Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    3-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1692
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با ورود و پیشرفت فناوری اطلاعات، استفاده از این فناوری در جهت افزایش بهره وری در عرصه های مختلف از جمله دولت مطرح شد. فناوری اطلاعات به منزله ابزاری کارآمد است که می تواند منجر به افزایش بهره وری در عملکرد دولتها شود. عملکرد دولتها را می توان به دو بخش تقسیم کرد. یک بخش ارائه خدمات به شهروندان و کسب و کارها و بخش دوم افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری های دولتی. اکثر مدلهای ارائه شده برای بلوغ و توسعه دولت الکترونیکی، بخش اول را مدنظر قرار داده اند. از طرفی اغلب مدلهای که به بخش دوم اشاره کرده اند. مفهوم مشارکت الکترونیکی را به عنوان آخرین مراحل بلوغ در نظر گرفته اند. مفاهیم دموکراسی الکترونیکی، پاسخگویی، شفافیت و عدالت محوری هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. در این مقاله مدلی مفهومی برای مشارکت مردمی بر مبنای تفکر ارزشی ارائه می شود. این مدل با استفاده از متدولوژی تفکر ارزشی طراحی شده است. در طراحی مدل از مصاحبه با 130 نفر از شهروندان (آشنا با کاربردهای دولت الکترونیک) و سپس ایجاد یک پنل خبرگان مرکب از 5 خبره استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که افزایش مشارکت الکترونیکی مردم نیازمند توسعه رویکرد عدالت محوری است و این امر نیازمند اعتلای سطح تفکر دولتمردان بوده و کاهش فساد اداری و افزایش سلامت اجتماعی را دربر خواهد داشت. با توجه به چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و سیاست های کلان کشور، طراحی مدلی بر مبنای عدالت محوری، مردم سالاری دینی و مشارکت مردمی، در این مقاله می تواند راهگشا باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

HOSSEINI MIRZA HASSAN | SHAKHSIAN FATEMEH

نشریه: 

MODIRIAT-E-FARDA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    11-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    358
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Low cost model in airline industry is a success and certain innovation through the last three decades. But choosing this model is not a guarantee for success by itself. For continuance and stability in this complicated and unstable industry, each company needs to use and implement the principles and concepts of strategic management. Top managers are responsible about each company's successfulness, so this research try to investigate the top management role's in four dimensions: Strategy Formulation, Strategy Implementation, Coordination of Human Resources with Strategies and Strategy Evaluation. Population of this research is top and middle managers of Kishair and the questionnaire were distributed among 59 randomly selected managers. One-Sample t Test analysis shows all of four dimensions are so important in top management role. For each dimension some factors has determined and One-Way ANOVA analysis compared their differences, at last these differences were analyzed with Duncan's Posthoc analysis.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 358

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    17-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1284
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در پروژه ها، تسطیح منابع از اهمیت بالایی برخوردار است و همیشه مدیران پروژه به یک برنامه زمانبندی بر اساس مصرف بهینه منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه خود نیازمندند.اکثر تحقیقات در راستای تسطیح منابع فقط در حالت تک پروژه ای صورت گرفته است. در حالیکه در بسیاری از سازمان ها، نظیر شرکت های پروژه محور، چندین پروژه به طور همزمان اجرا می گردند.در این مقاله، پس از بررسی مفهوم کلی تسطیح منابع و مدلسازی مساله در حالت تک پروژه ای، مساله در حالت چند پروژه ای مورد مطالعه قرار می گیرد. بدین منظور یک مدل ریاضی با هدف کمینه کردن تغییرات سطح منابع مختلف به کار گرفته شده توسط کلیه پروژه ها ارایه می گردد.همچنین از آن جایی که مساله تسطیح منابع یک مساله NP-complete بوده و دستیابی به حل بهینه آن در حالت کلی امکان پذیر نیست، با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک سعی در بدست آوردن جواب تقریبی می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1284

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    27-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1947
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه برونسپاری بیش از گذشته رشد یافته و سبب افزایش انعطاف پذیری و پویایی سازمانها گشته است. یکی از مهمترین دلایل برونسپاری، افزایش فشارهایی است که از طرف نیروهای رقابتی بر سازمان وارد می شود. به دلیل نقش سیستم های اطلاعاتی در کسب مزیت رقابتی و اهمیت دستیابی به فناوری های نوین و پیشرفته مرتبط، بسیاری از سازمان ها اقدام به برونسپاری آن نموده اند. همچنین با توجه به اهمیت پیشرو بودن شرکت های فناوری اطلاعات در توسعه کشور و عدم بلوغ بسیاری از آنها، برونسپاری می تواند به عنوان راهکاری برای ارتقای عملکرد آنها محسوب شود. بدین ترتیب ایجاد انگیزه های گوناگون برای برونسپاری در کنار توانمندسازی شرکت ها برای مدیریت موفق آن ضروری می باشد. هدف این مقاله شناسایی و رتبه بندی انگیزه های مختلف برونسپاری سیستم های اطلاعاتی و نیز تعیین راهکارهای توسعه آن در شرکت های فناوری اطلاعات کشور می باشد. نتایج این پژوهش که برای شرکت های فناوری اطلاعات شهر تهران انجام شده است، نشان دهنده تفاوت در میزان اهمیت هر یک از انگیزه ها و راهکارهای توسعه برونسپاری سیستم های اطلاعاتی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1947

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    39-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1205
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه استفاده از فناوری اطلاعات در دنیا باعث ایجاد مزیت رقابتی می شود و در این میان سازمان ها و نهادهای دولتی نیز درصدد استفاده از این امکانات هستند. سازمان حفظ نباتات کشور یکی از این سازمان هاست که تلاش های قابل توجهی را برای پیاده سازی دولت الکترونیک به انجام رسانده است اما به رغم تلاش های انجام شده، هنوز بخش قابل توجهی از فعالیت های سازمان نظیر اعطای مجوز واردات و همچنین امور مالی و بودجه ریزی و نظایر آنها در سازمان بصورت دستی و با سیستم های سنتی انجام می شود و فعالیت های سازمان در ارتباط با مشتریان که وارد کنندگان اندام های گیاهی و سموم مورد نیاز کشور هستند، نیازمند حضور مشتریان در سازمان می باشد که برای مشتریان امری دشوار، وقت گیر و پرهزینه می باشد. پژوهش حاضر که از نوع پژوهش های توصیفی - پیمایشی است بدنبال این است تا موانع ساختاری، رفتاری و زمینه ای تحقق کامل دولت الکترونیکی در سازمان یاد شده را بررسی نماید. در این راستا سه فرضیه طراحی شد و داده های مورد نیاز تحقیق از بین جامعه آماری تحقیق که مدیران و کارشناسان محترم سازمان حفظ نباتات بوده اند با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. در ادامه داده های جمع آوری شده و فرضیات تحقیق به کمک فنون آماری تی - استیودنت و آزمون فریدمن و با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل گردید و مشخص شد که موانع ساختاری از بیشترین نقش در عدم تحقق کامل دولت الکترونیکی در سازمان حفظ نباتات کشور برخوردار بوده است. در پایان نیز پیشنهاداتی برای رفع موانع ساختاری، رفتاری، و زمینه ای ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

پویا علیرضا | آذر عادل

نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    49-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1556
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

استراتژی تولید را بعنوان اتخاذ الگویی از تصمیمات تولیدی اعم از ساختاری و زیرساختاری که سازمان تولیدی را در رسیدن به اهداف تولیدی منطبق بر اهداف کسب و کار یاری می رساند تعریف می کنند. ادبیات استراتژی تولید مشتمل بر دو زمینه عمده طراحی محتوا و فرایند تدوین استراتژی تولید است. مطالعات نشان دهنده تمرکز کمتر محققین بر فرایند استراتژی تولید می باشد. در این مقاله، نویسندگان پس از بررسی ادبیات تحقیق و مدلهای مختلف فرایند استراتژی تولید، با برشمردن مشکلات موجود در مدلهای فعلی، مدلی را بعنوان چارچوب پیشنهادی ارائه کردند. جهت بررسی صحت مدل پیشنهادی، آن در یک شرکت تولیدی، مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه نشان دهنده مناسب بودن این روش بود. در انتها نیز محدودیت ها و پیشنهادات ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1556

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    63-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2747
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین عوامل کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری و اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری است. در این مطالعه علاوه بر مواردی چون تعیین رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن (عملکرد بازار و مشتری، عملکرد داخلی سازمان)، به بررسی توان پیش بینی کنندگی مولفه های هشت گانه مدیریت ارتباط با مشتری (نگرش مدیران عالی، مدیریت تغییر، فرهنگ و سازمان، راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری، فناوری اطلاعات، افراد، مدیریت دانش، فرایندها) در رابطه با ابعاد اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شد. سپس میزان تاثیر تغیرهای جمعیت شناختی جنسیت، سطح تحصیلات و وضعیت استخدامی کارکنان بر اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری در ادارات پست شهرستان شیراز سنجیده شد. نتیجه تحقیق دستیابی به هشت عنصر کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری یعنی؛ نگرش مدیر عالی، مدیریت تغییر، راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری، افراد، فرهنگ و سازمان، فناوری اطلاعات، فرایندها و مدیریت دانش و فاکتورهای اثربخشی، عملکرد بازار و مشتری و عملکرد درون سازمانی پروژه)، در اداره پست شیراز بود. وجود رابطه بین عناصر کلیدی و فاکتورهای اثربخشی تایید شد که در این بین با توجه به ویژگی های اداره پست شیراز، مدیریت انش بیشترین تاثیر را در اثربخشی داشت و به ترتیب نگرش مدیر عالی، مدیریت تغییر و فناوری اطلاعات از نظر پیش بینی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری در درجات بعدی اهمیت قرار داشتند. در سایر یافته ها به این نتیجه این بود که بین ویژگی های جمعیت شناختی و اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنی داری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    77-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1048
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در فرهنگ کشور ایران که دین کارکرد اصلی را دارد، ارائه و به کارگیری بی چون و چرای نظریه های مدیریت و رفتار سازمانی نمی تواند موثر باشد چرا که نظریه های موجود آمیخته با فرهنگ غربی است و در آن بستر تکوین یافته است در حالیکه با مراجعه به منابع اسلامی (قرآن و روایات) می توان به گزاره هایی دست یافت که حاوی دستورالعمل ها و توصیه های مدیریتی و رفتاری بسیار غنی است. لذا ارائه مدل های اسلامی در زمینه ارتباطات که تار و پود سازمان را به هم پیوند می دهد و نیاز مدیران در انجام وظایف مختلف نیز است؛ از ضرورتهای غیر قابل انکار می باشد از این رو هدف از این تحقیق، استخراج معیارهای 1 ارتباطی از دیدگاه قرآن و ارزیابی ارتباطات بر اساس یک مدل مناسب در یک سازمان ارزش محور است.بر این اساس در تحقیق توصیفی حاضر پس از مطالعه مبانی نظری، معیارهای ارتباطی قرآنی با مطالعه فهرست موضوعی و تخصصی آیات قرآن و تفاسیر نور و نمونه و با استفاده از روش دلفی 2 توسط 26 نفر از خبرگان استخراج و بر اساس مدل مناسب در سه حوزه فردی، سازمانی و محیطی طبقه بندی شد و سپس معیارها با بهره گیری از پرسشنامه اول توسط همان جامعه 26 نفری از خبرگان تکمیل و با روش فازی اولویت بندی شد. در پایان نیز معیارهای اولویت دار در سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با طراحی پرسشنامه دوم و بر اساس طیف لیکرت و به وسیله 100 نفر از مدیران و کارشناسان که به طور تصادفی انتخاب شدند، مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس مدل تحلیل شکاف فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب مشخص و راهبردهای لازم جهت کاهش این شکاف ها با رویکرد قرآنی ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1048

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    95-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1253
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با توجه به اهمیت حفظ حضور در بازارهای جهانی و صحنه رقابتی دنیای حاضر، نوآوری های موثر در بانک توسعه صادرات می تواند نقش بسزایی در نیل این بانک به اهداف آن داشته باشد. با توجه به این مهم، ضروری به نظر می رسد که هر سازمان به کشف بخش هایی از خود که پذیرای فرایند نوآوری است پرداخته و با بررسی موانع و مشکلات موجود در این فرایند نسبت به ارائه راهکار جهت تسهیل این امر و سوق دادن سازمان به سمت فعالیت های اثربخش و خلاق اقدام نماید.در راستای تحقق این امر، تحقیق حاضر پس از بررسی ادبیات نوآوری، مخصوصا نوآوری در حوزه خدمات بانکی، مولفه های موثر بر نوآوری را در این نوع سازمان ها استخراج نموده است. سپس با تصویرگیری از وضع موجود نوآوری و فرایند آن در بانک توسعه صادرات ایران، عوامل موثر نوآوری و ارتباطات منطقی میان آنها را برای این بانک شناسایی نموده و بخش های مستعد نوآوری را معرفی کرده است. همچنین این تحقیق با استفاده از نظر خبرگان بانک و تجربیات جهانی، راهکارهای برون رفت از چالش های نوآوری در بانک توسعه صادرات ایران را ارائه داده و حوزه های بهبود در این امر را مشخص نموده است. روشهای نمونه گیری بکار رفته نمونه گیری سهمیه ای و نمونه گیری قضاوتی می باشند.امید است با انجام این تحقیق علاوه بر بانک توسعه صادرات ایران، سازمانهایی همچون کارشناسان و مدیران سازمانها خصوصا سازمانهای مالی، محققان و پزوهشگران در زمینه نوآوری و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی نیز در انجام تصمیم گیری های بهینه خود بهره مند شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    107-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1616
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

عدم قطعیت ها، سرعت تغییرات محیطی و افزایش حجم رویدادهای غیرمترقب، همچنین ظهور راهبردهای نوپدید، مدیریت راهبردی سازمان ها و شرکت ها را دستخوش تحولاتی نموده است. در چنین شرایطی مدیران و تصمیم گیرندگان استراتژیک، پس از تدوین مطلوبیت ها و تحلیل محیطی و راهبردی و کشف و تولید گزینه های راهبردی مختلف، بدنبال یافتن الگوهایی هستند که قابلیت بررسی هم زمان راهبردهای اندیشیده شده (تدوین شده) و راهبردهای نوپدید را داشته باشند و امکان انتخاب راهبرد برتر را از بین گزینه های ممکن ایجاد نمایند. این مقاله سعی دارد ضمن بررسی مدل های انتخاب راهبرد و عوامل و معیارهای هر یک، در عرصه های مختلف، الگویی را متناسب با شرایط فوق پیشنهاد نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1616

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button