نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

Archive

Year

Issue

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    2024
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The main aim of this study was to see if and to what extent language learning styles predicted Iranian ESP learners’ communicative competence and communication apprehension. To this effect, 218 ESP learners from four reputable institutes conducting ESP classes were selected through convenience sampling to participate in this study. In this descriptive correlational research, the Personal Report of Communication Apprehension (PRCA-24), Self-Perceived Communication Competence scale (SPCC) and the Grasha-Reichmann Student Learning Style Scale (GRSLSS) were used for data collection. In order to justify the testing of language learning styles’ predictive role, a significant relationship between learning styles, communicative competence and communication apprehension of Iranian ESP learners should be established. Thus, the relationships of the variables were first analyzed using Pearson Product-Moment correlation analyses. Based on the statistical findings, all six learning styles significantly correlated with communication apprehension while four styles, namely independent, avoidant, collaborative and participant had significant correlations with ESP learners’ perceived communication competence. Furthermore, similar to findings in past EFL studies, a significant and negative correlation between communicative competence and communication apprehension was found to be prevalent among ESP learners too. To see if significant predictors of ESL learners’ language learning styles could be identified, both single and multiple linear regression analyses were run. Subsequent results showed that all language learning styles are significant predictors of communicative competence. Also, independent learning style made the strongest statistically significant unique contribution to communicative competence while collaborative, avoidant and participant learning styles were the next ones in the queue. However, avoidant, dependent, and competitive learning styles failed to significantly predict communication apprehension while participant learning style was seen as the best predictor of communication apprehension followed by collaborative and independent styles.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف این تحقیق بررسی تاثیر بحران مالی بر ارتباط بین سودآوری با ریسک پذیری در نظام بانکی بوده است. قلمرو مکانی این تحقیق بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و قلمرو زمانی سال های بین 1390 تا 1394 بوده است. در این تحقیق، سودآوری متغیر مستقل، بحران مالی متغیر تعدیل گر و ریسک پذیری متغیر وابسته در نظر گرفته شد. تحقیق حاضر در زمرة تحقیقات کاربردی قرار دارد، چنانچه طبقه بندی انواع تحقیقات بر اساس ماهیت و روش را مدنظر قرار گیرد، روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت در زمرة تحقیقات توصیفی قرار داشته و از نظر روش نیز در دستة تحقیقات علی محسوب می گردد. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها و اطلاعات، از روش کتابخانه ای استفاده شد. در بخش داده های پژوهش از طریق جمع آوری داده های بانک های نمونه با مراجعه به صورت های مالی، یادداشت های توضیحی و ماهنامه بورس اوراق بهادار انجام پذیرفت. بر اساس روش نمونه گیری هدفمند 20 بانک به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. به منظور توصیف و تلخیص داده های جمع آوری شده از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شده است. به منظور تحلیل داده ها ابتدا پیش آزمون های ناهمسانی واریانس، آزمون F لیمر، آزمون هاسمن و آزمون جارک –, برا و سپس از آزمون رگرسیون چند متغیره برای تایید و رد فرضیه های تحقیق (نرم افزار ایویوز) استفاده گردیده است. نتایج نشان داد بحران مالی بر ارتباط بین سودآوری با ریسک پذیری در نظام بانکی تاثیرگذار است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

تشخیص اشیا ء یک موضوع مهم در بینایی کامپیوتر است. روش های مبتنی بر شبکه عصبی Region-Based Convolutional Neural Network (R-CNN) اغلب برای تشخیص اشیا ء استفاده می شوند. برای اینکه سیستم های هوشمند و مستقل در محیط های پویا و بدون ساختار مانند سایت های ساخت و ساز به طور مؤثر عمل کنند باید بتوانند مدل معنایی محیط را استنتاج یا بدست آورند. تا بتوان امکانات جدیدی را برای کاربرد های وسیعی مانند جهت دهی خودروهای خود ران و نقشه برداری سه بعدی فراهم ساخت. در این پژوهش به تشخیص و تولید اشکال سه بعدی ساختمان پرداخته شده است که هدف از آن ارزیابی دقت مدل Mask R-CNN در تشخیص خودکار اشکال سه بعدی ساختمان می باشد. از داده های LiDAR که از ویژگی های Intensity، Return Beam و مؤلفه های (X Y Z) بهره می برد استفاده شده است. برای آموزش شبکه Convolutional، مدل Mask R-CNN و مجموعه داده هایCOCO مورد استفاده قرار گرفته است و در راستای بهبود عملکرد مدل، تست های Hyper parameters مختلفی از جمله Learning Rate، Batch Size و Data Augmentation انجام شده است. برای ارزیابی دقت تشخیص مدل از معیار Mean Average Precision (mAP) استفاده شده است که نتایج نشان می دهد مدل با دقتmAP Score 93 برای تشخیص ساختمان های منطقه مورد مطالعه مناسب می باشد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

لوافان علی

Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

عوامل بسیاری در ایجاد توسعه پایدار صنعت گردشگری و به ویژه صنعت هتلداری نقش دارند؛ که یکی از این عوامل استفاده از فناوری های نوین، نوآوری های الکترونیکی و دنیای مجازی می باشد. در دنیای کنونی، جوامع با گذر زمان به طرف تکنولوژی های مدرن، دنیای مجازی و دیجیتالی به پیش می روند؛ صنعت گردشگری و به ویژه صنعت هتلداری که یکی از زیرمجموعه های چتر صنعت گردشگری است؛ از این تغییرات و دگرگونی های دنیای مجازی و دیجیتالی بهره مند می گردد. دانش و روش های سنتی دیگر جایی و راهی در دنیای مدرن ندارند. در دنیای رقابتی مزیت های نسبی رقابتی از قبیل فناوری های مدرن و نوآوری های خلاقانه می تواند هر جامعه، صنعت و سازمانی را به پیش ببرد. در این مقاله که بصورت توصیفی بیان گردیده، اثربخشی نقش تکنولوژی های نوین در توسعه پایدار صنعت گردشگری و به ویژه صنعت هتلداری مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه آن از منابع کتابخانه ای، مقالات علمی و پژوهشی، نقطه نظرات خبرگان و متخصصان این صنعت و تجربه خود پژوهشگر استفاده شده است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

افسردگی تحصیلی یک موضوع مهم در زمینه سلامت روانی و تحصیلی دانش آموزان است که در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد. این موضوع به اهمیت اجتماعی بالایی برخوردار است و می تواند تأثیر گذاری قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی، رفتار و روان آرامی دانش آموزان داشته باشد. افسردگی تحصیلی به طور کلی به تن ها و خلق و خوی هایی از افسردگی اطلاق می شود که برای دانش آموزان به دلیل مشکلات و سختی های تحصیلی و آموزشی وجود دارد. موازنه بین تحصیل و سرگرمی های دیگر برای دانش آموزان ممکن است باعث ایجاد استرس، نگرانی و افسردگی شود. در این پژوهش، اهداف عمده ای چون بررسی انواع افسردگی تحصیلی، علل آن، اثرات آن بر عملکرد تحصیلی و روان دانش آموزان ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد. این تحقیق از روش توصیفی-تحلیلی و با استفاده از پرسشنامه ها و مصاحبه های استاندارد در میان دانش آموزان ابتدایی انجام می شود. علاوه بر این، در این تحقیق تلاش می شود راهکارها و راهبردهایی برای پیشگیری و مدیریت افسردگی تحصیلی ارائه شود تا بتوان این مشکل را بهبود داد و عملکرد تحصیلی دانش آموزان را تقویت کرد. این تحقیق می تواند به مدیران مدارس، مشاوران تحصیلی و اولیا کمک کند تا بهترین راهکارها را برای مدیریت و کاهش افسردگی تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی به کار گیرند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت های دانشگاه های خارجی تبدیل شده است. در برخی از کشورها به دلیل عدم وجود منابع مادی و طبیعی به نیروی ابتکار و خلاقیت و به عبارتی کارآفرینی روی آورده و طی چند دهه خود را در گروه کشورهای پیشرو قرار داده اند. دوره های آموزش کارآفرینی نیز همانند کلیه دوره های آموزشی بر اساس اهداف متفاوتی طراحی می گردند. با وجود این در مجموع فارغ از اهداف ویژه خود، سه تغییر اساسی در فراگیران ایجاد می نماید. این سه تغییر شامل تغییر در دانش و معلومات و اطلاعات تغییر در نگرش و بینش و طرز تلقی افراد نسبت به موضوعات و مسائل ویژه و در نهایت تغییر در مهارت ها و توانایی های عملی افراد است. جوامع برای رسیدن به این اهداف، نیازمند برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی هستند. این دوره ها برای دانشجویان و دانش آموزان، اساتید و مدرسان، کارآفرینان و اقشار مختلف جامعه، نظیر کارمندان یک سازمان برگزار می گردد. آنچه مسلم است دانشگاه به دنبال این نیست که تا با آموزش کارآفرینی باعث ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط با ارزش پائین شوند، بلکه به توسعه سطحی بالاتر از مهارت ها و تقویت توانایی های تحلیلی می پردازد، بدین معنا که دانشگاه به دنبال تربیت متخصصان متفکر و اندیشمند است. دانشجویان فارغ التحصیل باید نوآور و خلاق باشند تا بتوانند به ابتکارات کارآفرینانه جنبه ی هنر را برآورده سازند. همچنین آن ها باید در حوزه های مختلف به مدیران شایسته تبدیل شوند. از چالش های آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشورمان، چالش در محتوا و شیوه های آموزشی، فناوری، اعتبارات، اساتید، ارتباط با جامعه کسب و کار و تحقیقات پیرامون موضوع است. منابع درسی موجود، بیشتر فرهنگ استخدام شدن را که در برابر فرهنگ خویش فرمایی و ابتکار جویانه فردی قرار دارد، تبلیغ و تشویق می کند. نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی ایران به جای کارآفرین بودن، کارجو پرور است و با هزینه های زیاد افرادی را تربیت می کند که فقط شکاف های شغلی تعریف شده نظام سنتی اداری را پر کنند، دلیل آن نیز عدم توجه به یادگیری عملیاتی و خلاقانه موضوعات درسی است. با توجه به این که دستیابی به سطوح بالای رشد و تعالی در کشور، بدون مجهز شدن به کارآفرینی امکان پذیر نیست، بنابراین، باید برنامه های آموزش کار آفرینی دانشگاهی مورد بازبینی قرار گیرد و موضوعات درسی دوره ها و روش های آموزش به سوی کارآفرینی مداری سوق داده شود.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

ارزیابی مدیریت آموزشی، یکی از حوزه های اصلی موردتوجه در حکمرانی آموزش عالی است. یکی از مهم ترین جنبه هایی که الگوهای گوناگون مدیریت آموزشی بر آن مؤثر می افتد، مسئله ی ساختارها در دانشگاه و نظام آموزش عالی است. تمرکز بر مدیریت ساختارها از حائز اهمیت ترین زمینه های پژوهشی در مطالعات دانشگاه به شمار می رود. نحوه ی کاهش یا افزایش ساختارها در آموزش عالی، حاکی از الگوهای کلان مدیریتی در این حیطه خواهد بود. در این پژوهش، مسئله ی گسترش غیرمعمول و بدون رویه ی ساختارهای دانشگاهی، تحت عنوان تورم ساختارها و در مورد دانشگاه تهران موردمطالعه قرار می گیرد. این پژوهش با روش توصیفی-تحلیلی خود، فهرستی از عوامل منجر به تورم ساختارها در دانشگاه تهران را بررسی کرده و درنهایت، در تلاش است تا آسیب های ناشی از این الگوی مدیریتی را مورد مداقه قرار دهد. نتیجه آن که اگر گستر ش ساختارها بدون توجه به یک الگوی کلان از گسترش آموزش عالی رخ بدهد، منجر به آسیب هایی علیه ساختار کلی و اهداف اصلی آموزش عالی خواهد شد که این پژوهش، به این آسیب ها نظر انداخته و کوشیده است پیشنهادهایی در جهت اصلاح این شیوه ی مدیریتی پیش نهد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

علل عدم شورش امام علی علیه السلام در این زمان خلافت خلفای اول تا سوم، به نظر می رسد که عوامل متعددی در عدم شورش امام علی (ع) در دوران خلفای اول تا سوم نقش داشته باشند. یکی از عوامل مهم می تواند ترکیب کمیته اعتباری شورش باشد. امام علی (ع) آگاه بود که برخی از اعضای کمیته اعتباری شورش متصور بودند که زمان مناسبی برای شورش نیست و می توانند با صبر و تحمل بهبود اوضاع را فراهم کنند. این نگرش باعث شد که امام علی (ع) از شورش منصرف شود. باید توجه داشت که این عوامل تنها برخی از علل ممکن برای عدم شورش امام علی (ع) در دوران خلفای اول تا سوم می باشند و ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشند. این موضوع نشانگر عقلانیت و اندیشه ی ریاست امام علی (ع) در مقابل موضوعات شورش و مخارج نظامی مرتبط با آن بوده است. در نهایت، می توان گفت که امام علی (ع) این تصمیم را گرفت که علت عدم شورش او در دوران خلفای اول تا سوم را به وجود شورش بر اساس عقلانیت و بر اساس اصول اسلامی، انسجام اجتماعی و حفظ وحدت مسلمانان برمی گرداند. در این مقاله به بررسی این مبحث مهم می پردازیم

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2024
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

One of the most important consequences of contemporary Arabic poetry is the presence of women and their political participation. The aim of this research is to investigate the political participation of women in the poems of Fadwa Tuqan and Nazik Al-Malaika and the role of these two female poets in awakening the Arab nation and fighting against colonialism. The active political participation and presence of women has gained a special place today. And it has been supported by liberation movements, human rights and democratic currents. Women's poetry is full of pain and tears. Female poets have used more symbols to express their feelings. The poetry of each period is a mirror that reflects the events and problems of that period, and on the other hand, poets influence those events and make people aware of what they know. Free verse was first published in 1947 with Nazik Al-Malaika's poem "Al-Kolira" in Iraq. The Palestinian event transformed the form and content of contemporary poetry. After June 1948, poets turned to the people and society and demanded respect for freedom and human dignity. Therefore, our poets were influenced by the movements and tragedies of their society and stood against the enemy with their weapons. The poetry of Fadwa Tuqan and Nazik Al-Malaika depicts the suffering, pain, and misery of a people under the occupation of the invaders. This research, using a descriptive-analytical method, examines the most important political themes of these two poets.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    17
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این پژوهش به بررسی و تحلیل آینده آموزش و پرورش در ایران پرداخته و با هدف شناسایی چالش ها و مشکلات فعلی نظام آموزشی، بررسی تجربیات موفق کشورهای دیگر، و ارائه راهکارهایی برای بهبود سیستم آموزشی انجام شده است. در این تحقیق، از روش ترکیبی کیفی و کمی استفاده شده است. در بخش کیفی، از مصاحبه های نیمه ساختاریافته با متخصصان و تحلیل محتوای متون مرتبط بهره گرفته شد، در حالی که در بخش کمی، از پرسشنامه های استاندارد برای جمع آوری داده های مربوط به تجربیات بین المللی و ارزیابی نظرات کارشناسان استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که چالش های اصلی نظام آموزشی ایران شامل کیفیت پایین آموزش، کمبود امکانات و زیرساخت ها، نابرابری های آموزشی، و عدم تطابق برنامه های درسی با نیازهای روز هستند. در مقایسه با تجربیات موفق کشورهای فنلاند، سنگاپور و ژاپن، که به ویژگی هایی همچون تمرکز بر آموزش معلمان، استفاده از فناوری های نوین، و آموزش عملی تاکید دارند، پیشنهادات عملی برای بهبود نظام آموزشی ایران شامل افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت ها، بازنگری در برنامه های درسی، آموزش و توسعه مهارت های معلمان، و بهره برداری از فناوری های نوین آموزشی ارائه شده است. این نتایج به وضوح بیانگر نیاز به اصلاحات ساختاری و به روزرسانی برنامه های آموزشی در ایران برای ارتقای کیفیت آموزشی و هماهنگی با تحولات جهانی است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button