Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1736
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1736

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2565
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2565

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2026
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2026

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 23
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    869
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 869

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4502
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    5-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    876
  • دانلود: 

    560
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه میزان اثربخشی و پایداری یک ساله سه روش پیشگیری شناختی-رفتاری اجتماعی، سخنرانی و ارسال پیام کوتاه بر تغییر نگرش و هیجان طلبی (ابعاد بیزاری از یکنواختی و ماجراجویی) دانش آموزان دبیرستانی نسبت به سوء مصرف مواد انجام شد. در یک طرح پژوهشی تجربی تعداد 192 دانش آموز دختر و پسر انتخاب و در 3 گروه آزمایش و 1 گروه کنترل (هر گروه 24 نفر) گمارده شدند و طی 3 مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری یک ساله سیاهه نگرش نسبت به مواد مخدر (قربانی، 1380) و ابعاد بیزاری از یکنواختی و ماجراجویی پرسشنامه هیجان طلبی زاکرمن (1969) را تکمیل کردند. گروه آزمایش (1) 10 جلسه 2 ساعته آموزش گروهی شناختی رفتاری اجتماعی، گروه آزمایش (2) 10 جلسه 2 ساعته سخنرانی و گروه آزمایش (3) به مدت 2.5 ماه پیام های پیشگیری را از طریق سرویس پیام کوتاه دریافت کردند. نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری نشان دادند که روش های پیشگیری در مرحله پس آزمون و پیگیری یک ساله بر تغییر نگرش، بیزاری از یکنواختی و ماجراجویی دانش آموزان نسبت به سوء مصرف مواد مخدر تاثیر معنادار داشته اند (P<0.01). در عین حال نتایج آزمون های تعقیبی بیانگر آن بود که روش شناختی رفتاری اجتماعی اثربخش تر از دو روش دیگر بود (P<0.01). ضمنا روش سخنرانی و ارسال پیام کوتاه در مرحله پیگیری یک ساله اثربخشی خود را بر روی ماجراجویی و بیزاری از یکنواختی از دست دادند (P<0.01). نتیجه گیری شد که هر سه روش پیشگیری بر تغییر نگرش تاثیر پایدار داشتند، در حالی که صرفا روش شناختی رفتاری-اجتماعی بر روی ابعاد هیجان طلبی تاثیر پایدار داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 876

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 560 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    25-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1755
  • دانلود: 

    1277
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه تفکر انتقادی، هوش اجتماعی و انعطاف پذیری کنشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. حجم نمونه 380 نفر بودند (170 دانشجوی پسر و 210دانشجوی دختر) که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTST)، مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS) و مقیاس انعطاف پذیری کنشی (CD- RISC) استفاده گردید. تحقیق از نوع علی-مقایسه ای بود و نتایج تحلیل داده  ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) در سطح (P<0.05) نشان داد که بین تفکر انتقادی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود دارد و ولی از لحاظ هوش اجتماعی و انعطاف پذیری کنشی بین دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1755

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1277 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    43-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3897
  • دانلود: 

    2042
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر سنجش رابطه افسردگی و استرس با کیفیت زندگی در بیماران آلزایمر شهر اهواز بود. نمونه پژوهش، شامل 40 نفر از بیماران آلزایمر بودند که به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری در این پژوهش شامل مقیاس کیفیت زندگی بیماران آلزایمر (QOL-AD)، مقیاس افسردگی بک و مقیاس استرس هولمز راهه بود. نتایج تحقیق نشان داد بین افسردگی و کیفیت زندگی بیماران آلزایمر رابطه منفی وجود دارد. اما بین استرس و کیفیت زندگی بیماران آلزایمر رابطه معنی داری به دست نیامد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین متغیرهای پیش بین، تنها افسردگی پیش بینی کننده کیفیت زندگی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2042 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    55-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2703
  • دانلود: 

    1730
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضرتعیین رابطه سلامت سازمانی، اشتیاق شغلی و جو سازمانی نوآورانه با توانمند سازی روان شناختی در کارکنان یک سازمان صنعتی اهواز بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان یک سازمان صنعتی در اهواز بود که به کمک جدول مورگان و فرمول تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد 400 نفر از آنان بعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از چهار پرسشنامه: سلامت سازمانی تمیمی  نژاد، اشتیاق شغلی سلانوا و شوفیلی، جو سازمانی نوآورانه سیگل و کایمر و توانمند سازی روان شناختی اسپریتزر استفاده شد. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود. تحلیل داده  ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در سطح معنی داری P<0.0001 نشان داد که بین سلامت سازمانی، اشتیاق شغلی و جو سازمانی نوآورانه با توانمند سازی روان شناختی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. در عین حال تحلیل رگرسیون نشان داد که اشتیاق شغلی و سلامت سازمانی پیش بینی کننده بهتری برای متغیر ملاک، توانمند سازی روان شناختی بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    71-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1837
  • دانلود: 

    460
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه آمیختگی فکر عمل و سبک اسناد در بیماران مبتلا به اختلالات وسواس فکری-عملی و افسردگی بود. روش پژوهش انتخاب شده در این تحقیق از نوع عملی-مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی و افسردگی تشکیل می دادند که در نیمه دوم سال 1390 به درمانگاه تخصصی روان پزشکی فاطمی  و همچنین کلینیک  های تخصصی روان پزشکان و روان شناسان شهر اردبیل مراجعه کرده و از طرف متخصصین تشخیص اختلال وسواس فکری-عملی و یا افسردگی دریافت کرده بودند. نمونه این پژوهش 100 نفر (50 بیمار مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی و 50 بیمار مبتلا به افسردگی) بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده  های پژوهش از ابزارهای، مصاحبه بر اساس ملاک  های تشخیصی DSM-IV-TR و مقیاس تجدید نظر شده آمیختگی فکر-عمل و پرسشنامه سبک اسناد استفاده شده است. داده  های پژوهش به وسیله تجزیه و تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) مورد یررسی قرار گرفت. یافته  های پژوهش نشان داد که به لحاظ آماری، اخلاق آمیختگی فکر-عمل در گروه مبتلایان به افسردگی و احتمال آمیختگی فکر-عمل در گروه مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی بیشتر بود. سبک اسناد برای رویدادهای منفی در هر دو گروه درونی، پایدار و کلی بود و همچنین سبک اسناد برای رویدادهای مثبت در گروه مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی درونی، پایدار و کلی، اما در گروه مبتلایان به افسردگی بیرونی، ناپایدار و اختصاصی بود. نتایج پژوهش بیانگر اهمیت نقش آمیختگی فکر-عمل و سبک اسناد در شکل گیری و گسترش اختلال وسواس فکری-عملی و افسردگی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1837

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 460 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    83-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4582
  • دانلود: 

    2346
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه تعارض کار- خانواده و خانواده-کار با اشتیاق شغلی و رضایت زناشویی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. جامعه آماری شامل کارمندان مرد و زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. نمونه شامل 200 نفر (113 مرد و 87 زن) که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای اندازه گیری متغیرها عبارتند از: پرسشنامه تعارض کار-خانواده، پرسشنامه اشتیاق شغلی شوفلی، پرسشنامه رضایت زناشویی و پرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک. برای تحلیل داده ها علاوه بر روشهای توصیفی (میانگین و انحراف معیار ) از ضریب همبستگی ساده و رگرسیون چندگانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تعارض کار-خانواده و اشتیاق شغلی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد، که این رابطه در گروه مردان معنی دار نبود و در گروه زنان معنی دار بود. رابطه بین تعارض خانواده -کار و اشتیاق شغلی در کل نمونه و در گروه مردان و هم در گروه زنان معنی دار بود. این رابطه در کل نمونه و در گروه مردان منفی و معنی دار بود. ضرایب تحلیل رگرسیون با روش ورود برای ترکیب خطی تعارض کار-خانواده و خانواده-کار با اشتیاق شغلی و ترکیب خطی تعارض کار-خانواده و خانواده-کار با رضایت زناشویی در سطح کمتر از 0.001 معنی دار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2346 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    101-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2043
  • دانلود: 

    1051
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک بود. حجم نمونه مورد مطالعه 354 نفر بودند (166 دانشجوی پسر و 188 دانشجوی دختر) که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از چهار پرسشنامه آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) (CCTST)، پرسشنامه سخت کوشی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و پرسشنامه خلاقیت عابدی استفاده گردید. این تحقیق از نوع علی- مقایسه ای بود و برای تحلیل آماری داده ها از تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد. نتایج تحلیل داده های این پژوهش نشان داد که بین تفکر انتقادی، سخت کوشی در سطح (P<0.01) و خلاقیت در سطح (P<0.05) در دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود داشت ولی از لحاظ انگیزه پیشرفت در سطح (P<0.05) بین در دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2043

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1051 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 22
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    119-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1198
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه صفات شخصیتی (وجدانی بودن، توافق پذیری و روان رنجورخویی)، زمینه اخلاقی و تبادل رهبر-عضو به عنوان پیشایند و همچنین تعهد عاطفی، زمینه اخلاقی و سرمایه روان  شناختی به عنوان پیامد های رهبری قابل اعتماد می باشد. شرکت  کنندگان پژوهش شامل 209 نفر از کارکنان پالایشگاه گاز بیدبلند بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. برای جمع  آوری داده  های پژوهش از پرسشنامه های تجدید نظرشده صفات شخصیتی نئو (NEO-FFI)، زمینه اخلاقی، تبادل رهبر-عضو، رهبری قابل اعتماد، تعهد عاطفی، فضیلت سازمانی و سرمایه روان  شناختی استفاده شد. ارزیابی الگوی پیشنهادی از طریق الگویابی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرم افزارهای SPSS، ویراست 19 و همچنین AMOS ویراست 19 انجام گرفت. جهت آزمودن اثرات غیر مستقیم در الگوی پیشنهادی از روش بوت  استراپ استفاده شد. یافته  ها نشان دادند که الگوی پیشنهادی از برازش نسبتا خوبی با داده  ها برخوردار است. برازش بهتر از طریق حذف 2 مسیر مستقیم غیر معنی  دار و همبسته  کردن خطاهای دو مسیر حاصل شد. تمامی اثرات غیر مستقیم معنی  دار شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1198

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0