مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه راهبردهای فراشناختی یادگیری، کمال گرایی و انگیختگی شناختی بین رتبه های برتر و سایر داوطلبان امتحانات ورودی سراسری دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 62

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین تفاوت راهبردهای فراشناختی یادگیری, کمال گرایی و انگیختگی شناختی در بین رتبه های برتر و سایر داوطلبان در امتحانات ورودی سراسری دانشگاه ها در سال تحصیلی 1389-1390 اجرا شد. روش پژوهش پس رویدادی و جامعه آماری پژوهش را رتبه های برتر و سایر داوطلبان در امتحانات ورودی سراسری دانشگاه ها در شهر تهران تشکیل دادند که از بین آنها 50 نفر از رتبه های برتر و 50 نفر از سایر داوطلبان به روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه راهبردهای یادگیری (LASSI, وینشتاین, 1987), پرسشنامه کمال گرایی (PI, هیل و همکاران, 2004) و پرسشنامه ناهماهنگی شناختی(DARQ) , هارمون - جونز بود. داده ها از طریق تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) تحلیل شد. نتایج نشان داد بین راهبردهای فراشناختی یادگیری, کمال گرایی و کاهش ناهماهنگی شناختی در بین رتبه های برتر و دیگر داوطلبان امتحانات ورودی دانشگاه ها در تهران تفاوت معناداری وجود داشت (P<0.05), اما در انگیختگی شناختی بین دو گروه پژوهش تفاوت معناداری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button