ارزشیابی بخشی جدا نشدنی از هر برنامه ای، به ویژه برنامه آموزش دانشگاهی است، پس، در کشوری مانند ایران می توان از برنامه های آموزشی دانشگاه ها این چشم داشت را داشت که در راستای فرا داشت ارزش های دانش پژوهی، به پدیدآیی باز خورد دانش پژوهانه در دانش جویان کمک کنند. ارزشیابی اساتید به عنوان ابزاری برای کمک در تصمیم گیری و تعیین خط مشی تدریس بخصوص در سطح دانشگاهی ضروری است. با استفاده از نتایج حاصل از این پژوهش یک پژوهش کاربردی محسوب می شود، همچنین بر اساس طرح تحقیق و از حیث گردآوری داده ها، تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و برای گردآوری اطلاعات از سه روش مطالعه اسنادی، پیمایشی و فازی استفاده گردیده است، تعداد 20 نفر به روش تصادفی ساده از دانشجویان دانشکده صنایع دانشگاه آزاد اسلامی سمنان انتخاب گردیدند، و با استفاده از روش فازی پرسشنامه ها مورد پالایش قرار گرفته شد و بر این اساس استاد نمونه انتخاب گردید.و نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که به کارگیری منطق فازی، ساده بوده و قادر است مسائل پیچیده ای را که با روش های معمولی ریاضی حل نمی شوند، به سادگی و در زمانی کمتر حل کنند. به کمک منطق فازی، از کل گویی و مطلق گویی دور شده و مسائل را بیشتر به سمت جواب صحیح تر سوق می دهیم.