Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    13-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1296
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با وجود گذشت بیش از دو دهه از معرفی تفکر استراتژیک و بیش از یک دهه از احساس لزوم توجه به آن در سازمان ها و در بین مدیران، مدلی برای سنجش قابلیت تفکر استراتژیک مدیران وجود ندارد. بنابراین در این پژوهش تلاش شد بر اساس پژوهش های نظری، مدلی مفهومی برای سنجش قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارائه گردد. برای دستیابی به این هدف، پرسش نامه ای در این زمینه، تدوین گردید و در اختیار 70 نفر از مدیران فعال در صنعت کاشی و سرامیک قرار گرفت و در نهایت داده های 55 پرسش نامه با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آموس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که قابلیت تفکر استراتژیک یک مدیر با پنج مولفه «تصور آینده آرمانی و تمرکز بر آن»، «فرصت جویی هوشمندانه با دیدگاه سیستمی»، «درک موقعیت بر مبنای یادگیری و مفاهیم شناختی»، «تصمیم گیری منعطف بر ‏مبنای فرضیه سازی» و «قابلیت ایجاد ‏زیرساخت های سازمانی» به عنوان متغیرهای مشاهده پذیر قابل اندازه گیری است. هم چنین تجسم مثبت از آینده بر دو متغیر فرصت جویی هوشمندانه و نیز قابلیت ایجاد زیرساخت های سازمانی تاثیر مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1296

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    37-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1507
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مدیریت سرمایه های دانشی و توانایی های ذهنی سازمان و مفاهیم راهبردی مربوط به آن، به عنوان اجزا و عناصر مهم بقای سازمان و حفظ موقعیت رقابتی آن در عصر حاضر مورد توجه قرار گرفته اند. در سازمان های دانش بنیان مهم ترین سرمایه سازمان، دانش است و موفقیت سازمان ها به توانایی آن ها در ایجاد، کسب و بهره گیری و انتقال دانش و سرمایه های دانشی بستگی دارد. از این رو سازمان ها برای اینکه بتوانند از فرصت های پیش آمده در محیط پویای کنونی استفاده و مزیت رقابتی کسب کنند، باید منابع دانشی و توانایی های ذهنی خود را به صورت اثر بخش مدیریت کنند. آلبرخت (2010)، هوش سازمانی را «بکارگیری توان فکری سازمان برای دستیابی به رسالت و ماموریت در محیط رقابتی»، تعریف کرده است. هدف این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر مزیت رقابتی مبتنی بر هوشمندی سازمانی بر اساس مولفه های سازمان های دانش بنیان می باشد. واحد تجزیه و تحلیل و جامعه آماری این تحقیق شامل استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های سطح استان لرستان است. حجم نمونه انتخابی بر اساس یک قاعده به منظور انجام تحلیل عامل تاییدی، تعداد اعضای نمونه 330 نفر تعیین شده است. تحلیل یافته های بخش ساختاری مدل، نشان می دهد که 46 درصد از مزیت رقابتی در سازمان های دانش بنیان از طریق سازه هوشمندی سازانی تبیین می شود. هم چنین جوامع دانشی و استراتژی های دانش با ضرایب اثر 0.29 و 0.25 به ترتیب مهم ترین مولفه های اثر گذار بر هوشمندی سازمانی محسوب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1507

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    59-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1308
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

استفاده از ابزارهایی تحت عنوان امتیاز بندی مشتریان باعث می شود سازمان بیش ترین تلاش خود را برای شناسایی، جذب و حفظ مشتریان با سودآوری بیشتر متمرکز کند. ارزش طول عمر مشتری، می تواند به عنوان ملاک ارزش گذاری مشتریان، چارچوب مناسبی برای این کار باشد. هدف اصلی این مقاله ارائه الگویی تطبیق یافته برای بخش بندی مشتریان در صنعت بانکداری خرد به کمک مدل مرجع RFM است. این تحقیق بر اساس روش شناسی مشهور CRISP_DM شکل گرفته است. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. بعد از ارائه مدل، بخش بندی و رتبه بندی بر روی اطلاعات حساب جاری تعدادی از مشتریان یکی از بانک های خصوصی با استفاده از مدل ارائه شده و مدل مرجع انجام شده و برتری مدل ارائه شده نسبت به مدل مرجع، به کمک تابع کیفیت خوشه ها نشان داده می شود. در نهایت نمونه ای از کاربرد بخش بندی مشتریان برای تحلیل رفتار مشتریان هر بخش و استراتژی های پیشنهادی ارائه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    77-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1489
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تببین رابطه بین کارراهه شغلی و تعهد سازمانی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است، 70 نفر عضو هیات علمی با توجه به دانشکده محل خدمت به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم به طور تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسش نامه کارراهه شغلی بر پایه مدل شاین و پرسش نامه تعهد سازمانی بر پایه مدل می یر و آلن استفاده شده است. برای روایی پرسش نامه ها از متخصصان مدیریت بهره گرفته شده است و برای سنجش میزان پایایی نیز از ضریب آلفا کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی روی یک نمونه 30 نفری، پرسش نامه کارراهه شغلی a=%894 و پرسش نامه تعهد سازمانی a=%933 استفاده شده است. داده های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس فرضیه های پژوهش و با استفاده از تحلیل واریانس چندگانه و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج به دست آمده گویای آن است که میان شایستگی فنی- کارکردی و شایستگی مدیریت عمومی و کل مولفه های تعهد سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، هم چنین مولفه های شایستگی فنی- کارکردی، شایستگی مدیریت عمومی، خود مختاری- استقلال، چالش محض و سبک زندگی، پیش بینی کننده معنی دار ابعاد تعهد سازمانی هستند. بر اساس یافته های پژوهش پیشنهاد می شود که تا جایی که ممکن است افرادی که دارای لنگر شایستگی فنی- کارکردی هستند در پست های مدیریتی از آنها استفاده نشود و برای انتخاب مدیران از کسانی که دارای لنگر شایستگی مدیریت عمومی هستند به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1489

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    99-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1455
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

دست یابی به بهره وری از مهمترین عوامل بقای سازمان ها در شرایط رقابتی فعلی محسوب می شود. هدف این مقاله بررسی میزان تاثیر این استراتژی بر مولفه های بهره وری در سطح شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران است. برون سپاری انتقال و یا نمایندگی دادن به یک تامین کننده خدمات یا عملیات، به همراه مدیریت مستمر فرآیندهای کسب و کار است. قلمرو آماری این تحقیق، شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران است که تعداد 102 نفر از مدیران و سرپرستان آن، به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. در این زمینه، ابتدا شاخص های بهره وری شناسایی شد و به منظور بررسی روایی سازه ای و نیز ساختار عوامل متغیرهای تحقیق، از شیوه تحلیل عاملی اکتشافی و روش مولفه های اصلی توام با چرخش واریماکس و آزمون اسکری استفاده گردید. همچنین برای اندازه گیری میزان تاثیر هر یک از مولفه ها بر یک دیگر از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. در نهایت بر اساس روش مدل معادلات ساختاری تحت نرم افزار لیزرل طی آزمون های انجام شده مشخص شد که برون سپاری تاثیر معناداری روی هیچ یک از اجزای بهره وری ندارد. این در حالی است که ارتباطات مثبت و معناداری بین مولفه های بهره وری مشاهده شد. در نتیجه استفاده از استراتژی برون سپاری منجر به افزایش بهره وری در شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران منجر نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1455

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    125-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1340
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر فراهم آوردن چارچوبی برای ارتقای اثربخشی پیاده سازی برنامه های استراتژیک است. دو پرسش اصلی این پژوهش به چیستی موانع پیاده سازی برنامه های استراتژیک و نیز چگونگی تعامل این موانع با پیاده سازی استراتژی دارد. بدین منظور پس از بررسی پیشینه تحقیقاتی و گردآوری مهمترین موانع مورد استناد، پرسش نامه پژوهش طراحی شد و به منظور بررسی های آماری در اختیار نمونه ای به حجم 112 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد شرکت های تولیدکننده دارو که در سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران عضویت دارند، قرار گرفت. روش نمونه گیری مورد استفاده برای انتخاب این افراد، نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. پس از دسته بندی موانع با تحلیل عاملی اکتشافی در پنج گروه عوامل عملیاتی، ساختاری، انسانی، ارتباطی و راهبردی، روابط ساختاری مدل پژوهش با استفاده از تکنیک الگوسازی معادله های ساختاری آزمون شد. نتایج نشان می دهد مدل پژوهش در سطح قابل قبولی از برازندگی قرار دارد و از میان پنج مولفه شناسایی شده برای مدل، عوامل ساختاری بیش ترین تاثیر و عوامل ارتباطی کمترین تاثیر را بر پیاده سازی برنامه های استراتژیک در صنعت دارو دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1340

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    149-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1673
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر روی رضایت از جبران خدمات است. بدین منظور پس از مروری بر پیشینه پژوهشی این مفاهیم، رابطه بین آن ها با روش پیمایشی و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری، در نمونه ای از کارکنان یک سازمان دولتی مورد آزمون قرار گرفته است. هم چنین تاثیر ابعاد سه گانه عدالت سازمانی؛ عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای بر روی ابعاد چهارگانه رضایت از جبران خدمات؛ رضایت از میزان حقوق، رضایت از افزایش حقوق، رضایت از مزایا و رضایت از ساختار و نحوه پرداخت حقوق مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که ادراک از عدالت سازمانی با رضایت از جبران خدمات رابطه مثبت و قوی دارد. هم چنین هر سه بعد عدالت سازمانی با رضایت از جبران خدمات رابطه مثبت دارند که از این میان بیش ترین همبستگی بین عدالت توزیعی و رضایت از جبران خدمات وجود دارد. هم چنین در این پژوهش با تقسیم بندی ابعاد رضایت از جبران خدمات به ابعاد مبتنی بر ستاده؛ رضایت از میزان حقوق، رضایت از افزایش حقوق و رضایت از مزایا و ابعاد مبتنی بر رویه؛ رضایت از ساختار و نحوه پرداخت حقوق؛ رابطه قوی تر عدالت توزیعی با ابعاد مبتنی بر ستاده رضایت از جبران خدمات اثبات شد. در حالی که تاثیر بیش تر عدالت رویه ای و مراوده ای بر ابعاد مبتنی بر رویه رضایت از جبران خدمات اثبات گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button