Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Iran Journal of Nursing

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1180
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Iran Journal of Nursing

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    2157
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2238
  • دانلود: 

    1230
چکیده: 

زمینه و هدف : کیفیت زندگی مطلوب تنها با نداشتن بیماری تعیین نمی شود، بلکه به شرایط روانشناختی دیگری مانند فرسودگی شغلی، حمایت اجتماعی ادراک شده و سرسختی روانشناختی نیز وابسته است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فرسودگی شغلی، حمایت اجتماعی ادراک شده و سرسختی روانشناختی در پیش بینی کیفیت زندگی پرستاران انجام شد.روش بررسی : مطالعه از نوع توصیفی – تحلیلی همبستگی بود. جامعه آماری همه پرستاران شاغل در بیمارستان های دولتی شهر تهران در سال 1394 بودند. 400 پرستار به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، انتخاب شدند. پرسشنامه های فرسودگی شغلی Maslach & Jackson، حمایت اجتماعی ادراک شده Zimet و همکارانش، سرسختی روانشناختی Kobasa و کیفیت زندگی World Health Organization ابزار های مورد استفاده در مطالعه بودند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 15 انجام شد.یافته ها: یافته ها نشان داد فرسودگی شغلی با کیفیت زندگی پرستاران رابطه معکوس و معنی دار (r=0.39) و حمایت اجتماعی ادراک شده (r=0.61) و سرسختی روانشناختی (r=0.45) رابطه مثبت و معنی داری (P<0.01) با کیفیت زندگی پرستاران داشتند. در مدل پیش بین فرسودگی شغلی، حمایت اجتماعی ادراک شده و سرسختی روانشناختی توانستند 59.3 درصد از تغییرات کیفیت زندگی پرستاران را پیش بینی کنند (R2=0.593).نتیجه گیری کلی : متغیرهای فرسودگی شغلی، حمایت اجتماعی ادراک شده و سرسختی روانشناختی نقش موثری در پیش بینی کیفیت زندگی پرستاران داشتند. از این رو پیشنهاد می شود مشاوران، درمانگران و برنامه ریزان به نشانه های متغیرهای مذکور توجه کرده و بر اساس آنها برنامه هایی برای بهبود کیفیت زندگی پرستاران طراحی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1230 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    11-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2043
  • دانلود: 

    1290
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در سال 1393 می باشد.روش بررسی: جامعه پژوهش این مطالعه توصیفی همبستگی، شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است. حجم کل نمونه بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی با استفاده از جدول Krejcie & Morgan، 200 نفر تعیین شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه آمادگی خودراهبری یادگیری fisher و همکاران، پرسش نامه پذیرش یادگیری الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری و از معدل تحصیلی دانشجویان در نیمسال اول 1393 استفاده شد. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16از آزمون های آماری MANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که بین ابعاد مختلف آمادگی خودراهبری یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معنی داری وجود ندارد (P>0.05). بین مولفه های آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد (P<0.01) و آمادگی خودراهبری یادگیری پیش بینی کننده مناسبی برای میزان پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد.نتیجه گیری کلی: با توجه به اهمیت نقش آمادگی خودراهبری، پیشنهاد می شود پژوهش های بیشتری در زمینه عوامل موثر بر آمادگی خودراهبری یادگیری انجام گیرد و دوره های آموزشی برای افزایش آمادگی خودراهبری دانشجویان تشکیل شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2043

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1290 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 21
نویسندگان: 

صالحی زهرا | پیروی حمید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    23-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    2624
  • دانلود: 

    1144
چکیده: 

زمینه و هدف: اعتباربخشی یکی ازسیستم های ارزشیابی استاندارد است که نقش اساسی در ارتقای کیفیت خدمات سلامت دارد. این تحقیق سعی دارد با بررسی مطالعات و استخراج نتایج آنها، چالش های موجود در برنامه اعتباربخشی را کشف کند راهکارهای پیشنهادی در جهت رفع آنان ارایه دهد. روش بررسی: مطالعه در سال 1396 به صورت مروری روایتی انجام شد. مطالب از پایگاه های Google scholar، Scopus، Ovid، Since Direct، ProQuest، Ovid، PubMed ا ز سال 2004 تا 2016 استخراج شدند. حدود 30 مورد مقاله انگلیسی و فارسی در این زمینه یافت شد، متن هر مقاله چندین بار مطالعه شد و چالش ها از مطالعات استخراج و دسته بندی و شرح داده شد. یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه در 14 درون مایه دسته بندی شد: استفاده از استانداردهای نامناسب، ابزار نامناسب و روش نامناسب برای ارزیابی سازمان ها، افزایش هزینه، نیروی انسانی، آموزش ناکافی، افزایش حجم کار، استرس، نبود انگیزه، فقدان کار گروهی و اطلاع رسانی ناکافی کارکنان، کمبود زمان و مدت پیاده سازی، روش امتیازدهی نامناسب سنجه ها، نا رضایتی بیماران، کمبود منابع پشتیبان و نحوه پیاده سازی، ذهنیت بازرسی ارزیابان، کپی برداری از استانداردهای اعتباربخشی سایر کشورها، بازنگری نکردن محتوای استانداردها و کمبود تخصیص بودجه از چالش های موجود در مطالعات مرور شده بود. نتیجه گیری کلی: سازمان هایی که فرآیند اعتباربخشی در بدنه آموزش، آگاهی و فرهنگ سازمانی آنان نهادینه شود می توانند به سطح بالاتری از کیفیت در خدمات بهداشتی درمانی برسند. لذا به مسوولین پیشنهاد می شود برای اجرای موفق برنامه اعنبار بخشی در ایران، تمامی چالش های شناسایی شده از جوانب مختلف را مطالعه نموده و در برنامه ریزی های خود این نکات را مدنظر قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1144 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    35-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3448
  • دانلود: 

    2214
چکیده: 

زمینه و هدف: ﺗﺮﺑیت ﺟﻨﺴﯽ یکی از دﺷﻮارﺗﺮین و ﺣﺴﺎس ﺗﺮین اﻧﻮاع ﺗﺮبیت در خانوادهﻫﺎ می باشد. در این میان میزان آگاهی و نوع نگرش والدین به ویژه مادر بیشترین ﻧﻘﺶ را در تربیت رفتارهای جنسی سالم کودک در سال های پیش از مدرسه دارد. مطالعه حاضر به منظور تعیین آگاهی و نگرش مادران نسبت به تربیت جنسی کودکان پیش دبستانی انجام گرفته است. روش بررسی : در اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﺗﻮﺻﻴﻔﻲ 200 مادر دارای کودک پیش دبستانی از مراکز سلامت جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق نمونه گیری چند مرحله ای به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا به صورت خودایفا جمع آوری و سپس با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 23 و جداول فراوانی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها : نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین آگاهی مادران 28.56±4.04 (دامنه نمرات: 40- 0) و میانگین نگرش آنان 49.85±7.45 (دامنه نمرات: 75- 15) بود که نشان دهنده میزان آگاهی و نگرش متوسط مادران نسبت به تربیت جنسی کودک پیش دبستانی بود. بین نگرش مادران با سطح تحصیلات ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.001). نتیجه گیری کلی : با توجه به آگاهی و نگرش متوسط مادران نسبت به تربیت جنسی کودکان پیش از دبستان، تدوین محتوای آموزشی مناسب و راهکارهایی جهت افزایش آگاهی و نگرش مادران ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2214 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    46-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1364
  • دانلود: 

    826
چکیده: 

زمینه و هدف : کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان معاصر بعنوان یک تکنولوژی مدرن با سرعت در حال گسترش است. پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش بررسی : پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. نمونه گیری به روش آسان انجام شد. شرکت کنندگان در پژوهش شامل 102 نفر از دانشجویان پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، همدان و علوم بهزیستی و توانبخشی تهران بودند. ابزار مورد استفاده در جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه حسین زاده و همکاران دارای سه بخش چگونگی استفاده از فعالیت های رایانه ای، فعالیت های اینترنتی و نگرش دانشجویان نسبت به فناوری های اطلاعات و ارتباطات بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و روش های آمار توصیفی و استنباطی انجام قرار گرفت. یافته ها : در بررسی ارتباط بین سه حیطه بهره برداری از فعالیت های رایانه ای، فعالیت های اینترنتی و نگرش نسبت به فناوری های اطلاعات و ارتباطات، نتایج نشان داد ارتباط معنی دار و مستقیمی بین فعالیت های رایانه ای و نگرش (P<0.001 و r=0.51) وجود دارد. نتیجه گیری کلی : نتایج پژوهش حاضر حاکی از وجود ارتباط مستقیم در خصوص مهارت های رایانه ای و اینترنتی در نگرش دانشجویان پرستاری بود. از آنجا که هدف نهایی آموزش پرستاری ارتقای صلاحیت های حرفه ای است، تکرار چنین پژوهش هایی به منظور هدایت دانشجویان پرستاری در بهره برداری از فناوری های پیشرفته علمی، ضروری می باشد. پیشنهاد می گردد در مطالعات آتی به بررسی عوامل تسهیل کننده و موانع استفاده از اینترنت در دستیابی به نتایج تحقیقات و عملکرد مبتنی بر شواهد در گروههای بزرگتری از دانشجویان پرداخته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1364

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 826 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    57-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1204
  • دانلود: 

    854
چکیده: 

زمینه و هدف: تولد یک نوزاد زودرس رویدادی پر تنش برای والدین است که بر کیفیت زندگی خانواده، به ویژه مادر اثرگذار است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه کیفیت زندگی و حس انسجام مادران دارای نوزاد نارس و ترم انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع مقایسه ای بوده که با استفاده از نمونه گیری دسترس، 50 مادر دارای نوزاد نارس و 50 مادر دارای نوزاد ترم وارد مطالعه شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی و پرسشنامه 13- SOC بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل، دقیق فیشر و آنالیز واریانس تحت برنامه نرم افزاری SPSS نسخه 19 انجام گرفت. یافته ها: پژوهش حاضر نشان داد که در گروه مادران دارای نوزاد ترم احساس سلامت جسمی، بیشتر از مادران دارای نوزاد نارس بود (P<0.05). در گروه مادران دارای نوزاد ترم، بین تمام ابعاد کیفیت زندگی با حس انسجام ارتباط معنی دار آماری وجود دارد (P<0.05). این ارتباط به جز در بعد سلامت جسمانی در گروه مادران دارای نوزاد نارس نیز وجود دارد. نتیجه گیری کلی: مادران دارای نوزاد نارس نیازمند کمک و برنامه ریزی های مناسب جهت ارتقاء کیفیت زندگی در بعد سلامت جسمانی و حس انسجام می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 854 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    68-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1208
  • دانلود: 

    698
چکیده: 

زمینه و هدف : با وجود توانمندی بالای زنان، در بسیاری از عرصه های شغلی شاهد حضور کمرنگ زنان در پست های شغلی مدیریتی هستیم. پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع ارتقای زنان پرستار در پست های مدیریتی انجام گرفت. روش بررسی : مطالعه از نوع توصیفی و تحلیلی بود و جامعه آماری آن، همه پرستاران شاغل زن در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل در سال 1393 بودند که 150 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه موانع ارتقای زنان به پست مدیریتی kattara استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام شد. یافته ها: در بررسی نقش هر حیطه در روند عدم ارتقاء شغلی، به ترتیب سهم عوامل تبعیض جنسیت 9.013 درصد، کلیشه جنسیت 8.279 درصد، روابط در کار 8.175 درصد، حمایت خانواده 5.924 درصد، تضاد بین کار و فرهنگ 5.842 درصد، سقف شیشه ای 5.775 درصد، حمایت رهبر 5.660 درصد، تفاوت شخصیتی 4.640 درصد، تبعیض در دسترسی به شبکه 4.434 درصد و تضاد بین کار و خانواده 4.404 درصد بود. نتیجه گیری کلی : تبعیض جنسیتی اختلاف قابل توجهی در تسهیم پست های مدیریتی بین مردان و زنان بوجود آورده است. لازمه پر کردن فاصله بین این اختلاف، توجه جدی مدیران و مسوولان به قابلیت های زنان در پست های مدیریتی است. از طرفی دیگر خودباوری زنان، برقراری روابط خوب کاری با زنان و کمک به ایجاد نگرش مثبت در آن ها نسبت به توانایی هاشان، می تواند برخی مسائل و مشکلات را در خصوص ارتقاء زنان به پست های بالاتر مرتفع کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1208

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 698 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    30
  • شماره: 

    106
  • صفحات: 

    78-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1036
  • دانلود: 

    790
چکیده: 

زمینه و هدف: اضطراب یکی از شایع ترین مشکلات روحی در ج وامع امروزی است. امروزه نقش سلامت معنوی در کاهش اختلالات روحی از جمله اضطراب مورد توجه بسیاری از روان شناسان دینی قرار گرفته است. مطالعه حاضر با هدف تعیین سلامت معنوی و اضطراب دانشجویان، در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی و توصیفی- تحلیلی بود که 233 نفر از دانشجویان پرستاری، مامایی و فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در آن شرکت داشتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های سلامت معنوی Palutzian و Ellison و اضطراب Beck بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t-test دو نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS نسخه 20، تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: میانگین سلامت معنوی دانشجویان پرستاری و مامایی و فوریت در حد متوسط (98.97±14.70) و میانگین اضطراب آنها (24.58±13.70) کم بود. همچنین بین سلامت معنوی و میزان اضطراب، همبستگی معکوس (r=-0.398) وجود داشت. نتیجه گیری کلی: یافته ها اهمیت پرداختن به موضوع معنویت در بین دانشجویان پرستاری، مامایی و فوریت پزشکی را مورد تاکید قرار می دهد. با توجه این که برخورداری از سلامت معنوی موجب کاهش اضطراب می شود، لازم است برای ارتقای سطح معنویت دانشجویان و کاهش اضطراب آنها، برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1036

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 790 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button