Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2422
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2422

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1746
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1586
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1586

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2320
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    7-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1786
  • دانلود: 

    1558
چکیده: 

هدف از این مطالعه، بررسی اثر بخشی آموزش پیش از ازدواج، بر قصه های عشق دانشجویان دختر مجرد، بر اساس نظریه قصه عشق اشترنبرگ، در شهرستان دزفول بود. در این پژوهش از بین داوطلبین شرکت در کارگاه آموزش پیش از ازدواج، تعداد 50 دانشجو به شکل تصادفی به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شدند که به 2 گروه آزمایش و کنترل تقسیم گردیدند. جهت گردآوری داده ها از مقیاس قصه عشق اشترنبرگ استفاده گردید. طرح تحقیق از نوع نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس چندمتغییری استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش پیش از ازدواج بر تغییر قصه های عشق جامعه پسند، سلطه جویی، سلطه پذیری، سرگرمی و لذت جویی موثر است و فرضیه های پژوهش در سطح 0.01 معنی دار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1786

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1090
  • دانلود: 

    387
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش مقایسه سلامت روان، منبع کنترل، انگیزه پیشرفت و خوداثربخشی در پزشکان زن و مرد ناحیه شمال خوزستان بود. جامعه مورد بررسی شامل کلیه پزشکان عمومی زن و مرد شمال خوزستان بود که از این میان تعداد 200 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند که با تکمیل چهار پرسشنامه سلامت عمومی «GHQ 28»، «منبع کنترل راتر»، «انگیزه پیشرفت»، و «مقیاسGSE » در پژوهش شرکت کردند. نوع مطالعه این پژوهش علی - مقایسه ای بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری «تجزیه و تحلیل واریانس چند متغیریMANOVA » استفاده شد. سطح معناداری در این پژوهش 0.05=α می باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد، سلامت روان و منبع کنترل در بین پزشکان زن و مرد تفاوت معناداری ندارد اما انگیزه پیشرفت و خوداثربخشی در بین پزشکان زن و مرد تفاوت معنی داری وجود دارد و سطح انگیزه پیشرفت و خوداثربخشی در مردان پزشک به طور مشخصی از زنان پزشک بالاتر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1090

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 387 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    37-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2340
  • دانلود: 

    1315
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه استرس شغلی و حمایت اجتماعی با خشنودی شغلی کارکنان شرکت ملی حفاری بود. نمونه این پژوهش شامل 200 نفر بودند که به صورت تصادفی ساده از بین کارکنان ستادی (زن و مرد) شرکت ملی حفاری انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از شاخص توصیف شغل (JDI)، مقیاس فشارزاهای شغلی واحد صنعتی (IUJSI) و حمایت اجتماعی فیلیپس استفاده شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود و نتایج تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری در سطح معناداری p<0.0001 نشان داد که بین استرس شغلی و خشنودی شغلی رابطه منفی معنی داری وجود دارد و بین حمایت اجتماعی و خشنودی شغلی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد بین استرس شغلی و حمایت اجتماعی با خشنودی شغلی کارکنان رابطه چندگانه وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون نشان داد که استرس شغلی و حمایت اجتماعی به ترتیب پیش بینی کننده برای رضایت شغلی کارکنان می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2340

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    53-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2434
  • دانلود: 

    1035
چکیده: 

در این پژوهش، به بررسی مقایسه ای نگرش های ناکارآمد و خشونت خانوادگی در دختران فراری و عادی پرداخته شده است. بدین منظور، 60 نفر از دختران فراریی که در مراکز نگهداری بهزیستی شهر اهواز به سر می بردند و 60 نفر از دختران عادی دانش آموز در مقاطع راهنمایی و دبیرستان ناحیه 3 شهر اهواز که به صورت تصادفی چند مرحله ایی و مشابه گروه دختران فراری (از لحاظ متغیر های جمعیت شناختی) بودند به عنوان آزمودنی های این پژوهش انتخاب گردیدند و از پرسش نامه های نارساکنش وری نگرش و مقیاس تاکتیک های حل تعارض به منظور آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی، تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا)، استفاده شد و برای کلیه فرضیه ها سطح معنی داری p=0.05 در نظر گرفته شد. نتایج پژوهش نشان دادند که دختران فراری نسبت به دختران عادی از نگرشهای ناکارآمد و خشونت خانوادگی بالاتری برخوردارند و خشونت فیزیکی و کلامی بیشتری را نسبت به دختران عادی دریافت کرده بودند ولی از خشونت خانوادگی در زمینه استدلال تقریبا یکسانی برخوردار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2434

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1035 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    69-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1599
  • دانلود: 

    883
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی اثر بخشی آموزش مشاوره گروهی به شیوه شناختی - رفتاری بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه کارکنان زن شرکت ملی حفاری ایران پرداخته شد. جامعه این پژوهش کلیه کارمندان زن شرکت ملی حفاری ایران بود. این پژوهش از نوع نیمه تجربی، پیش آزمون - پس آزمون با انتخاب دو گروه شامل گروه گواه و گروه آزمون بود. حجم نمونه شامل 40 نفر (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه گواه)، که به صورت تصادفی ساده از میان کارکنان زن انتخاب شده و به صورت تصادفی ساده، در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش طی 8 جلسه 120 دقیقه ای، یک دوره مداخله آموزشی بر مبنای مشاوره گروهی به شیوه شناختی - رفتاری، دریافت کردند. محتوی این دوره آموزشی، شامل مباحثی چون شناخت و تغییر باورهای غیرمنطقی به باورهای منطقی، آرامش بخشی، ابراز وجود و حل مساله بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس پرخاشگری AAI بود، که به صورت پیش آزمون، پس آزمون بر روی آزمودنی ها اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش مشاوره گروهی به شیوه شناختی - رفتاری باعث کاهش معنی دار میزان پرخاشگری کارکنان زن، در مرحله پس آزمون گردید. لذا فرضیه اصلی پژوهش تایید گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 883 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    81-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    6852
  • دانلود: 

    3098
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانش آموزان ناشنوا دوره ابتدایی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان دختر و پسر ناشنوای مقطع دبستان شهر اصفهان بود که تعداد آنها 138 نفر می باشد. روش نمونه گیری پژوهش، به صورت خوشه ای چند مرحله ای می باشد که از میان 4 مدرسه موجود 2 مدرسه بصورت تصادفی انتخاب شدند. پژوهش به روش تحقیق نیمه تجربی انجام شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه خشم نواکو بود. پرسشنامه خشم نواکو روی دو گروه آزمایش و گواه که هر کدام 20 نفر را شامل می شد، به صورت پیش آزمون اجرا گردید. سپس مداخله آزمایشی (آموزش مهارتهای کنترل خشم)، در 7 جلسه 90 دقیقه ای به گروه آزمایش ارائه گردید و پس از اتمام برنامه آموزش، پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس و نرم افزار spss تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای کنترل خشم موجب کاهش خشم مادران می شود. همچنین نتایج نشان داد که آموزش مدیریت خشم بر نمرات کلی خشم (0.01≥p)، نمرات ارزیابی دیگران (p≤0.002)، نمرات فشار بیرونی (p≤0.006) و نمرات ناکامی (p≤0.007) بطور معنی داری موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3098 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    95-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1225
  • دانلود: 

    935
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی به شیوه گروهی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز بوده است. جامعه آماری در این پژوهش همه دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اهواز بوده و نمونه تحقیق شامل 120 نفر از دانش آموزانی بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، 60 نفر از آنان گزینش شده و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار بکار گرفته در این پژوهش پرسشنامه استرس نوجوانان و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بوده است. پس از گزینش تصادفی گروه های آزمایش و گواه، در آغاز برای هر دو گروه، پیش آزمون اجرا و سپس، مداخله آزمایشی (آموزش هوش هیجانی) به عنوان متغیر مستقل در 9 جلسه که هر جلسه 90 دقیقه به طول انجامیده، روی گروه آزمایش اجرا گردید و پس از پایان برنامه آموزشی، از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد، سپس داده ها با روش تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا)، ضریب همبستگی پیرسون و روش های آلفای کرونباخ و تنصیف جهت محاسبه ضرایب پایایی ابزار سنجش، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش هوش هیجانی بر استفاده از روش های رویارویی با استرس در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهواز موثر است. ضمنا سطح معنی داری p<0.0001 در نظر گرفته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 935 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    111-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4482
  • دانلود: 

    2833
چکیده: 

این تحقیق به منظور بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با تاب آوری دانشجویان انجام گرفته است. نمونه مورد مطالعه 386 نفر (211 دختر و 175 پسر) بوده اند، که بصورت تصادفی طبقه ای از دانشکده های علوم انسانی، کشاورزی و فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر انتخاب شده اند. برای اندازه گیری راهبردهای فراشناختی از پرسش نامه حالت فراشناختی ESM، برای سنجش خلاقیت از آزمون خلاقیت عابدی و تعیین میزان تاب آوری از مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون CD-RISC استفاده شده است، که پس از جمع آوری اطلاعات، جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری در سطح آلفای p<0.005 استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که بین راهبردهای فراشناختی و تاب آوری رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. بین خلاقیت و تاب آوری رابطه مثبت معنی دار مشاهده شد. بین راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با تاب آوری رابطه چندگانه ای وجود دارد. همچنین این نتایج نشان داد فراشناخت و خلاقیت پیش بینی کننده های خوبی برای متغیر تاب آوری هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4482

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2833 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4