Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    15-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1497
  • دانلود: 

    677
چکیده: 

امروزه رایانه ها در سیستم های اطلاعاتی مدیریت نقش بسیار حیاتی دارند. رایانه سیستم ارتباطات و فرآیند تصمیم گیری را تسهیل می کند و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. امروزه نه تنها تکنولوژی توسعه پیدا کرده، بلکه تغییرات سریعی نیز در آن به موقع پیوسته است. رایانه ها در صنعت به طور بسیار وسیع به کار رفته و نیز به کار گرفته شده اند؛ به طوری که عصر حاضر را عصر ارتباطات و رایانه نام گذاری کرده اند. این دستگاه اطلاعات را جمع آوری می کند و آن ها را تغییر و پردازش می نماید و با رعایت صرفه اقتصادی و کارایی آن را به سرعت منتشر می کند. هیچ زمینه ای از فعالیت صنعتی وجود ندارد که رایانه مورد استفاده قرار نگرفته باشد. رایانه علاوه بر صنعت بر فعالیت های تجاری در سازمان ها در موسسات تکنولوژی، برنامه ریزی هوایی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. رایانه ها همچنین برای پیش بینی، جمع آوری اطلاعات اقتصادی، کنترل ترافیک، تشخیص اهداف و ذخیره کردن داده ها و انجام محاسبات کاربرد دارد. می توان گفت که رایانه یک ابزار الکترونیکی بدون یک موجود عظیم الجثه سریع و دقیق باشد که دستورات کاربر را اطاعت کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

دوکانه ای فرد فریده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    29-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1016
  • دانلود: 

    585
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی سهم هر یک از متغیرهای هوش و خلاقیت در پیش بینی قدرت کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته بود که در سال های تحصیلی 89-1387 فارغ التحصیل شده اند. از بین جامعه مذکور گروه نمونه به تعداد 250 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده ها با اجرای الف- آزمون هوش ریون پیشرفته ب- آزمون سنجش خلاقیت عابدی ج- آزمون جامع کارآفرینی احمد پور داریانی جمع آوری شده است. تحلیل آماری داده ها با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد: متغیر خلاقیت بالاترین سهم را در تبیین قدرت کارآفرینی فارغ التحصیلان داشته است. در حالی که سهم متغیر هوش در پیش بینی قدرت کارآفرینی در هیچ سطحی معنی دار نبوده است. از سوی دیگر سهم هر یک از متغیرهای هوش و خلاقیت در پیش بینی قدرت کارآفرینی فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی متفاوت بوده است. در رشته های زبان و ادبیات انگلیسی و رشته مهندسی کامپیوتر و کتابداری به ترتیب متغیرهای خلاقیت و سپس هوش و خلاقیت در پیش بینی کارآفرینی معنی دار بوده است. در حالی که در رشته های مشاوره و حسابداری هیچ یک از متغیرهای هوش و خلاقیت در پیش بینی کار آفرینی معنی دار نبوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 585 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    55-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2579
  • دانلود: 

    1076
چکیده: 

امروزه متخصصان و دست اندرکاران، بحث جدیدی را تحت عنوان مدیریت اثر بخش مطرح می کنند؛ به طوری که در عصر ما کارایی و بهره وری والاترین هدف همه مدیران است. در این نگرش متخصصان معتقدند که یکی از شروط لازم برای اثربخشی عملکرد، اعمال مدیریت زمان است. با استنتاج از مطالعات و تحقیقات متخصصان مدیریت زمان می توان مهارت های مدیریت زمان را به دو مقوله کلی مهارت فردی و مهارت سازمانی تفکیک کرد که مهارت های سازمانی مدیریت زمان تقسیم می شود (الوانی، مهدی، 1384، ص 64). این پژوهش به دنبال تاثیر مهارت فردی و سازمانی مدیریت زمان بر ابعاد شش گانه فوق می باشد که در آن قصد دارد مشخص نماید آیا میزان مهارت فردی و مهارت سازمانی مدیریت زمان و ابعاد شش گانه آن بر حسب جنسیت، تخصص و تجربه حرفه ای در مدیران تاثیر دارد؟ ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه سنجش مهارت های فردی و سازمانی مدیریت زمان و ابعاد شش گانه آن می باشد، جامعه آماری شامل 140 نفر از مدیران اجرایی و میانی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8 است که پس از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل داده های پژوهش، از طریق نرم افزار spss این نتایج مشهود گردید که: 1- بین مهارت های فردی و مهارت های سازمانی مدیریت زمان رابطه معنی داری وجود دارد 2- بین مهارت های فردی مدیریت زمان با ابعاد شش گانه مهارت سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. 3- میانگین نمرات مدیران زن در مهارت های فردی مدیریت زمان نسبت به مدیران مرد بالاتر است و نهایتا این که در بعد مهارت سازمانی مدیریت زمان نیز مدیران زن نسبت به مدیران مرد از میانگین بالاتری برخوردار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1076 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    71-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4537
  • دانلود: 

    1218
چکیده: 

هدف این تحقیق شناسایی ویژگی های مدارس توانمند از دیدگاه مدیران و معلمان و بررسی میزان انطباق هر یک از این ویژگی ها با وضعیت مدارس متوسطه شهر تهران بوده است. روش تحقیق آمیخته (کمی و کیفی) بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس متوسطه شهر تهران بود که تعداد معلمان 19080 نفر و تعداد مدیران 1196 نفر بوده است. حجم نمونه با مراجعه به این جدول مورگان مشخص شد و تعداد 377 معلم و 291 مدیر به عنواین نمونه تعیین و به روش تصادفی طبقه ای از بین پنج حوزه (شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب) انتخاب شده است. همچنین برای اخذ نظریات متخصصان به شیوه کیفی با 100 نفر از استادان رشته علوم تربیتی و مدیران و معلمان مدارس مصاحبه به عمل آمده است. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه بوده است. پرسشنامه شامل 84 سوال و 13 مولفه بود که در مقیاس 5 درجه ای تنظیم شده. برای تعیین روایی پرسشنامه، از روایی صوری و محتوایی استفاده شده است و پایایی آن نیز با اجرای آزمایشی روی 30 نفر و محاسبه ضریب همسانی درونی آلفای کرونباخ (0.87) به دست آمد. داده های حاصل از اجرای پرسشنامه ها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون های ضریب توافق، آزمون t تک گروهی و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج نشان داد که از نظر معلمان، مدارس متوسطه تهران بیش از حد متوسط با ویژگی های کنترل و ارزشیابی تقویت کننده، داشتن فضا و امکانات و تجهیزات آموزشی و داشتن معلمان توانمند منطبق هستند، ولی از نظر مدیران، مدارس متوسطه تهران بیش از حد متوسط با ویژگی های داشتن جو باز، حمایت اجتماعی کنترل و ارزشیابی تقویت کننده، آموزش مهارت های زندگی و داشتن معلمان توانمند منطبق هستند. از نظر معلمان، مدارس متوسطه تهران تهران کمتر از حد متوسط با ویژگی های داشتن جو باز، مسوولیت اجتماعی، حمایت اجتماعی، پژوهش محوری و داشتن هدف و بینش مشترک منطبق هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4537

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1218 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

سلیمانی محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    107-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    949
  • دانلود: 

    682
چکیده: 

با شکل گیری جامعه دانش محور و حرکت به سوی اقتصاد مبتنی بر دانش، اهمیت دانش به عنوان مهم ترین سرمایه و دارایی سازمان ها پیش از پیش آشکار شده است. میزان و کیفیت مدیریت دانش در هر سازمان، توان رقابت و میزان موفقیت آن سازمان را تعیین می کند. علی رغم این که دانشگاه ها از مهم ترین مراکز تولید و اشاعه دانش به حساب می آیند، ولی تاکنون توجه کافی به سرمایه های فکری و منابع تولید شده به وسیله جامعه دانشگاهی نشده است. متخصصان اطلاع رسانی با مجهز بودن به مهارت های گردآوری، سازمان دهی، و اشاعه اطلاعات می توانند نقش بارزی در استقرار مدیریت دانش در سازمان ها داشته باشند. این مقاله مروری است بر دیدگاه های مطرح شده در خصوص توان بالقوه و نیز ضعف های متخصصان علوم اطلاعات در خصوص همکاری با تیم مدیریت دانش. ابتدا به برخی از تعاریف مربوط به مدیریت دانش و تاریخچه مختصری از آن پرداخته شده و در ادامه تفاوت مدیریت اطلاعات با مدیریت دانش و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در دانشگاه ها مورد بحث قرار می گیرد. مدل های مدیریت دانش، و نقش متخصصان اطلاع رسانی در مدیریت دانش از دیگر مباحث در این مقاله هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 949

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 682 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    131-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1016
  • دانلود: 

    567
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد رودهن نسبت به کاربرد فراشناخت در ابعاد مختلف امور دانشگاهی در سال تحصیلی 90-89 می باشد. روش تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی بوده، روش نمونه گیری تصادفی و طبقه ای نسبی و با توجه به جدول گرجسی و مورگان حجم نمونه آماری 178 نفر از اعضای هیات علمی انتخاب شد. داده های جمع آوری شده از اجرای پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از روش های آمار توصیفی مانند جداول توزیع فراوانی، فراوانی، فراوانی درصدی، میانگین، انحراف معیار و آمار استنباطی شامل، آزمون t تک نمونه ای، آزمون t دو گروه مستقل از طریق نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که به ترتیب برنامه ریزی در امور و فعالیت های دانشگاه، خود کنترلی، خود ارزیابی، خود آغازگری و هدفمند بودن کارمندان در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه از مولفه های مهم فراشناختی شناخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 567 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    149-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    864
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر «بررسی امکانات مورد نیاز جهت تقویت نقش دانشگاه در نظام ملی نوآوری از دیدگاه استادان دانشگاه سمنان» بود. دانشگاه در ارتباط با دیگر اجزای نظام ملی نوآوری یعنی صنعت و دولت به این امکانات نیازمند است: 1- سیاست گذاری کلان دولت 2- فرهنگی 3- اقتصادی 4- فناوری 5- علمی. با استفاده از ادبیات پیشین پرسش نامه محقق ساخته ای به اجرا درآمد. این تحقیق توصیفی و جامعه آماری آن، در سال 1390 با روش نمونه گیری تصادفی با حجم نمونه 145 نفر از جامعه ای به حجم 231 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به اجرا گذاشته شد. اطلاعات گرد آوری شده با استفاده از آزمون T تک نمونه ای تحلیل و در خصوص اولویت امکانات به این ترتیب شد: 1- اقتصادی 2- فناوری 3- علمی 4- سیاست گذاری کلان دولت 5- فرهنگی

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 864

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

جهانگیر پانته آ

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4 (مسلسل 12)
  • صفحات: 

    177-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2348
  • دانلود: 

    1398
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی عملکرد خانواده و رضایت مندی زناشویی در زنان متاهل شاغل و غیرشاغل شهر تهران صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش، کلیه زنان متاهل شاغل موسسات (نهادهای) دولتی و زنان متاهل غیر شاغل شهر تهران بودند، که از این تعداد 100 نفر زن متاهل شاغل و 100 نفر زن متاهل غیر شاغل (مجموعا 200 نفر) با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از ابزار سنجش خانواده (FAD) و پرسشنامه رضایت مندی زناشویی (انریچ) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t استودنت جهت دو گروه مستقل و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که 1- بین عملکرد خانواده در زنان متاهل شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد 2- بین رضایت مندی زناشویی زنان متاهل شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد 3- بین عملکرد خانواده و رضایت مندی زناشویی در زنان شاغل و غیر شاغل رابطه معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2348

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1398 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button