Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2745
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2745

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    1-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2314
  • دانلود: 

    1018
چکیده: 

مدل اروپایی کیفیت یا مدل  EFQMگسترده ترین ابزار ارزیابی عملکرد در جهان است. این مدل در راستای استراتژی ایران 1404 به عنوان ابزاری برای ارزیابی عمکرد سازمان های مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های بزرگ خودروساز کشور برای ارزیابی شرکت های زیرمجموعه خود مدل تعالی سازمانی را مورد استفاده قرار می دهند. علی رغم کاربرد این مدل در صنایع مختلف، هنوز روابط موجود میان معیارهای نه گانه مدل، از مباحث مهم و اصلی در حوزه صنعت و تحقیقات دانشگاهی محسوب می گردد. پژوهش حاضر با توجه به این مساله، 46 شرکت زنجیره ارزش ساز فعال در صنعت خودروسازی کشور را مورد بررسی قرار می دهد. در این تحقیق 8 فرضیه با هدف بررسی روابط درونی مدل با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل سعی دارد راهکاری را جهت هدف گزاری و پیش بینی امتیازات هر معیار به شرکت های مورد مطالعه ارائه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2314

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1018 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    8-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3163
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

در مدیریت زنجیره تامین تقویت مشارکت با تامین کنندگان عامل قابل توجهی برای افزایش رقابت می باشد. از این رو تاکید شرکت ها بر روی ارزیابی عملکرد تامین کنندگان است. این مقاله یک مدل برای اندازه گیری کارایی زنجیره های چند تامین کننده و یک تولیدکننده با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها (DEA) است. این مدل همچنین توانایی بهبود کارایی تولیدات میانی زنجیره های (SCMs) را دارد. این رویکرد با یک مثال عددی نشان داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3163

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    14-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1524
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش و تاثیر تسهیلات بانک های تجاری در رشد اقتصادی انجام شده است. نوع روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش همبستگی است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق مدل پنل دیتا (Panel Data) استفاده شده است. این مدل ترکیبی از سری زمانی (Time Series) و داده های مقطعی (Cross- Section) است. جامعه آماری این پژوهش همه بانک های فعال تجاری را طی سال های 85- 1377 که شامل 7 بانک در استان گلستان را دربر می گیرد. داده ها از طریق صورت های مالی سالانه آنها استخراج گردیده است.نتایج نشان می دهد که اعطای تسهیلات بانک های تجاری به بخش های مختلف در بخش صنعت تاثیر بالاتری در رشد اقتصادی منطقه داشته است و سایر بخش ها تاثیر کمتری را کسب نموده اند. همچنین نقش تسهیلات غیرتکلیفی بانک های تجاری به مراتب بیشتر از تسهیلات تکلیفی در رشد اقتصادی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1524

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    23-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1359
  • دانلود: 

    585
چکیده: 

تغییر هدف واحدهای اقتصادی کنونی از افزایش سود به افزایش ارزش، بقاء آنها را مشروط به اجرای سیستم مدیریت مبتنی بر ارزش نموده است و لازمه اجرای سیستم مدیریت مبتنی بر ارزش نیز به کارگیری مقیاس هایی برای بررسی و ارزیابی عملکرد واحدهای اقتصادی می باشد. یکی از مقیاس های نوین ارزیابی عملکرد داخلی،  EVAاست و مدلی که بسیاری از نارسایی های آن را برطرف ساخته است، شکل پالایش شده ای از EVA به نام REVA می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در یک دوره چهار ساله در فاصله زمانی سال های 1383 الی 1386 است و نمونه آماری تحقیق فوق بر اساس روش حذف سیستماتیک شامل 68 شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد.نتایج آزمون های فرضیه های بررسی شده در این مقاله بیانگر این امر است که بین دو متغیر ارزش افزوده اقتصادی و متغیر ارزش افزوده بازار رابطه معناداری وجود ندارد و از طرف دیگر بین دو متغیر ارزش افزوده اقتصادی پالایش شده و متغیر ارزش افزوده بازار شرکت های نمونه ارتباط معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1359

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 585 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    41-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1323
  • دانلود: 

    584
چکیده: 

این تحقیق بوسیله ایجاد و معتبر ساختن اندازه گیری تمایل به مشاهده طراحی شده است و دیگر عامل طراحی این تحقیق در جایی است که مصرف کنندگان، رفتار خرید دیگر مصرف کنندگان را می نگرند تا برای انتخاب محصول خویش تصمیم بگیرند. سوال اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه چه عواملی بر تمایل مصرف کننده به مشاهده موثرند و تعامل بین این عوامل چگونه می باشد.بدین منظور استفاده کنندگان از گوشی تلفن همراه نوکیا در شهرستان شیراز به عنوان جامعه آماری تلقی گردیده که به علت بزرگ بودن جامعه آماری و عدم دسترسی به همه آنها نمونه ای 384 انتخاب و در دوره 3 ماه اول سال 89 مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مورد نظر خریداران گردآوری شد. متغیرهای اصلی این تحقیق شامل تمایل به کمترین ریسک، احتیاج به تشخیص، انتخاب مارک، اعتماد به نفس مصرف کننده و تمایل مصرف کننده به مطابقت داشتن می باشند. از سوی دیگر، روش تحقیق حاضر نیز تحقیق توصیفی همبستگی است با ماهیت کاربردی. تحقیق حاضر شامل پنج فرضیه بوده که پس از آزمون فرضیه ها و تحلیل های آماری انجام شده در سطح اطمینان 0.95 کلیه فرضیه ها مورد تایید قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 584 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 26
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    51-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    9575
  • دانلود: 

    3471
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش عوامل سه شاخگی مدیریت (عوامل ساختاری، عوامل رفتاری و زمینه های محیط) بر استقرار حراج الکترونیک در سازمان اموال و املاک به عنوان یک سازمان پیشرو پرداخته شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارشناسان و مدیران شاغل در سازمان اموال و املاک در تهران و نمایندگی های سازمان می باشد. روایی پرسشنامه با قرار دادن آن در اختیار چند تن از صاحب نظران با تجربه در زمینه حراج و مزایده الکترونیک انجام شد و حاصل دقت نظر آنان در اصلاح پرسشنامه لحاظ گردید. پایایی پرسشنامه نیز بر اساس آزمون آلفای کرونباخ محاسبه گردید. برای تحلیل داده ها از روش های تحلیل مسیر و معادلات ساختاری و همچنین از روش رگرسیون و آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، دوربین واتسون، ضرایب استاندارد و نمودار توزیع داده ها و نرمال استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر گویای آن است که: 1- در بین عوامل ساختاری عوامل مربوطه به ساختار سازمان بیشترین تاثیر را بر روی استقرار حراج الکترونیک دارد. 2- در بین عوامل رفتاری عوامل مربوط به فرهنگ سازمانی بیشترین اثر را بر روی استقرار حراج الکترونیک دارد. 3- در بین عوامل محیطی عوامل مربوط به دولت و قوانین و بانک ها بیشترین اثر را بر روی استقرار حراج الکترونیک دارد. 4- عوامل ساختاری بیشتر از عوامل محیطی و عوامل محیطی بیشتر از عوامل رفتاری بر روی استقرار حراج الکترونیک اثر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9575

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3471 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    70-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2768
  • دانلود: 

    1011
چکیده: 

امروزه نقش صنایع کوچک و متوسط در رشد و توسعه اقتصادی کشورها بسیار بااهمیت می باشد و کشورهای صنعتی و در حال توسعه، شکل گیری و تقویت صنایع کوچک و متوسط را در اولویت قرار داده اند و از سوی دیگر پویایی و پیچیدگی محیط، عدم ایقان حاکم بر سازمان ها و جهانی شدن، پدیده ها تفکر استراتژیک را ضروری ساخته است.در این تحقیق سعی شده است از طریق مدل مدیریت استراتژیک دیوید با توجه به شرایط کنونی به استراتژی های بهینه برای شهرک های صنعتی شهرستان فیروزکوه دست یابد. بر پایه مفروضه تحقیقات ارزشیابی از نوع توصیفی و پیمایشی، پرسشنامه های اولیه و نهایی محقق ساخته تدوین و به ترتیب روی کمیته برنامه ریزی استراتژیک (مدیرعاملین و اعضای هیئت امنای شهرک های صنعتی) و جمعیت آماری 150 نفری شامل مدیران کارخانجات فعال صنعتی و کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و شهرستان فیروزکوه (تعیین حجم گروه های نمونه منتخب بر اساس فرمول کوکران وانتخاب آنها به روش تصادفی طبقه ای صورت گرفت) اجرا و فهرست نهایی از نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدات تهیه گردید.تحلیل داده ها حاکی از این است که امتیازهای وزنی تمام عوامل خارجی شهرک های صنعتی فیروزکوه 2.12 و جمع امتیاز وزنی تمام عوامل داخلی 2.24 است که هر دو رقم نشانگر چگونگی وضعیت شهرک های صنعتی از لحاظ عوامل و نیروهای موجود و بالقوه در محیط بیرونی و داخلی است که از حد متوسط پایین تر می باشد. در نهایت با استفاده از ماتریس SWOT ضمن مقایسه عوامل داخلی و خارجی چهار دسته استراتژی های SO، WO،  STو WT پیشنهاد و اولویت بندی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2768

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1011 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    91-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1703
  • دانلود: 

    1105
چکیده: 

این پژوهش درصدد است توسط تحقیقی میدانی، به بررسی و شناسایی عوامل محیطی بانکداری الکترونیکی و میزان تاثیر آنها بر رفتار مصرف کننده (تصمیم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی)، بپردازد. در این تحقیق عوامل محیطی موثر بر بانکداری الکترونیک، به چهار عامل اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، فنی و حقوقی تقسیم بندی شده است. پژوهش مذکور از نظر هدف کاربردی و از جنبه نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل آن دسته از مشتریان شعب شهر تهران بانک سپه می شود، که از خدمات مذکور بهره می گیرند و نمونه آماری شامل 160 نفر از این مشتریان می باشد. پژوهش حاضر به منظور تحلیل روابط خطی بین متغیرهای نهفته و متغیرهای آشکار و بررسی میزان تاثیر این متغیرها بر روی یکدیگر، از مدل معادلات ساختاری استفاده نموده و عوامل چهارگانه فوق، به عنوان متغیرهای نهفته بیرونی و رفتار مصرف کننده (تصمیم به استفاده از خدمت)، به عنوان متغیر نهفته درونی در نظر گرفته شده اند. متغیرهای اندازه گیری شده در پرسشنامه جهت تخمین هر یک از عوامل فوق نیز به عنوان متغیرهای آشکار مدنظر قرار گرفته اند. بررسی مدل معادلات ساختاری نهایی (اصلاح شده) نشان می دهد که بین سه عامل اقتصادی، فنی و حقوقی با رفتار مصرف کننده یا همان تصمیم به استفاده از خدمات، رابطه معنادار آماری وجود دارد و در خصوص عوامل اجتماعی و فرهنگی، این مدل رابطه کمتری را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1105 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6