نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    3-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1475
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

زبان آموزان در کاربرد و فهم واژه های زبان خارجی بطور چشمگیری با یکدیگر فرق دارند. صاحبنظران معتقدند تفاوتهای ناشی از استفاده این مهارتهای ویژه که به تعامل و تقابل فعالیتهای شناختی ذهن و عوامل محیطی بستگی دارد، غالبا نادیده گرفته شده است. مقاله حاضر با توجه به کثرت عوامل موثر در پردازش واژگان زبان دوم و سازماندهی معانی آنها، بنا دارد تا دو سوال اساسی را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد: الف- چه رابطه علمی بین نظامهای واژگانی اول و زبان دوم وجود دارد؟ب- آیا سطح دانش زبانی و شناختی زبان آموز بر میزان تعامل موجود بین این دو نظام نقش موثری دارد؟یافته های تجربی این تحقیق اثبات نمود که رابطه موجود بین نظامهای واژگانی زبان اول و زبان دوم به تشابه و تفاوت حیطه های معنایی و شناختی مربوط به واژه های دو زبان بستگی دارد و میزان این رابطه و نوع شیوه های کاربرد و فهم معانی کلمات یک زبان خارجی تحت تاثیر مستقیم سطح دانش زبانی و شناختی زبان آموزان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1475

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دوکوهکی شهرام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    54-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1104
  • دانلود: 

    241
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی گستره معنایی شمار واژگان در زبان فارسی است. شمار واژگان، در این مقاله به کلماتی اطلاق می شود که جزیی یا قسمتی از آنها به کمک یک عدد ساخته شده است. در گذشته در این زمینه تحقیقاتی انجام گرفته است که فقط درباره نقش یک عدد معین بویژه عدد هفت در زبان فارسی بوده است و سایر اعداد و کاربرد معانی متفاوتی را که در بر می گیرند، مد نظر قرار نگرفته است. با توجه به این که متون فارسی چه در نوشتار و چه در گفتار دارای شمار واژگان می باشند، بنابراین اهمیت اینگونه واژگان در روند ارتباطی زبان شایسته توجه بیشتری است. از دیدی زبانشناسانه، بررسی گستره معنایی شمار واژگان در زمینه پژوهش های معنا شناختی قرار می گیرد. به منظور انجام این تحقیق، شمار واژگان زبان فارسی از فرهنگ لغات استخراج شدند و تعداد و گستره معنایی هر یک از شمار واژگانی که به کمک اعداد فارسی ساخته شده اند، طبقه بندی گردیدند. از تعداد 793 شمار واژه استخراج شده، طبقه بندی متفاوتی از جنبه معنا شناختی برای هر یک از اعداد پدید آمد که این طبقه بندی گستره معانی متفاوتی را برای شمار واژگانی که بیشترین و کمترین تاثیر معنا شناختی را در زبان فارسی دارا هستند، بیان می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1104

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 241 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

Tahririan h. | Biriya r.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2002
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (35)
  • صفحات: 

    2-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

EFL learners greatly differ in the way they use and comprehend L2 words. This variation, though taken for granted, results from the cognitive nature of L2 lexical processing and the environmental factors dominating the acquisition process. Consequently, such interactions evoke certain methodological and conceptual. issues that make research in the area of L2 lexical studies complicated. The number of factors influencing L2 lexical processing and acquisition are multivariate. The present study was designed (a) to investigate the functional role of linking strategies in processing L2 words, and (b) to discover the nature of interaction between EFL learners' language proficiency, educational background, and the conceptual demands associated with different word types.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    2-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    707
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی چارچوبها و ساختارهای بلاغی سیاق کلام در مقاله های علمی علوم انسانی در سطوح خرد و کلان می باشد. در این بررسی 171 مقاله از رشته های مختلف علوم انسانی، چاپ شده در 5 مجله دانشکده های علوم انسانی کشور مورد مطالعه قرار گرفتند. از دیدگاه نظری این تحقیق بر پایه نظریه های زبانشناسانی چون فرت، هلیدی و سینکلر استوار است، و از نظر علمی از روشهای تجزیه و تحلیل متن که توسط جان سویلز (1990)، به ویژه برای بررسی مقاله های تحقیقی ارائه شده، پیروی می کند. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان داد مقاله های علوم انسانی به دو دسته تجربی و توصیفی تقسیم می گردند. چارچوب به کار رفته در مقاله های تجربی مورد مطالعه با چارچوب ارائه شده توسط سویلز کاملا هماهنگی دارد. اما گروه عمده مقاله ها را مقاله های توصیفی تشکیل می دادند که این مقاله ها از چارچوب دیگری پیروی می کردند که می توان گفت چارچوب مناسبتری برای مقاله های توصیفی می باشد. از آنجا که تحقیق جامعی روی متنهای علوم انسانی در زبان انگلیسی به عمل نیامده است نمی توان مقایسه ای با مقالات مشابه در زبان انگلیسی انجام داد، اما مسلم است که مقاله های توصیفی در زبان انگلیسی نیز از چارچوب رایج در متنهای تحقیقی تجربی استفاده نمی کنند. بررسی بخشهای مقدمه مقالات نشان داد که این بخشها دقیقا دارای چارچوبی منطبق با چارچوب ارائه شده توسط بروس (1983) بودند. در زمینه عوامل ریز ساختی نیز نتایج جالب توجهی بدست آمد که تقریبا با نتایج تحقیقات قبلی همسو هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 707

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ضیاحسینی سیدمحمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    10-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    1103
  • بازدید: 

    1090
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

این پژوهش نشان داد که پاره ای از مشکلات انگلیسی آموزان ناشی از دانش پیشین ناکافی آنان است. هدف پژوهش این بود که اثر توامان ساختار و محتوای متن را روی درک خواندن بررسی کند. فرضیه ها عبارت بود از: الف) آشنایی با حوزه محتوایی متن خواندن، درک آنرا آسان می سازد؛ ب) انحراف از ساختار منطقی متن مانع درک آن می شود. آزمودنیها شامل تعداد 60 نفر دانشجوی سطح بالای متوسط در رشته مترجمی و ادبیات انگلیسی بودند. اینان تعدادی متن را که بلحاظ دانش فرهنگی و ساختار منطقی برایشان آشنا و یا ناآشنا بود، خواندند؛ و به تعدای پرسش پاسخ دادند. نتیجه بررسی پاسخ های آنها نشان داد که دانش محتوایی بیش از دانش ساختاری در درک خواندن تاثیر دارد. به سخن دیگر، وجود و یا عدم وجود دانش ویژه محتوایی در توانایی استنباط و درک متن آنها موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1090

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1103 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زاهدی حمید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    17-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1007
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

این مقاله به معرفی آزمونی جدید در حیطه درک شفاهی می پردازد. این روش که درک شفاهی کلان را اندازه گیری می کند دیکته تعبیری (دیکتو- فریز) نامیده شده است. در این روش، آزمودنی باید بر روی محتوای متنی که برای او خوانده می شود تمرکز کند و سپس واحدهای معنایی خواسته شده را به زبان و کلام خود بازسازی کند. بنابراین بازنویسی عین ساختار و لغات مربوطه متن اصلی مورد نظر نیست بلکه هدف بازسازی جان کلام می باشد. برای رسیدن به اهداف این مطالعه که تعیین روایی- پایایی و کارآیی دیکته تعبیری بود، سه آزمون درک شفاهی شامل تافل، نیم دیکته و دیکته تعبیری به 74 آزمودنی داده شد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که دیکته تعبیری از روایی و پایایی قابل ملاحظه ای برخوردار است. علاوه بر این، سهولت ساخت، برگزاری و تصحیح دیکته تعبیری نشانگر کارآیی مناسب این روش می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1007

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    17-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4692
  • دانلود: 

    812
چکیده: 

معمول ترین مقوله های دستوری در زبان های دنیا جمله های خبری، پرسشی، امری و تعجبی است، که عمدتا به ترتیب برای بیان مقوله های معنایی- منظوری خبر، سوال، فرمان و شگفتی به کار می روند. با این وجود، مطالعات نوع شناسی زبان حاکی از آن است که رابطه میان مقوله های نحوی و معنایی- منظوری رابطه ای مستقیم نیست. بسیار اتفاق می افتد که از جمله خبری برای صدور فرمان، و از جمله پرسشی برای بیان شگفتی استفاده می شود. مقاله حاضر در پی کشف نقش های معنایی- منظوری جمله های پرسشی در شعر حافظ است. استفاده هنرمندانه شاعر از جمله های پرسشی برای بیان مقوله های گوناگون معنایی- منظوری تاثیر کلام وی را دو چندان و خواننده را مسحور می سازد. تحقیق حاضر نشان می دهد که از 366 بیت، 255 بیت، یعنی تقریبا 70% از ابیات، برای بیان پنج مقوله معنایی- منظوری شگفتی، نفی، انکار، تمنا (آرزو) و نهی به کار رفته است. 30% باقیمانده برای بیان 15 مقوله معنایی- منظوری استفاده شده است. یکی از نتایج بسیار جالب توجه تحقیق این است که حافظ برای بیان سوال از جملات پرسشی کمترین استفاده را می برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 812 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

پاک روان حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    35-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

هدف این مقاله بررسی دیگر باره نقش یا نمود مجهول در فارسی است. کلمه نقش در این گفتار در تقابل با ساختار قرار دارد و موید این نکته است که نگرش دوباره نگارنده برعکس نگرش محققان قبلی که عمدتا خرد به کلان بوده نگرشی است کلان به خرد. این بدان معنی است که نگارنده حاضر ابتدا نقش یا نمودی به عنوان مجهول را به طور عام تعریف کرده است سپس در پی آن بر آمده تا ببیند این نمود یا نقش خاص چگونه در صورتهای نحوی زبان فارسی متجلی گردیده است. چنین نگرش کلانی ایجاب می کند که مضاف بر ساخت "صفت مفعولی+ شد"، ساختارهای دیگری را در فارسی نیز جزو قلمرو مجهول فرض نمائیم. رهیافت پژوهشگر حاضر رهیافت نقش گرایانه مکتب نقش گرای هالیدی است و با اتخاذ چنین رهیافتی نگارنده در پی آن است تا توجیهی روشن تر و جامع تر از مطالعات قبلی در مورد مجهول فارسی ارائه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

پورگیو فریده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    35-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1140
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این مقاله شخصیت های زن در رمان هزار و نهصد و هشتاد و چهار جورج اورول بررسی شده است. این شخصیت ها بر اساس پس زمینه خانواده، ازدواج، عشق و موقعیت اجتماعی مطرح شده اند. برخلاف شهرت اورول به عنوان یک یاغی زمانه خویش و برخلاف تاثیر شگرف هزار و نهصد و هشتاد و چهار بر شاخه های دیگر علوم مانند ادبیات، زبانشناسی، جامعه شناسی، سیاست و جرم شناسی وی در حقیقت دیدگاهی سنتی در این مدینه فاجره/ حرمان شهر (dystopia) ارایه می دهد. تصویری که از زنان در کتاب هزار و نهصد و هشتاد و چهار ارایه می شود چندان تفاوتی با رمانهای سنتی وی، روزهای برمه، دختر کشیش، تنفس و درخت زندگی ندارد. در این رمان، مانند رمانهای دیگر اورول دیدگاه سنتی مرد طبقه متوسط انگلیسی را نسبت به زن نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

یمینی مرتضی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    44-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    815
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

با این پیش فرض که املای معمولی انگلیسی قانونمندی است، بررسی حاضر در صدد بود که بافت هایی را بیابد که در آن ها برخی از همخوانهای انگلیسی به صدا در نمی آیند. تعداد 12 همخوان از این نوع مورد مطالعه قرار گرفت. بافت های مربوط به آن ها شناسایی شد و قواعد لازم به صورت فرمول ارایه گردید. همچنین، کاربرد آموزشی قواعد مزبور نیز مورد اشاره واقع شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    53-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1004
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

تدریس زبان انگلیسی در ایران معمولا الگوی انگلیسی به عنوان زبان خارجی را دنبال کرده است. این وضعیت گرچه عادی و گسترده است اما بنظر می رسد از چند جنبه نیاز به بازبینی دارد. با مقایسه الگوهای انگلیسی بعنوان زبان خارجی (EFL)، انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) و انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی (EIL) بر اساس مطالعه تطبیقی اسمیت (1978) این نوشتار روشن می کند که تدریس زبان انگلیسی در ایران دیگر دنباله روی الگوی EFL نیست. ارزیابی مقایسه ای روشن می کند که تدریس انگلیسی در ایران ویژگی های EIL را دارد. بنابراین این مقاله با مشخص کردن روند پیشرفت آن بسوی EIL نمونه هایی از تغییر چارچوب فکری را نشان می دهد و مدعی است که زمینه ELT در ایران آماده تغییر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Dokoohaki sh.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2002
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (35)
  • صفحات: 

    53-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    221
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

The present article studies the semantic range of Persian words made up of numbers. These words can be defined as words a part of which is made by numbers. Studies carried out in this area in Farsi are mainly centered on the function of a particular number, i.e. number seven. From a linguistic point of view, the function of numbers in generating words with respect to their semantic domain has not been studied so far. Considering the fact that Persian texts, oral or written usually contain number- words, the significance of such words in communication process in linguistic studies deserves much more attention. To do this study, these words was collected and a corpus of 793 words were classified according to their different semantic range. This classification shows the most and the least semantic domain that number- words have in Persian.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 221

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 35) ویژه نامه زبان انگلیسی و زبان شناسی
  • صفحات: 

    61-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    800
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

این مقاله گزارشی است در زمینه مقایسه آزمون تکمیل متن چند گزینه ای و آزمون تک به عنوان ابزارهای سنجش بسندگی انگلیسی به عنوان زبان خارجی. پس از انجام مراحل لازم برای تهیه آزمون تکمیل متن چند گزینه ای و آزمون تک آن دو با هم مقایسه گردید. ملاک تجربی برای روایی سنجه ای آزمونها آزمون تعیین قوه دانشگاه کمبریج بود. هر دو نوع آزمون از نظر روایی و پایایی قابل قبول بودند ولی آزمون تکمیل متن چند گزینه ای از نظر پایایی، روایی، آسانی ماده ها، قدرت تمیز ماده ها، و سهولت تصحیح برتر از آزمون تک بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button