Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

SOCIAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6341
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6341

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    17-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4934
  • دانلود: 

    1871
چکیده: 

هدف: نوجوانان در سنین نوجوانی با تجربه های منفی بسیاری روبرو می شوند که مقابله با آنها مهارتهای خاصی را طلب می کند. هدف این تحقیق بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر افزایش توانایی های نوجوانان در زمینه چهار مولفه کفایت اجتماعی، کفایت و توانایی رفتاری، شناختی، هیجانی و انگیزشی است. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی مداخله ای است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی شهرستان جویبار در سال تحصیلی88-87  بودند. حجم نمونه شامل 90 دانش آموز بود که با روش نمونه گیری تصادفی از میان جامعه آماری انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه کفایت اجتماعی همه دانش آموزان مورد آزمون قرار گرفتند و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. سپس به گروه آزمایش عملیات حل مساله آموزش داده شد. در پایان جلسات آموزش مجددا میزان کفایت اجتماعی هر دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفت و تفاوت نمرات قبل و بعد از آموزش مقایسه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون 2 نمونه ای مستقل و آزمون زوجی استفاده شده است. یافته ها: نتایج آزمون ها نشان دهنده تاثیر آموزش حل مساله در افزایش کفایت اجتماعی گروه آزمایش است (با پی کمتر از 0.003). این آموزش همچنین در خرده مقیاس های رفتاری، هیجانی و انگیزشی موثر بوده است اما در خرده مقیاس شناختی بین نمرات قبل و بعد از مداخله بین دو گروه رابطه معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: در مجموع آموزش مهارت حل مساله در افزایش کفایت اجتماعی دانش آموزان در خرده مقیاس های رفتاری، هیجانی و انگیزشی موثر بوده است و وارد کردن این مباحث در کتاب های درسی می تواند در ارتقای کفایت اجتماعی دانش آموزان بسیار تاثیرگذار باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4934

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1871 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    31-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1914
  • دانلود: 

    1194
چکیده: 

فرار دختران یکی از معضلات جهانی است که در سال های اخیر در ایران نیز مطرح شده است. از منظر جامعه شناختی، فرار دختران تنها یک تصمیم فردی نیست و شرایط اجتماعی خاص می تواند سبب ساز وقوع این پدیده باشد. نظر به اینکه اعتماد اجتماعی به عنوان یکی از ارکان اصلی سرمایه اجتماعی با اغلب مسائل مطرح در حوزه اجتماعی در ارتباط قرار می گیرد، می توان این فرض را معتبر دانست که اعتماد اجتماعی یکی از متغیرهای موثر بر فرار دختران است و این سوال قابل طرح است که آیا بین اعتماد اجتماعی خانواده و فرار دختران از منزل رابطه وجود دارد؟ روش این تحقیق، پیمایش علی- مقایسه ای است و از روش مصاحبه نیمه ساخت دار استفاده شده است. این تحقیق در برگیرنده دو جامعه آماری است. جامعه آماری دختران فراری که در بازه زمانی اجرای این تحقیق در مراکز بهزیستی تهران نگهداری می شوند و جامعه آماری دختران غیر فراری که در بازه زمانی اجرای این تحقیق در خانواده خود زندگی می کنند. یافته های این تحقیق نشان می دهد که بین اعتماد اجتماعی خانواده در سه سطح خرد، میانه، کلان و فرار دختران با احتمال 99 درصد رابطه معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1914

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1194 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    51-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1245
  • دانلود: 

    843
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش عوامل تربیتی در بروز آسیبهای اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است. نمونه آماری 400 نفر بودند (200 دانشجوی دختر، 200 دانشجوی پسر) که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته با عنوان؛ مقیاس آسیب های اجتماعی و مقیاس عوامل تربیتی بیرون و درون خانواده استفاده شد. نتایج آماری در سطح معناداری  p<0.0001نشان داد که بین آسیب های اجتماعی و عوامل تربیتی بیرون و درون خانواده (ساختاری و شناختی) در دانشجویان به طور کلی و همچنین در دانشجویان دختر و دانشجویان پسر، رابطه معنادار وجود دارد. در عین حال تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که برای کل دانشجویان عوامل تربیتی درون خانواده (ساختاری) و عوامل تربیتی بیرون خانواده (شناختی) نسبت به عوامل تربیتی بیرون (ساختاری) و عوامل تربیتی درون خانواده (شناختی)، پیش بینی کننده بهتری برای متغیر ملاک آسیب های اجتماعی هستند. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1245

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 843 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    75-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6023
  • دانلود: 

    2039
چکیده: 

مردم جامعه بیشتر از آنکه از نابرابری واقعی رنج ببرند، از احساس ذهنی یا نابرابری ادراک شده رنج می برند. احساس ذهنی نابرابری با نابرابری واقعی تفاوت دارد و باعث نارضایتی شدید در بین افراد جامعه می شود. در این پژوهش به بررسی عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران می پردازیم و سعی داریم به این پرسش پاسخ دهیم: عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی در شهر تهران کدامند؟ نظریه های مورد استفاده در این پژوهش شامل: نظریه های محافظه کاران، رادیکال ها و نظریه های التقاطی است.برای پاسخ به این پرسش، هفت فرضیه با متغیرهای مستقل «فرصت های اجتماعی (شانس های زندگی)، قومیت، محدوده جغرافیایی، مذهب، پایگاه اجتماعی، تحصیلات، برنامه های رسانه ای تدوین شد. این پژوهش با روش توصیفی از نوع پیمایشی، و بدون دستکاری (آزمایشی) اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه افرادی است که در شهر تهران زندگی می کرده اند، اعم از زن و مرد در کلیه سطوح تحصیلی. حجم نمونه طبق فرمول کوکران 400 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای متناسب با حجم گرفته شد. داده ها با پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای متشکل از 22 گویه برای متغیرهای مستقل و 18 گویه برای احساس نابرابری های اجتماعی (متغیر وابسته) جمع آوری شد. پایایی بازآزمایی پرسشنامه  0.99و با رعایت اعتبار محتوا طبق فرمول سن اچ لاوشه نسبت اعتبار محتوا برابر با  0.68برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری تحلیل واریانس یک سویه، و آزمون تی مستقل، استفاده شد و عمده ترین نتایج آن به این قرار است: بر اساس تحلیل داده های تحقیق، تفاوت معناداری بین احساس نابرابری اجتماعی و متغیرهای فرصت های اجتماعی (شانس های زندگی)، محدوده جغرافیایی، و برنامه های رسانه ای (مخاطبان رسانه، داخلی یا خارجی) وجود دارد. اما بین احساس نابرابری اجتماعی و متغیرهای قومیت ها، مذاهب، پایگاه های اجتماعی، برنامه های رسانه ای (برنامه های مختلف رسانه ای) و افراد با سطوح تحصیلاتی مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6023

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2039 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    101-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3415
  • دانلود: 

    1552
چکیده: 

سبکهای زندگی در دوران مدرن شکل دهنده هویت شخصی و اجتماعی افراد هستند. با این حال، همین سبکها متاثر از عوامل بسیاری چون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و همین طور مذهب اند. از آنجا که در جامعه ایرانی مذهب رکن اساسی زندگی فردی و اجتماعی تلقی می شود، در این مقاله با توجه به نظرات پیر بوردیو، دین به عنوان یک سرمایه موثر بر سبکهای زندگی جوانان در نظر گرفته شده است. جامعه آماری این پژوهش، جوانان 29-18 ساله ساکن در مناطق بالا و پایین شهر تهران و حجم نمونه 294 نفر بوده است. با استفاده از روش پیمایش به بررسی تطبیقی این سبکها پرداخته ایم و در نهایت با شناسایی انواع سبکهای زندگی سنتی، مدرن و ترکیبی، رابطه آنها با میزان دینداری افراد مورد سنجش قرار گرفته است. یافته های تحقیق نشان می دهد که هر چه میزان دینداری پایین تر است، سبکهای زندگی، مدرن تر و هر چه افراد دیندارتر هستند، سبکهای زندگی، سنتی و غیر مدرن تر می شود. همچنین، در میان پنج مولفه اصلی سبک زندگی مورد بررسی در این پژوهش، مدیریت بدن و توجه به پدیده مد و مارک در مصرف مادی جوانان بیش از سایر مولفه های سبک زندگی تحت تاثیر مدرنیته بوده و شکل مدرن به خود گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3415

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    119-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6371
  • دانلود: 

    2365
چکیده: 

هدف این مقاله، شناخت عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است. برای بررسی این مساله و سازوکارهای تاثیرگذار آن، نظریه های مختلف مورد مطالعه قرار گرفت و تا حدودی عوامل تعدیل کننده این رابطه مشخص شد. سپس با الهام از نظریه های مورد مطالعه و دیدگاههای نظریه پردازان در مورد رضایت شغلی، یک مدل ترکیبی تنظیم شد تا بتوان متغیرهای اصلی و واسطه ای را بررسی کرد. با توجه به داده های پژوهش از روش علی- مقایسه ای بهره گرفته شد، و با استفاده از آزمونهای آماری مختلف تاثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته دقیقا بررسی شد. نتایج نشان داده اند که، هفت متغیر مستقل این پژوهش در مجموع توانسته اند 20.7 درصد از واریانس رضایت شغلی را تبیین کنند. در مجموع نتایج اثر مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته نشان داده است که از مجموع عامل های مورد بررسی به ترتیب سطح تحصیلات، حقوق و دستمزد و پست سازمانی بالاترین سهم را در رضایت شغلی داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6371

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2365 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    137-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1493
  • دانلود: 

    677
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی «عوامل اجتماعی و سازمانی موثر بر میزان وفاداری مشتریان بانک تجارت به حفظ و برقراری ارتباط بانکی در شهر تهران در سال1390 » است و با بهره گیری از نظریه های بوردیو و جان الستر مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر با طرح این مساله آغاز می شود که کدام عوامل اجتماعی و سازمانی می توانند بر میزان وفاداری مشتریان بانک موثر باشند. جامعه آماری، مشتریان سپرده گذار در شعب بانک تجارت شهر تهران هستند و نمونه آماری، افرادی که حداقل 5 سال حساب سپرده خود را مسدود نکرده اند. روش تحقیق این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته شامل 25 ماده با طیف لیکرت در مقیاس 5 درجه ای است. شیوه نمونه گیری، خوشه ای چند مرحله ای است. یافته های تحقیق نشان داد که 63 درصد تغییرات متغیر وابسته میزان وفاداری مشتریان را متغیر مستقل شاخصهای سازمانی و اجتماعی تبیین می کنند. متغیر اعتماد اجتماعی دارای بتای 0.25، متغیر شیوه برخورد دارای بتای 0.22، متغیر درآمد مشتریان دارای بتای 0.16، متغیر تعهد سازمانی دارای بتای 0.37 و متغیر فرایند اداری دارای بتای 0.38 است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1493

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

کریمخانی حسن

نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    155-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1793
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

هدف پژوهش شناخت جایگاه آموزه های دینی در عملکرد رفتاری دانشجویان بود. جامعه آماری مشتمل بر کلیه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های آزاد شهر تهران است که با استفاده از فرمول برآورد حجم نمونه کوکران، 407 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود و برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. اولین یافته تحقیق با استفاده از آزمون t تک نمونه ای دلالت بر این امر داشت که عملکرد رفتاری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های آزاد شهر تهران تحت تاثیر آموزه های دینی قرار دارد. یافته دیگر تحقیق حاکی از آن است که آموزه های دینی، ابعاد مختلف عملکرد رفتاری دانشجویان، از جمله رفتارهای اجتماعی، فرهنگی و عاطفی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1793

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button