مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عوامل درونی موثر در بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف این پژوهش تبیین عوامل درونی موثر در بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان بود. روش تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته 25 گویه ای در مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم شد. پایایی درونی سوالات پرسش نامه با استفاده از آلفای کرونباخ 97% به دست آمد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان بود که تعداد نمونه ها (N=385 نفر) و نمونه گیری به شیوه تصادفی خوشه ای انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مشخصه های آماری نظیر فراوانی, میانگین و انحراف استاندارد, تحلیل واریانس یک راهه استفاده گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج زیر به دست آمد: از دیدگاه دانشجویان از بین شاخص های مربوط به بهبود کیفیت آموزشی (استاد, دانشجو, محتوی و وسایل آموزشی) شاخص های مربوط به اساتید در بهبود کیفیت آموزشی از سایر شاخص ها مهم تر بود پس از این شاخص به ترتیب اهمیت, شاخص های مربوط به دانشجو, محتوا, وسایل و مواد آموزشی قرار داشتند. شاخص های اساتید به دانشجو و محتوای برنامه درسی در بین دانشجویان دانشگاه های مختلف استان زنجان به صورت معناداری متفاوت بود. اما آشنایی با تکنولوژی آموزشی در بین این دانشگاه ها با یکدیگر تفاوت معناداری نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دمرچیلی، فریبا، و تجری، معصومه. (1391). تبیین عوامل درونی موثر در بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 8(1 (مسلسل 29))، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/154093/fa

    Vancouver: کپی

    دمرچیلی فریبا، تجری معصومه. تبیین عوامل درونی موثر در بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(1 (مسلسل 29)):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/154093/fa

    IEEE: کپی

    فریبا دمرچیلی، و معصومه تجری، “تبیین عوامل درونی موثر در بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 8، no. 1 (مسلسل 29)، pp. 89–104، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154093/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button