Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    380
  • دانلود: 

    188
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق بررسی راهکارهای بهبود و ارتقاء سطح مدیریت منابع انسانی در تعاونی های روستایی استان البرز بود. این پژوهش بر مبنای هدف تحقیق، از نوع تحقیقات کاربردی می باشد و از نظر نوع داده ها نیز، کمی می باشد و از دسته تحقیقات توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری تحقیق عبارت است از مدیران تعاونی های روستایی استان البرز که تعداد آنها برابر 101 نفر است، که مورد سرشماری قرار گرفتند. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود. روایی ابزار تحقیق بوسیله پانل متخصصان احراز شد. به منظور سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که میزان 0.87 برای آن بدست آمد و نشان از پایایی مناسب ابزار تحقیق است. نتایج بدست آمده نشان داد که که دو متغیر تاثیرگذار بر مدیریت نیروی انسانی در تعاونی شایستگی نیروی انسانی و سرمایه فعلی تعاونی است. این دو متغیر حدود 53.9 درصد از تغییرات مربوط به مدیریت نیروی انسانی در تعاونی را تبیین می نماید. به منظور شناسایی و دسته بندی راهکارهای مدیریت نیروی انسانی در تعاونی های روستایی از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان می دهد که سه عامل حدود 63.30 درصد از واریانس مربوط به راهکارهای مدیریت نیروی انسانی در تعاونی های روستایی استان البرز را تبیین می نماید. این سه عامل شامل عامل اول راهکار تبادل اطلاعات و مدیریت عملکرد، تعهد سازمانی و انعطاف پذیری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 380

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 188
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    114
چکیده: 

ارزشیابی بخشی جدا نشدنی از هر برنامه ای، به ویژه برنامه آموزش دانشگاهی است، پس، در کشوری مانند ایران می توان از برنامه های آموزشی دانشگاه ها این چشم داشت را داشت که در راستای فرا داشت ارزش های دانش پژوهی، به پدیدآیی باز خورد دانش پژوهانه در دانش جویان کمک کنند. ارزشیابی اساتید به عنوان ابزاری برای کمک در تصمیم گیری و تعیین خط مشی تدریس بخصوص در سطح دانشگاهی ضروری است. با استفاده از نتایج حاصل از این پژوهش یک پژوهش کاربردی محسوب می شود، همچنین بر اساس طرح تحقیق و از حیث گردآوری داده ها، تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و برای گردآوری اطلاعات از سه روش مطالعه اسنادی، پیمایشی و فازی استفاده گردیده است، تعداد 20 نفر به روش تصادفی ساده از دانشجویان دانشکده صنایع دانشگاه آزاد اسلامی سمنان انتخاب گردیدند، و با استفاده از روش فازی پرسشنامه ها مورد پالایش قرار گرفته شد و بر این اساس استاد نمونه انتخاب گردید.و نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که به کارگیری منطق فازی، ساده بوده و قادر است مسائل پیچیده ای را که با روش های معمولی ریاضی حل نمی شوند، به سادگی و در زمانی کمتر حل کنند. به کمک منطق فازی، از کل گویی و مطلق گویی دور شده و مسائل را بیشتر به سمت جواب صحیح تر سوق می دهیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 114
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    352
  • دانلود: 

    206
چکیده: 

همه انسان ها با صرف مهمترین سرمایه زندگی خود در محیط کار، به دنبال تامین نیازهای زندگی هستند و میزان رضایت آنها از سازمان، با میزان تامین این نیازها رابطه مستقیم دارد. پژوهش حاضر، به بررسی وضعیت رضایت مندی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان و شناسایی و اولویت بندی نیازهای کارکنان این نهاد، بر اساس مدل کانو می پردازد. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان است که با روش نمونه گیری تصادفی ساده و به وسیله پرسشنامه محقق ساخته، دیدگاه 105 نفر از کارکنان جمع آوری شد. پس از تایید نرمال بودن توزیع داده ها، آزمون های t استیودنت جهت بررسی وضعیت رضایت مندی کارکنان مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که رضایت مندی کارکنان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. در ادامه، برای دسته بندی عوامل موثر بر رضایت مندی از مدل کانو استفاده شد و عوامل موثر بر رضایت مندی، در سه گروه الزامات اساسی، عملکردی و انگیزشی دسته بندی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 352

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 206
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    543
  • دانلود: 

    157
چکیده: 

هدف این مقاله شناسایی عوامل موثر بر مدیریت بحران و نیز میزان هماهنگی موجود در 15 سازمان و دستگاه اجرایی مرتبط با مدیریت بحران در شهر ابهر است. به همین خاطر با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی 5 عامل اصلی و 33 عامل فرعی شناسایی شده و سپس به کمک روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) این عوامل رتبه بندی شدند. در نهایت عوامل موثر بر مدیریت بحران بصورت زیر رتبه بندی شدند: عامل نظام ذخیره سازی برای مدیریت پشتیبانی با وزن نسبی 0.251 در رتبه اول اهمیت قرار دارد. عامل ساختار تشکیلات مناسب عملیاتی با وزن نسبی 0.225 در رتبه دوم اهمیت قرار دارد. همچنین عامل وجود نیروی انسانی متخصص با وزن نسبی 0.191 در رتبه سوم قرار دارد. همچنین عامل وجود تجهیزات تخصصی با وزن نسبی 0.179 در رتبه چهارم و در نهایت عامل نظام اطلاع رسانی با وزن نسبی 0.154 در رتبه اخر قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 543

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 157
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    518
  • دانلود: 

    214
چکیده: 

امروزه، عوامل زیادی بر موفقیت مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای تاثیرگذارند و پژوهش های بسیاری نیز درباره موضوع مراکز خرید در دنیا صورت گرفته و نظریه ها و راهکارهای زیادی جهت بهبود وضعیت این مراکز ارائه شده که یکی از این نظریه ها، نظریه مراکز خرید عمومی است. این نظریه نشان می دهد که شرایط کلی مشتریان از نظر بیکاری، درآمد و ...، مکان و مشخصات فیزیکی مرکز خرید، نوع و شغل خرده فروشان تاثیر بسیاری بر موفقیت مرکز خرید دارد. در این مقاله سعی گردیده با بررسی و ارزیابی نظریه مراکز خرید عمومی، به روش تحلیلی توصیفی، عوامل موثر در موفقیت یک مرکز خرید، مورد بحث و بررسی قرار گیرد. برای آزمودن فرضیه های این مقاله، از روش مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج این فرضیه ها می تواند به منظور بهبود وضعیت مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای کشور نظیر شهروند مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 518

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 214
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    431
  • دانلود: 

    184
چکیده: 

مقاله حاضر «بررسی نتایج به کارگیری رویکرد آینده پژوهی برای برنامه ریزی استراتژیک حوزه حمل و نقل شهر تهران » با هدف تعیین مفهوم شهر مناسب در ارتباط با جنبه حمل و نقل وبه روش پس نگری در آینده پژوهی است. مهمترین عوامل این حوزه سه مورد اساسی می باشند الف) رشد جمعیت. ب) مدیریت شهری.ج) وضعیت اقتصادی.«نرخ رشد جمعیت »و «تغییر دولت و مجلس» بحرانی ترین آنها و جزو متغیرهای تاثیرگذار و «نرخ رشد راه سازی» و «وجود الزمات قانونی» متغیر های هدف و «حوادث غیر مترقبه» که مستقل و بسیار تاثیر گذارند جزو متغیر های اهرمی ثانویه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 431

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 184
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    206
  • دانلود: 

    185
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تببین رابطه بین درک فشارهای نهادی و جنسی با پذیرش و کاربرد طرح های کار-زندگی می باشد. این پژوهش به صورت توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته است. جامعه مورد مطالعه زن شاغل در ادارات دولتی شهر بیجار می باشد، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، طبق فرمول کوکران نمونه آماری به حجم 144 نفرانتخاب گردید که از این تعداد 128 پرسشنامه تکمیل و پاسخ داده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بهره گرفته شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنبای از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین درک فشارهای نهادی و جنسی با پذیرش و کاربرد طرح های کار-زندگی رابطه مستقیم معنی دار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 206

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 185
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1624
  • دانلود: 

    494
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، تبیین چگونگی تاثیر سه مولفه نظام ارزشیایمان، تقوا و توکلدر بهبود رهبری مدیران جامعه اسلامی است، که با استفاده از روش تحقیق کیفی و از نوع تحقیق تحلیلی- تفسیری، به تحلیل چهار مفهوم ایمان، تقوا، توکل و رهبری پرداخته و با مراجعه به متون اسلامی کیفیت نقش ایمان، تقوا و توکل را به عنوان بنیادی ترین ارزش ها در مجموعه نظام ارزشی اسلام، در بهبود رهبری مدیران جامعه اسلامی بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که: در پرتو ایمان، تقوا و توکل منبع جامع و کامل معرفتی برای انسان گشوده می گردد که از این رهگذر، ابتدا فرد، در مقام ارتباط با خدا، خویشتن، همنوعان و طبیعت، دارای بعد بینشی واقع بینانه گردیده؛ سپس، بعد گرایشی وی، در مسیر شرع و عقل، جهت دهی می شود و درپی آن، متناسب با آن ابعاد، خصوصیات و ویژگیهای شخصیتی و رفتاری او، سامان می یابد و بدین طریق مدیر در صورت داشتن چنین ویژگی هایی هم خود می تواند یک انسان کامل باشد و هم در بعد رهبری منابع انسانی که با دیگر انسان ها سر و کار دارد، موفق بوده، و می تواند کارخانه انسان سازی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 494
نویسنده: 

یعقوبیان ندا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    650
  • دانلود: 

    175
چکیده: 

این تحقیق به شناسایی مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری و رتبه بندی آن ها در مراکز بیمه نوین استان اصفهان با کمک تکنیک دلفی بوده که مولفه های توجه ویژه به مشتریان کلیدی، سازماندهی، مدیریت دانش و فناوری مبتنی بر CRM، استخراج شده و سپس با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) مورد وزن دهی و رتبه بندی قرار گرفت. نتایج اینگونه حاصل شد فناوری در رتبه اول، سازماندهی در رتبه دوم، توجه ویژه به مشتریان کلیدی در رتبه سوم و مدیریت دانش مبتنی بر CRM در رتبه چهارم قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 175
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    401
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

امروزه سیستم های اطلاعات منابع انسانی به عنوان ابزاری اساسی در خدمت مدیران درآمده اند. هدف از این تحقیق ارزیابی و اولویت بندی فاکتورهای کلیدی سیستم اطلاعات منابع انسانی در بیمارستان بوعلی تهران در سال 1393 بوده است. جامعه آماری شامل کلیه کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی در بیمارستان بوعلی تهران بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 195 نفر از کاربران به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه محقق ساخته تحقیق پاسخ گفتند. روایی پرسشنامه بر اساس نظر کارشناسان و پایایی آن بر اساس آزمون آلفای کرونباخ به تایید رسیده و در پایان نتایج به دست آمده از این پرسشنامه ها توسط روش های آمار توصیفی (درصد فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آزمون تی تک نمونه و آزمون فریدمن) و توسط نرم افزارSPSS 17  مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که خط مشی ها، قوانین و مقررات، معماری سازمانی، یکپارچگی سازمانی، آموزش، تجزیه و تحلیل ریسک و تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان فاکتورهای کلیدی سیستم اطلاعات منابع انسانی در بیمارستان بوعلی تهران بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1429
  • دانلود: 

    515
چکیده: 

انعطاف پذیری شغلی علی رغم تناسب استراتژیکش هنو در نوشته ها به خوبی تعریف نشده است. مطالعات تجربی با در نظر داشتن ابزارهای ارزیابی و مفاهیم مختلف، به یافته های مختلف و گاهی حتی متناقضی دست یافته اند. این مقاله زمینه ای را برای تعریف و ارزیابی انعطاف پذیری در زمینه مدیریت منابع انسانی پیشنهاد می کند. در این زمینه ما تلاش خواهیم کرد این مفهوم را شفاف سازی کنیم، تعاریف قبلی را طبقه بندی کنیم و به تصور ترکیبی کمک کنیم. در بخش اول این اثر ما نیاز به سطح خاصی از انعطاف پذیری شغلی را در سیستم های مدیریت منابع انسانی بحث و تایید می کنیم که به سازمان کمک می کند تا ظرفیتش را برای مطابقت با محیط کنونی بهبود دهد. از این نقطه نظر، این قابلیت به عنوان منبع مناسب مزیت رقابتی در نظر گرفته شده است. ما بر اساس تحلیل نظری مان ساختار انعطاف پذیری شغلی جدید و مدل ارزیابی را پیشنهاد می دهیم که می توانند به توسعه تحلیل عمیق تر در این زمینه کمک کنند. این ساختار به عنوان نقطه شروعی در تعریف مقیاس ارزیابی برای انعطاف پذیری شغلی عمل خواهد کرد. خطوط تحقیق آینده حاصل از این تحلیل در بخش آخر مقاله بحث شده اند. بویژه ما نیاز به تحلیل چگونگی کشف و استخراج قابلیت انسانی را بحث می کنیم که می تواند در استراتژیهای ارزیابی منابع انسانی انعطاف پذیر ترکیب شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1429

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 515
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    635
  • دانلود: 

    426
چکیده: 

هدف پژوهش «تدوین استراتژی مطلوب در توسعه و اثربخشی مدیریت استعدادیابی ورزش هندبال شهر اصفهان» و از نوع توصیفی، پیمایشی می باشد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از آمار توصیفی، تحلیل SWOT، آزمون فریدمن، کالموگروف اسمیرنوف و t تک متغیره استفاده شد. یافته ها نشان داد که، میانگین عوامل داخلی و عوامل خارجی به ترتیب 3.25 و 3.51 می باشد که می توان بر اساس ماتریس SWOT با استفاده از نقاط قوت داخلی از فرصت های خارجی جهت توسعه مدیریت استعدادیابی ورزش هندبال بهره برداری نمود و موقعیت راهبرد تهاجمی (SO) را برای آن در نظر گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 426
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    317
  • دانلود: 

    166
چکیده: 

سلولهای فتوولتانی یا خورشیدی، کریستالهای ظریفی هستند که از لایه های بسیار نازکی از مواد نیمه هادی خاص ساخته شده اند. به سه دلیل عمده، بهره گیری از انرژی خورشید در تولید برق، در هزاره سوم، به صورت جدیتری در دستور کار بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی قرار گرفته است. پیش از همه، این فناوری، فاقد هرگونه آلودگی بوده و هیچ پیامد زیست محیطی خاصی را به دنبال ندارد. دوم، سلولهای خورشیدی فاقد قطعات و ساز و کارهای مکانیکی اند و به این لحاظ، عملکرد آنها با حداقل فرسایش و استهلاک همراه بوده و نیازی به تعویض و سرویسهای منظم و دوره ای ندارند و بالاخره، ذخایر سوختهای فسیلی جهان به سرعت رو به اتمام است و بر اساس گزارشهای مختلف، در یک قرن آینده و به تدریج به اتمام می رسند. [1]. در این پژوهش به دنبال بررسی آینده استفاده از سلولهای خورشیدی و ارائه الگو و نقشه راهی برای استفاده از بهینه و کارا از انرژی و تغییر روند استفاده از انرژی های تجدیدناپذیر و افزایش روز افزون تمایلات برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر می باشیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1090
  • دانلود: 

    485
چکیده: 

عدم مدیریت گرد و غبار در سالهای اخیر سبب شده که این ذرات به عنوان مهمان ناخوانده در همه ماههای سال در اصفهان مشاهده شود. با بررسی داده ها و نمونه برداری از این ذرات می توان منشا و میزان این ذرات را به دست آورد تا به کمک آنها بتوانیم مشکلاتی که این ذرات روی موجودات زنده به وجود می آورد را کاهش دهیم. با بررسی و آنالیز این ذرات مشخص شد بیشترین و کمترین نرخ فرونشست گردو غبار متناسب با روند باد غالب منطقه مربوط به ماههای خشک سال با جهت باد شرقی و شمال شرقی و در ماههای مرطوب با جهت باد غربی و جنوب غربی اختصاص دارد که دلیلی بر منشا احتمالی گرد و غبار از مناطق بیابانی شرق اصفهان و خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی میباشد. همبستگی های معنی دار منفی میان نرخ فرونشست گردو غبار با میزان بارش و رطوبت نسبی، و رابطه مثبت با دما در تمام ماهها را توجیه می کند. در ماههای خشک ذرات ریزترگرد و غبار از شرق اصفهان مسافت بیشتری را پیموده و در مناطق غربی شهر فرومی نشینند و در ماههای مرطوب بدلیل چسبندگی ذرات خاک و کاهش قدرت حمل باد این ذرات درشت تر هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1090

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 485
نویسنده: 

هوشیارمهربان فضه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    608
  • دانلود: 

    178
چکیده: 

هدف از این پژوهش مقایسه «سبک زندگی» افراد با تاکید بر عوامل جمعیتی نظیر: سن و جنس و تحصیلات و شغل و تعداد افراد خانوار و قومیت می باشد. همچنین برای سنجش مفهوم سبک زندگی، پس از بررسی ادبیات تجربی و نظری تحقیق، از دو شاخص «مصرف فرهنگی» و «نحوه گذران اوقات فراغت» استفاده و مورد تعریف عملیاتی قرار گرفت تا بتوان از طریق سنجش آنها به میزان تفاوت ها و شباهت های میان سبک زندگی شهروندان مناطق 2 و 19 شهر تهران دست یافت. به دلیل گستردگی جمعیت آماری و محدودیت های جمع آوری اطلاعات حجم نمونه برای هر منطقه 150 نفر مشخص گردید. همچنین با توجه به وجه توصیفی، گستردگی جامعه آماری و ضرورت تعمیم پذیری داده ها در این تحقیق از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است. نتیجه این تحقیق نشان داده که با 95 درصد اطمینان می توان گفت بین متغیرهای مستقل و سبک زندگی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 178
نویسنده: 

بساک نژاد نادر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    624
  • دانلود: 

    200
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه جامعه پذیری سازمانی و فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در سال 1394 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان شاغل در بخش های مختلف شرکت مذکور بود، که طبق برآورد تعداد کارکنان حائز شرایط 168 نفر تعیین گردید و از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده 117 نفر بعنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه های استاندارد جامعه پذیری سازمانی تائورمینا (1994)، فرهنگ سازمانی دنیسون (2000) و رضایت شغلی کندال و هیولین (1969) انجام گرفت، سپس پایایی و روایی پرسشنامه ها مورد تائید قرار گرفت و پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون و به کمک نرم افزار SPSS انجام پذیرفت. در نهایت نتایج پژوهش رابطه معنادار بین جامعه پذیری سازمانی و فرهنگ سازمانی و مولفه های آن ها را با رضایت شغلی کارکنان در جامعه مورد مطالعه پژوهش یعنی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان مورد تائید قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 200
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1540
  • دانلود: 

    546
چکیده: 

پیش بینی آینده یکی از دغدغه های همیشگی بشر بوده است. امروزه با پیشرفت دانش، ترکیب علوم گوناگون این امکان را به بشر داده است که با استفاده از دانش، مسیر زندگی آینده را طراحی کند. شریعت مقدس اسلام با بهره مندی از منابع غنی، می تواند شیوه ها و منابع آینده پژوهی را غنا ببخشد. یکی از مباحث همواره مطرح، ارتباط آینده پژوهی و اسلام است که در این باره دیدگاه های مختلفی وجود دارد. برخی بر این اعتقادند که دانش سکولار و غربی آینده پژوهی نمی تواند با اسلام سازگاری داشته باشد و برخی دیگر معتقدند که اسلام به طور ذاتی آینده پژوهی را در بر می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1540

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 546
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    4745
  • دانلود: 

    1973
چکیده: 

یکی از جنبه های رابطه بین سازمان و محیط که بر سازمان اثر می گذارد نیازمندی سازمان به منابع موجود در محیط است. این رابطه وابستگی به محیط، زمانی اهمیت بیشتری می یابد که منابعی کمیاب و ارزشمند برای بقا سازمان نقش حیاتی داشته باشد. لذا همه انواع سازمانها و بنگاه ها به نحوی سعی می کنند تا با کاهش وابستگی، این منابع را تحت مدیریت خود در بیاورند تا حیات خود را تضمین نمایند. در این مقاله ابتدا به تعریف مفهوم وابستگی منابع و تئوری مربوطه پرداخته شده و جنبه های مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه، انواع استراتژیها و اقداماتی که سازمانها برای کاهش این وابستگی ها می توانند بکار بگیرند معرفی و تشریح شده و کاربرد تئوری وابستگی منابع در عمل بررسی می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4745

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1973
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    368
  • دانلود: 

    120
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تببین رابطه بین تجربه و ویژگی های شخصیتی مدیران اجرایی با ظرفیتهای پویای سازمان می باشد. این پژوهش به صورت توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته است.جامعه مورد مطالعه 320 مدیر اجرایی در شهرک های صنعتی استان زنجان می باشد، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، طبق فرمول کوکران نمونه آماری به حجم 175 نفرانتخاب گردید که از این تعداد 160 مدیر پرسشنامه را تکمیل و پاسخ دادند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بهره گرفته شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنبای از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی مدیران (خودارزیابی، همکاری، اعتماد، وابستگی، همبستگی) و تجربه (سن و تصدی) با ظررفیت های پویای سازمان که شامل ظرفیت تولید، ظرفیت تحقیق و توسعه و ظرفیت بازاریابی می باشد رابطه مستقیم معنی دار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 120
نویسنده: 

نیکنام ریحانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1092
  • دانلود: 

    789
چکیده: 

ظهور فناوری ارتباطات، مدل کسب و کار را به منزله واحد تجزیه و تحلیل جایگزین صنعت کرد تا شرکتها بتوانند با ارزیابی مداوم نیازهای بازار و فناوری، مدل کسب وکار مناسب تری انتخاب کنند. هدف این نوشتار شناسایی روشهای طراحی مدل کسب وکار و ارائه چارچوب پیشنهادی کسب و کارها برای پیاده سازی طرح ها و ایده های تازه وارد به بازار یا حفظ و ارتقای موقعیت آنان در بازارهای داخلی و جهانی است. برای دستیابی به این هدف، روش های مختلف طراحی مدل کسب وکار (FBBM، VISOR، IDEA، MAPIT و پویا) تجزیه و تحلیل شده و با استفاده از روش فراترکیب، چارچوبی برای طراحی مدل کسب و کار پیشنهاد میشود. برای سنجش روایی آن از تحلیل عاملی استفاده شده است. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد عناصر سازماندهی، فناوری، منابع مالی و هزینه ها، خدمات/کالاها، بازار و مشتریان و فازهای شناسایی، طراحی، ارزیابی و تجمیع در طراحی مدل کسب و کار، اهمیت بالایی دارند. آزمون مقایسه میانگین یک گروهی به دست آمده از معنادار بودن اهمیت عناصر پیشنهادی، طراحی مدل برای توسعه حضور کسب و کارهای مبتنی بر فناوری را حمایت کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1092

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 789
نویسنده: 

رحیمی مژگان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    429
  • دانلود: 

    183
چکیده: 

بودجه بندی ابزار یا وسیله ای برای برنامه ریزی، هماهنگ کردن امور، ایجاد انگیزه، اعمال کنترل و ارزیابی عملکرد است. هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر مشکل تخصیص بودجه، با استفاده از رویکردAHP  فازی است. جامعه آماری این تحقیق مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور بوده اند. در این مطالعه 4 معیار 10 زیر معیار موثر بر حل مشکل تخصیص بوجه شناسایی گردید. چهار معیار شامل محرک های مشارکت، امورفنی، مالی تخصص و قابلیت مدیران بوده است. در الویت بندی نهایی معیارها، نتایج نشان داد که توسعه منابع انسانی نقش مهمی در حل مشکل تخصیص بودجه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 429

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 183
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    342
  • دانلود: 

    137
چکیده: 

در پژوهش حاضر هدف محقق شناخت تاثیر مشتری گرایی و گرایشهای کارآفرینی بر کیفیت عملکرد خدمات فردی در شعب بانک ملت در استانهای البرز، قزوین و زنجان است. با بررسی متون علمی و پژوهشی درباره مشتری گرایی و گرایشهای کارآفرینی و تاثیر آنها بر کیفیت عملکرد خدمات فردی 3 هدف پژوهشی تعیین شد. داده های مورد نیاز به وسیله پرسشنامه ای حاوی 27 سوال جمع آوری شد. نمونه مورد بررسی تعداد 62 نفر از کارکنان بانک ملت در شعب استانهای زنجان، قزوین و البرز بود. نتایج و محاسبات نشان دهنده این است که بین مشتری گرایی و کیفیت عملکرد خدمات فردی همبستگی معنی داری در سطح احتمال 0.01 وجود دارد. همچنین بین گرایشهای کارآفرینی و کیفیت عملکرد خدمات فردی، همبستگی معنی داری در سطح احتمال 0.01 وجود دارد. نهایتا با توجه به نتایج بدست آمده بین گرایش های کارآفرینی و کیفیت عملکرد خدمات فردی همبستگی معنی داری در سطح احتمال 0.01 وجود دارد. بنابراین نتایج نشان داد که گرایشهای کارآفرینی به عنوان متغیر واسطه بین مشتری گرایی و کیفیت عملکرد خدمات فردی عمل می کند. بنابراین با تقویت مشتری گرای و کارآفرینی سازمانی کیفیت عملکرد خدمات فردی در بانک ملت بهتر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 137
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1152
  • دانلود: 

    434
چکیده: 

یکی از راههای کسب مزیت رقابتی پایدار، تاکید و توجه بر یادگیری مستمر کارکنان سازمان به منظور نیل به اهداف سازمانی با حداکثر اثربخشی است. بسترسازی و زمینه سازی یادگیری و آموزش سریعتر از رقبا، می تواند به سازمان کمک کند تا نسبت به رقبا سریعتر و بهتر گام بردارد که این امر کسب مزیت رقابتی پایدار را برای سازمان به ارمغان می آورد. مدیریت منابع انسانی برای مدیریت دانش بستری فراهم می کند که در آن کسب اطلاعات و دانش و به اشتراک گذاشتن آن در سرتاسر سازمان نهادینه می شود و زمینه را برای ایجاد سازمانی یادگیرنده فراهم می سازد. هر سازمان برای تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده، نیازمند توجه به مفاهیم مرتبط به سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش است. در این مقاله به بررسی و تبیین مبانی و استراتژی های سازمان یادگیرنده و چگونگی بهبود مزیت رقابتی سازمان ها می پردازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1152

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 434
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    769
  • دانلود: 

    393
چکیده: 

استفاده گسترده از سیستم اطلاعات بیمارستانی، ارزیابی چنین سیستم هایی را به یک اصل مهم تبدیل کرده است. هدف این پژوهش، ارزیابی سیستم های اطلاعات بیمارستانی از دیدگاه کلیه کاربران این سیستم در دو بیمارستان بوعلی و مفید در شهر تهران بر اساس استاندارد ایزو 10/9241 در سال 1394 بوده است. ابزار این ارزیابی، پرسشنامه استاندارد ایزو 10/9241 بود که برای پاسخگویی بهتر کاربران و با نظر متخصصان نرم افزار به 40 سوال کاهش یافته و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ به تایید رسیده است. جامعه آماری شامل کلیه کاربران این سیستم در دو بیمارستان بود که پرسشنامه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی توسط 180 نفر تکمیل شد. داده ها به کمک آمار توصیفی (درصد فراوانی و میانگین) و با استفاده از نرم افزار SPSS 22 تحلیل گردید. تحلیل داده ها نشان داد که بیشترین میزان رضایت کاربران از سیستم های اطلاعات بیمارستانی، در هر دو بیمارستان مربوط به مناسب بودن برای انجام وظیفه بود و کمترین میزان رضایت نیز در بیمارستان مفید مربوط به مناسب بودن نرم افزار برای خصوصی سازی و در بیمارستان بوعلی مربوط به خود توصیف کنندگی نرم افزار بود. میزان رضایت کلی کاربران از سیستم اطلاعات بیمارستانی در بیمارستان بوعلی 62 درصد و در بیمارستان مفید 59.08 درصد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 769

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 393
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    489
  • دانلود: 

    201
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی و تشریح کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بانک پارسیان از دیدگاه مشتریان پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر زمان مقطعی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان بانک پارسیان شهر تهران بوده است، که تعداد 426 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش پرسشنامه بوده است. برای سنجش اعتبار پرسشنامه، از اعتبار صوری، اعتبار محتوا و اعتبار سازه استفاده شده است و پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از روش های آمار توصیفی از نرم افزار SPSS22، و برای مدل یابی معادلات ساختاری از نرم افزار Lisrel8.8 استفاده شده است. بررسی نتایج نشان داد که مشتریان بانک پارسیان نسبت کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی این بانک از لحاظ امنیت، کارائی و تحقق نگرش مثبتی دارند که بیانگر کاهش امنیت بانک در نگاه نسبت به کارائی و تحققق بانک می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 489

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 201
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1209
  • دانلود: 

    523
چکیده: 

اثربخشی و موفقیت یک سازمان به عملکرد کارکنان و به میزان تفاهم و رضایتمندی بین مدیران و کارکنان در اولویت بندی انواع مختلف انگیزاننده های شغلی بستگی دارد. چند سالی است که بحث پیرامون بهره وری جای خود را در میدان مباحث علمی و اجتماعی کشور باز کرده است. بیشتر صاحب نظران عصر حاضر را عصر مدیریت و مدیریت مشارکتی را مدیریت روز خوانده اند. این مطالعه به منظور بررسی میزان بهره وری و رضایت شغلی کارکنان بانک پارسیان به سبک مدیریت مشارکتی انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی، تحلیلی بود. جامعه آماری این پژوهش را، کارکنان ستادی و اجرایی بانک پارسیان (به تعداد 4408 نفر) تشکل می دهند، که با استفاده از فرمول نمونه گیری جامعه محدود کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده، 370 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است، که روایی پرسشنامه با بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه مدیریت و بانکداری مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفاکرونباخ 0.79 برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، میانه، انحراف معیار) و آزمون استنباطی (دوجمله ای ناپارامتریک) و بوسیله نرم افزار Spss انجام شد. نتایج پژوهش به لحاظ آماری نشان داد که مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها و سبک مشارکتی مدیر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و موجب افزایش بهره وری و کارایی کارکنان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1209

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 523
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    416
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

پژوهش حاضر به با هدف بررسی و شناسایی کیفیت خدمات بانکداری سنتی بانک پارسیان از دیدگاه مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر زمان مقطعی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان بانک پارسیان شهر تهران بوده است، که تعداد 426 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از روش های آمار توصیفی از نرم افزار SPSS22، و برای مدل یابی معادلات ساختاری از نرم افزار Lisrel8.8 استفاده شده است. بررسی نتایج نشان داد که مشتریان بانکی از کیفیت خدمات بانکداری بانک پارسیان تا حدود زیادی راضی هستند، ولی مهمترین مشکل از لحاظ شیوه بانکداری سنتی، عدم دسترسی آسان به این بانک بر شمارده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 416

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button