Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2175
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2175

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    169-179
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1662
  • دانلود: 

    684
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر که از نوع توصیفی ـ تحلیلی بوده، بررسی و سنجش سطح توسعه یافتگی و تبیین شکاف بین شهرستان های استان اصفهان به لحاظ برخورداری از شاخص های آموزشی است. اطلاعات از نوع کتابخانه ای و با تکیه اصلی بر مستندات مرکز آمار کشور است. جهت رسیدن به اهداف پژوهش، 33 شاخص موثر آموزشی با استفاده از ترکیب تکنیک های TOPSIS، تحلیل خوشه ای و GIS مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج پژوهش علی رغم نشان دادن شکاف و نابرابری شهرستان های استان اصفهان در برخورداری از شاخص های آموزشی، حاکی از این بود که سه شهرستان تیران و کرون، خوانسار و گلپایگان به ترتیب با ضریب اولویت 0.566، 0.564 و 0.546 بالاترین رتبه ها و سه شهرستان نطنز، برخوار و فلاورجان به ترتیب با ضریب اولویت 0.134،  0.120و 0.104، پایین ترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند. همچنین، نتایج نشان داد فضای توسعه غالب بر استان اصفهان به لحاظ برخورداری از شاخص های آموزشی سطح توسعه محروم است، زیرا که حدود 57 درصد شهرستان های استان در سطح محروم، حدود 17 درصد در سطح بسیار برخوردار و برخوردار و 26 درصد شهرستان ها در سطح متوسط واقع شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 684 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    181-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1051
  • دانلود: 

    1394
چکیده: 

یادگیری الکترونیکی با از بین بردن محدودیت زمان و مکان کلاس حضوری، کاربرد گسترده ای در ارتباط بین دانشجو و آموزگار پیدا کرده است. از سوی دیگر مولفه های هوشمندی مانند فراهم ساختن بازخورد و راهنمایی برای دانشجو کیفیت آموزش را افزایش می دهد، اما روش های کنونی هوشمندسازی هزینه پیاده سازی بالایی دارند. این پژوهش روشی جدید برای هوشمندی یادگیری الکترونیکی با هزینه پایین معرفی می نماید. هوشمندی در دو مولفه ارزیابی دانش و انتخاب راهنمایی مناسب حین حل مساله نمود می یابد. در این روش از شبکه بیزی برای ارزیابی دانش دانشجو و از شبکه عصبی مصنوعی برای انتخاب راهنمایی مناسب استفاده می شود. ساختار هر دو شبکه تنها توسط داده آموزشی تعیین می شود. روش پیشنهادی بر روی یک سیستم یادگیری الکترونیکی پیاده سازی شده و ارزیابی می شود. دقت بالای 90 درصدی هر دو شبکه و هزینه پیاده سازی پایین از مهم ترین مزایای روش پیشنهادی است. همچنین ساختار مبتنی بر داده آموزشی دو شبکه امکان استفاده از آن را در سیستم های متنوع یادگیری الکترونیکی در حال استفاده با دامنه های گوناگون دانش فراهم می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1051

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1394 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    193-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    696
  • دانلود: 

    611
چکیده: 

این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی به ارزیابی کیفیت برنامه های آموزش مهندسی می پردازد. جامعه آماری تحقیق را 130 نفر از مهندسان شرکت صنایع آذرآب که تحت پوشش برنامه های آموزشی بوده اند تشکیل می دادند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست؛ لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استاندارد سروکوال انجام شده است. برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب به دست آمده /91. برآورد گردیده است. برای تعیین روایی پرسشنامه نیز از نظرات تعدادی از خبرگان صنعت و استادان دانشگاه استفاده شد که توصیه ها و اصطلاحات پیشنهادی آنها در پرسش نامه اعمال گردید. تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله آزمون t دو نمونه ای زوجی جهت شناخت وضقعیت اختلاف هر یک از ابعاد مدل انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که مهندسان از کیفیت آموزش ها راضی نیستند و آموزش های ارائه شده به آنها نتوانسته است انتظاراتشان را برآورده نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 696

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 611 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    199-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2190
  • دانلود: 

    1082
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش های ارزش یابی از دیدگاه دانشجویان دوره های الکترونیکی دانشکده مجازی اصفهان انجام شد. جامعه آماری شامل همه دانشجویان مجازی دانشگاه اصفهان بود که برای نمونه تعداد 140 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش نامه محقق ساخته روا و پایا بود. داده های حاصل نیز با استفاده از میانگین، انحراف معیار،آزمون تحلیل واریانس دو راهه و آزمون های  tهتلینگ t زوجی تحلیل شد. نتایج نشان داد بیشترین چالش مربوط به ارزش یابی از دیدگاه دانشجویان در دوره های الکترونیکی به ترتیب مربوط به مسائل فنی با میانگین 3.71، مسائل پداگوژیکی با میانگین3.20  و مسائل روانی با میانگین 3 است. همچنین بین دیدگاه دانشجویان در ترم های مختلف و رشته های گوناگون در خصوص چالش های ارزش یابی تفاوت وجود داشت. اما با این حال از دیدگاه دانشجویان رشته های مورد نظر و در ترم های مختلف تحصیلی، مسائل فنی به عنوان مهم ترین چالش در سنجش و ارزش یابی عملکرد تحصیلی دانشجویان معرفی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1082 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احمدی حجت | آتشک محمد

نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    207-214
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    892
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

هدف تحقیق توصیفی- پیمایشی حاضر نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر نانو فناوری بود که جامعه آماری آن کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ادرات تابعه و کارشناسان بخش صنعت و نیز استادان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور بوده اند. اطلاعات مورد نظر در این پژوهش از طریق پرسش نامه و چک لیست محقق ساخته جمع آوری شده است و بهترین دوره و مهارت از منظر چهار دیدگاه نیاز بازار کار و صنعت، توجه به توسعه کارآفرینی، توجه به اشتغال زایی فارغ التحصیلان و برابری اولویت ها با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 892

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    215-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1282
  • دانلود: 

    664
چکیده: 

یکی از مسائلی که موجب بالا رفتن سطح بهداشت در جامعه می گردد، میزان تحصیلات افراد است. امروزه افزایش سطح سواد و کثرت دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور را شاهد هستیم. بخشی از این دانشجویان در رشته های دبیری مشغول به تحصیل هستند و در ارتباط مستقیم با دانش آموزان خواهند بود. از این نظر سلامت معلمان و دانش آموزان که قشر عظیمی از افراد جامعه را شامل می شوند و در عین حال به دلیل نقش مهم معلمان در امر آگاهی دادن در سطوح مختلف تحصیلات متوسطه و اثرات آن در جامعه، نقش آموزش مسائل بهداشتی در سطح دانشگاهی به دانشجویان رشته های دبیری اهمیت ویژه ای دارد. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی یکی از دانشگاه هایی است که رسالت تربیت دبیران آینده کشور را به عهده دارد. یکی از دروس در این دوره برای رشته های دبیری درس بهداشت و محیط زیست است. این پژوهش درصدد برآمده تا در ابعاد مختلف تاثیر این درس بر دانشجویان رشته های دبیری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برسی نماید. داده های این پژوهش نشان می دهد که دانشجویان با تناسب و کافی بودن مباحث بیماری های جسمانی، روانی، مباحث مربوط به اعتیاد، تغذیه و مسائل زیست محیطی موافق بوده اند. در ضمن، آنان با تاثیر گذراندن این درس بر ارتقای باورهای بهداشتی کاملا موافق بوده اند. دانشجویان در مورد توانمندی های مدرس در تمام موارد مورد بررسی کاملا موافق بوده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1282

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 664 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    229-236
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1756
  • دانلود: 

    1129
چکیده: 

هدف از این پژوهش آزمایش تاثیر بسته آموزشی حساب یار در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب بوده است. این بسته آموزشی محقق ساخته، شامل پوستر، کتاب آموزشی، صفحه تمرین، نرم افزار بازی های ضرب و آزمون های ارزش یابی است که بین دانش آموزان دختر پایه سوم دبستان از یک کلاس 30 نفره (گروه آزمایش) در منطقه 5 آموزش و پرورش تهران توزیع گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. در هنگام آموزش مرحله ای (مستمر) و در پایان آموزش کل جدول ضرب (پایانی)، آزمون های گوناگونی برای سنجش یادگیری و یادسپاری دانش آموزان به عمل آمد. هم زمان با این آزمون ها از گروه گواه که متشکل از 30 نفر دانش آموز همین پایه از کلاس دیگری که از این بسته آموزشی برخوردار نبودند، صورت گرفت. برای تحلیل آماری تاثیر حساب یار در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب در دو گروه آزمایش و گواه از آزمون t مستقل بهره گرفته شد. کل فرآیند تحقیق از اوایل آبان ماه تا اواخر اسفندماه به طول انجامید. نتایج تحلیل داده های این پژوهش حاکی از آن است که بین میانگین نمرات دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه، هم در یادگیری و هم در یادسپاری تفاوت معناداری وجود داشته است و به کارگیری بسته آموزشی طراحی شده در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب تاثیر مثبت دارد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1756

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1129 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button