این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تقویت هوش هیجانی دانش آموزان دختر ابتدایی اجرا شد. روش پژوهش آزمایشی (دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون) و جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی در همدان بودند که از میان آنها 56 نفر به شیوه نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (26 نفر) و گروه گواه (30 نفر) قرار گرفتند. از همه دانش آموزان، در گروه های آزمایش و گواه، خواسته شد که دو مقیاس محقق ساخته هوش هیجانی را تکمیل کنند. سپس، گروه آزمایش در 10 جلسه آموزش هوش هیجانی، مبتنی بر الگوی نظری گلمن (1995)، در 5 هفته شرکت کرد. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس در نرم افزار SPSS ویرایش 16 تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه گواه در هوش هیجانی کلی، مهارت های درون فردی، مهارت های بین فردی، توانایی حل مساله، مدیریت فشار روانی و خلق عمومی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01).