد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 127

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    828
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

توسعه دانش در باب فناوری، حرکت جهانی برای تغییر ساختار آموزشی، تغییر جوامع از سنتی به مدرن و بهره مندی از شرایط نوین ارتباطی موجب شد؛ تا مسئولان کشوری این امر مهم را درک کرده و به فکر استفاده از ابزارهای آموزشی مدرن در مدارس شوند. پروژه مدارس هوشمند در سال 1383 برای اولین بار در وزارت آموزش و پرورش ایران مطرح شد. طبق نتیجه-های حاصل شده از مدارس هوشمند، این مدارس بازخورد و پیامد بهتری نسبت به مدارس سنتی دارند. از ویژگی های مدارس هوشمند وابسته نبودن به محدودیت های مکانی و زمانی است. در این رویکرد نقش معلم به عنوان راهنما و نه انتقال دهنده دانش، نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، نقاد و مشارکت جو، به جای عضو منفعل و مصرف کننده ی دانش تغییر خواهد کرد و همچنین نظام ارزشیابی نیز به دنبال آن از نتیجه محور به فرایند محور تغییر خواهد نمود.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    681
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

بسیاری از دانش آموزانی که در مقایسه با همکلاسی هایشان در کلاس غیر فعال اند، از نظر آموزشی و اجتماعی از رفتار مناسبی برخوردارند، اما نسبت به دیگر دانش آموزان آرام تر بوده، از انجام کار با دیگران سرباز می زنند. بعضی از این دانش آموزان به درجات مختلف، با مشکل خجالتی یا گوشه گیر بودن مواجه اند و عده ی کمی از آن ها ممکن است به سمت اسکیزوفرنی سوق پیدا کنند. این مقاله به عنوان حدواسط این دو گروه از دانش آموزان را مدنظر قرار داده است، دانش آموزانی که معمولاً به عنوان بچه های خجالتی ( فاقد اعتماد به نفس و نگران از نظر اجتماعی ) یا گوشه گیر ( کسانی که حاضر جواب نیستند، تمایلی به برقراری ارتباط ندارند و خیالبافند ) شناخته می شوند. همانطور که می دانیم هرجا که انتظارات اجتماعی جدید مبهم باشند، درجاتی از خجالت کشیدن، طبیعی است. اما خجالتی بودن وقتی تبدیل به یک مشکل می شود که صرفاً وابسته به موقعیت نبوده، بلکه اختیاری باشد؛ تا جایی که به فرد برچسب زده شود. به ویژه در موقعیتی که این فرد برچسب را پذیرفته، آن را درونی کند، ممکن است الگوی جامعی از خجالتی بودن در او ایجاد شود و علائم دیگری مثل: اعتماد به نفس در ورود به موقعیت های اجتماعی و ناراحتی و سرباز زدن از ظاهر شدن در حضور دیگران، در وی ظاهر گردد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 681

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    229
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

آموزش آنلاین، مشکل مسافت و راه دور را که در آموزش سنتی وجود دارد را حل میکند و باعث می شود تا عدالت آموزشی مصداق صحیح تری به خود گیرد. بررسی محققان نشان میدهد اگر بخواهیم درآینده برای مواجه ه با اتفاقات این چنینی با کمترین تبعات روبرو شویم باید تک تک عناصر تعلیم و تربیت و همچنین برنامه درسی را مورد بازبینی و بازآفرینی قرار دهیم و با توجه به انتظاراتی که از این عناصر داریم نقش های شان را روزآمد کنیم. درباره عناصر تعلیم و تربیت غفلت صورت گرفته است. دانش آموز، معلم، مدرسه و محتوا مهمترین عناصر برنامه درسی ملی هستند. آموزش های مجازی در صورت فراهم شدن و گسترش امکانات مجازی در کل کشور می تواند برای پیشرفت و توسعه آموزش در مدرسه ها بسیار مفید باشد و فرصت آموزش برابر و برتر را برای تمام مناطق کشور به صورت یکسان فراهم کند. دسترسی به معلمان برتر و استفاده همگان از کلاس های ایشان مکانی است که قبل از این در اختیار تعداد معدودی از دانش آموزان مدرسه های کشور بوده است و حال می توان حتی با تعامل بیشتر با سایر مدرسه های جهان از آموزش های سطح اول و متنوع برخوردار شد. اما این تغییرات نیازمند زیرساخت های ارتباطی مجازی است که متاسفانه در این خصوص هنوز مشکلاتی وجود دارد. آنچه مسلم است ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری در شرایط کنونی بسیار مفید است و می تواند مقدمات گذر از این دوران را فراهم کند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 229

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

ذاکری جواد

Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    4302
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این پژوهش با هدف امکان سنجی بکارگیری شاخص های مدل معماری منابع انسانی و ارائه راهکارهای اجرایی آن در مجموعه شهرداری شهر اصفهان اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی –,پیمایشی و جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان شاغل در مجموعه شهرداری شهر اصفهان به تعداد نود نفر بودند که قادر بودند در تکمیل پرسشنامه های تحقیق مشارکت نمایند. از این تعداد به شیوه نمونه گیری تصادفی در دسترس تعداد 68 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار سنجش شامل پرسشنامه بکاررفته در تحقیقات قبلی پیرامون شاخص های مدل معماری منابع انسانی بوده است. داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای و تحلیل واریانس و با کمک نرم افزار Spss نسخه 16 تحلیل شد. نتایج و یافته های حاصله نشان می دهد گرچه این مجموعه تا بکارگیری مطلوب این شاخص های معماری منابع انسانی فاصله دارد ولی وضعیت کلیه شاخص های مدل معماری منایع انسانی از لحاظ عناصر پایه (68/3، ویژگی ها (54/3)، دستاوردها (64/3)، سیستم منابع انسانی (59/3)، فعالیت های عملکردی پیشرفته (75/3) و فعالیت های نگهدارنده (44/3) در جامعه اماری مورد مطالعه بالاتر از حد متوسط است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 4302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    122
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این پژوهش با هدف تاثیر استفاده از سیستم های هوش تجاری و فناوری بر عملکرد سازمان با تاکید بر نقش میانجی خدمات نوین بانکداری و تنظیم هیجان در بانک مهر ایران استان تهران انجام شده است. تحقیق حاضر تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران بانک ایران مهر استان تهران می باشد که با نمونه گیری 131 نفر انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه می باشد که روایی این آزمون با نظرخواهی از اساتید راهنما و مدیران بانک مهر ایران، مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده شده و نتایج نشان می دهد آلفای خروجی از نرم افزار SPSS برای تحقیق حاضر برابر 965/0 می باشد، بنابراین آزمون از پایایی قابل قبولی برخوردار است. در این پژوهش از روش های موجود در آمار توصیفی جدول توزیع فراوانی و آمار استنباطی(ضریب همبستگی پیرسون)؛ برای خلاصه و تجزیه و تحلیل داده های پژوهش استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که سیستم هوش تجاری بر خدمات نوین بانکداری تاثیر می گذارد و خدمات نوین بانکداری بر عملکرد شرکت تاثیر می گذارد. سیستم هوش تجاری بر تنظیم هیجان تاثیر می گذارد و تنظیم هیجان بر عملکرد شرکت تاثیر می گذارد و فناوری بر خدمات نوین بانکداری تاثیر می گذارد. خدمات نوین بانکداری بر عملکرد شرکت تاثیر می گذارد. فناوری بر تنظیم هیجان تاثیر می گذارد. تنظیم هیجان بر عملکرد شرکت تاثیر می گذارد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 122

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    232
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در میان عوامل متعدد تاثیرگذار بر تثبیت یادگیری یادگیرندگان، انگیزش و نشاط نقش برجسته ای را ایفا می نماید. بدون انگیزش و نشاط، یادگیری ممکن نیست و جایی که یادگیری نباشد تدریسی وجود ندارد. دانش آموزان با تشویق و توجه و نشاط به یادگیری اشتیاق داشته و سختکوش هستند. دانش آموزان در درس هایی موفقیت بیشتری کسب می کنند که نسبت به آن موضوعات انگیزش و نشاط بیشتری دارند. یک جاندار برانگیخته در مقایسه با یک جاندار ناانگیخته با نیرو و کارایی بیشتری در یک فعالیت درگیر می شود. هنگامی که دانش آموزان با بی علاقگی درس می خوانند، فقط به خاطر پاداش بیرونی تکلیف را انجام می دهند و وقت خود را صرف چیزهایی می کنند که با تکلیف یادگیری مغایر است. معلمان می گویند آن ها بی انگیزه اند. همچنین زمانی به نداشتن انگیزش اشاره می شود که دانش آموزان آشکارا از پرداختن به تکلیف یادگیری خودداری می کنند و یا از عهده اعمالی که به ان ها کمک می کنند تا به طور موفقیت آمیزی آن را تکمیل کنند، برنمی آیند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 232

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    517
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی مشکلات ریاضی دانش آموزان انسانی (پژوهش روایی) انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی SID، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد: در تحلیل عمیق دید گاه های معلمان در خصوص موانع و مشکلات یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی موجب شناسایی 4 درون مایه، (عملکرد معلم، بد فهمی محتوا، اضطراب ریاضی و ساختار نظام آموزشی) گردید. بدیهی است به کار گیری راهکار های لازم جهت رفع موانع و مشکلات یادگیری، مستلزم تلاش سازمان یافته و منسجم خود دانش آموزان، معلمان ونظام های آموزشی می باشد

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 517

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    6
Measures: 
  • Views: 

    626
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

آموزش دانش آموزان با هدف پیشرفت آنها در زمینه تحصیلی صورت می گیرد. مطالعه عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی مسئله ای پیچیده است، چرا که آن یک عنصر چند بعدی است و به گونه ای بسیار ظریف به رشد جسمی، اجتماعی، شناختی و عاطفی دانش آموز مربوط است. هوش هیجانی یکی از موضوع های اساسی در حیطه روانشناسی است، که بر جنبه های مختلف زندگی از قبیل خلاقیت و پیشرفت تحصیلی نقش به سزایی دارد. پژوهش حاضر به روش مروری-کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی رابطه هوش هیجانی و فراشناخت با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی می باشد. نتایج پژوهش نشان می دهد که هوش هیجانی سازه ای نسبتا جدید و مرتبط با کنشوری اجتماعی است. به اعتقاد مولفان رفتار اجتماعی، که به عبارتی منعکس کننده هوش هیجانی است و رفتار تحصیلی آن چنان به هم پیوسته اند، که تقویت فعالیت های تحصیلی بدون تقویت آن دسته از رفتارهای اجتماعی و هیجان های نظم یافته ای که فعالیت های تحصیلی را ممکن می سازند، بسیار دشوار است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 626

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button