Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2046
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2046

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

آبکار علیرضا

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    11-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

موفقیت سازمانها در گرو عملکرد کارکنان آن سازمان است. ذهنیت فلسفی روشی از تفکر است که عمدتا افراد موفق از آن استفاده می کنند. هدف تحقیق حاضر، بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و عملکرد پژوهشی اعضاء هیات علمی دارای مدرک دکتری شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی بود. به همین خاطر کلیه اعضاء هیات علمی که شامل 123 نفر بودند مورد مطالعه قرار گرفتند که 92 نفر (76 درصد) پرسشنامه ها را کامل کردند. برای سنجش ذهنیت فلسفی از پرسشنامه استاندارد(PMQ)  و عملکرد پژوهشی از پرسشنامه محقق ساخته فعالیتهای پژوهشی استفاده گردید. داده های پرسشنامه ها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین، فراوانی، انحراف معیار و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی اسپیرمن بوسیله نرم افزار کامپیوتری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد با اینکه در کل، ذهنیت فلسفی با عملکرد پژوهشی ارتباط معنادار ندارد (p>0.05) لیکن بین برخی از ابعاد ذهنیت فلسفی (جامعیت و انعطاف پذیری) با زیر مجموعه های عملکرد پژوهشی رابطه معنادار وجود دارد (p<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    25-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2059
  • دانلود: 

    1402
چکیده: 

هدف: هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین عملکرد خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس و کفایت اجتماعی آنان بود.روش: در این تحقیق از روش تحقیق همبستگی استفاده شد. جامعه آماری در برگیرنده کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس بود که در سال تحصیلی 89- 88 مشغول به تحصیل بودند. جامعه آماری این تحقیق حدود 2500 نفر بو د. حجم نمونه با استناد به جدول مورگان حدود 335 نفر برآورد شده است که این مقدار با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از دو نوع پرسشنامه استفاده شد که عبارتند از: الف) پرسشنامه کفایت اجتماعی، ب) ابزار سنجش خانواده مک مستر. پس از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج زیر حاصل شد.یافته ها: بین عملکرد کلی خانواده با کفایت اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد. بین نگرش مثبت در باره نقش های محوله و کفایت اجتماعی رابطه وجود دارد. بین آمیزش عاطفی در خانواده و کفایت اجتماعی رابطه وجود دارد. بین همراهی عاطفی در خانواده و کفایت اجتماعی رابطه وجود دارد.نتیجه گیری: می توان چنین نتیجه گیری کرد که اگر بتوانیم عملکرد خانواده را بهبود بخشیم به تبع آن کفایت اجتماعی و مولفه های آن نیز افزایش خواهد یافت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2059

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1402 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    43-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1076
  • دانلود: 

    1104
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش بررسی اثر یک دوره تمرین ورزشی بر میزان استرس مردان دانشجو بود.روش: تعداد 30 نفر از دانشجویان مرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان که در سال تحصیلی 90-1389 در دانشگاه مشغول تحصیل بودند، به صورت تصادفی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. آزمودنی ها به طور تصادفی در دو گروه مساوی (n=15) تجربی و کنترل قرار گرفتند. برای ارزیابی میزان استرس در مراحل پیش آزمون و پس آزمون از پرسشنامه استاندارد تعیین میزان استرس (PSI) استفاده شد. پس از جمع آوری داده های پیش آزمون و تشریح نحوه اجرای تمرینات، گروه تجربی تمرین پیاده روی را به مدت 8 هفته، هر هفته 3 جلسه به میزان 30 دقیقه با 65 تا 70 درصد ضربان قلب بیشینه اجرا کردند. برای توصیف ویژگی های فردی آزمودنی ها و میزان استرس آن ها در مراحل پیش آزمون و پس آزمون از روش های آمار توصیفی و برای مقایسه داده های دو گروه در هر مرحله از آزمون آماری t مستقل و برای مقایسه داده های هر گروه بین دو مرحله از آزمون t وابسته (P<0.05) استفاده شد.یافته ها: نتایج بدست آمده نشان داد که بین ویژگی های فردی و میزان استرس گروه تجربی و کنترل در مرحله پیش آزمون تفاوت معنی داری وجود ندارد، که نشانگر همگن بودن آزمودنی های دو گروه بود. بین میزان استرس مراحل پیش آزمون و پس آزمون گروه تجربی تفاوت معنی داری مشاهده شد، که نشانگر اثر کاهشی اعمال یک دوره تمرین ورزشی بر میزان استرس مردان دانشجو بود. میزان استرس گروه کنترل در مراحل پیش آزمون و پس آزمون تغییر معنی داری نداشت.نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر در توافق با یافته های قبلی نشانگر تاثیر کاهشی اعمال یک دوره تمرین ورزشی بر میزان استرس دانشجویان مرد بود. با توجه به یافته های تحقیق می توان پیشنهاد کرد که برای کاهش میزان استرس و فشار روانی از تمرینات ورزشی به علت تاثیر گذاری آن و عدم پیامد های منفی آن که گاهی اوقات در دارو درمانی مشاهده می شود، استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1076

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1104 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    55-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3716
  • دانلود: 

    2052
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش بازی های دبستانی در بهبود یادگیری دروس پایه چهارم ابتدایی بوده است.روش: پژوهش حاضر از نظر استراتژی با روش آزمایشی و بر اساس طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش بر روی 56 نفر از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی ناحیه «3» آموزش و پرورش استان البرز که به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند، اجرا گردید. در این طرح گروه نمونه پس از همتاسازی در متغیرهایی چون هوش (تست هوش ریون)، سن، جنسیت و معدل سال قبل، به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. میزان یادگیری دانش آموزان در درسهای؛ ریاضیات، علوم، جغرافیا و املاء آموزشی با استفاده از یک آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته 40 سوالی با روائی و پایائی مناسب، قبل و بعد از کاربندی آزمایش (اجرای بازی ها) مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از تکمیل آزمون؛ اطلاعات بدست آمده در دو سطح توصیفی و استنباطی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج و خلاصه یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که تلفیق بازی هایی مانند هفت سنگ، طناب کشی، اسکواش، صندلی بازی و عروسک گردانی در بهبود یادگیری دانش آموزان به ترتیب در درسهای املاء آموزشی، ریاضیات بخش تقسیم، جغرافیا بخش نواحی آب و هوایی و جهت های جغرافیایی و علوم بخش دستگاه تنفس تاثیر مثبت داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2052 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    71-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3767
  • دانلود: 

    3006
چکیده: 

هدف: هدف از این پژوهش، بومی سازی معروف ترین مدل مفهومی و رفتاری SHRM یعنی مدل مفهومی"جانسون و وی" در شرکت صنایع ریلی ایران خودرو (ایریکو) بود. برای دستیابی به هدف مذکور، پس از مشخص کردن متغیرهای مدل و مفاهیم مربوطه، این مفاهیم به صورت نظری و عملیاتی تعریف گردید.روش: به منظور پاسخ دهی به سووالات پژوهش، پرسشنامه ای مشتمل بر 35 سووال طراحی و ساخته شد و با استفاده از آزمون t استیودنت تک نمونه ای و آزمون فریدمن، داده ها تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که اهداف و آرمان های سازمانی، استراتژی های سازمانی، فرهنگ سازمانی، استراتژی ها و سیستم های مدیریت منابع انسانی، و جو سازمانی مطابق با مدل جانسون و ویاست. هم چنین بر اساس آزمون فریدمن، مهمترین متغیر رتبه بندی شده در شرکت اریکو عبارتند از: جو سازمانی، راهکارهای بهبود مدیریت منابع انسانی، استراتژی ها و سیستم های مدیریت منابع انسانی، فرهنگ سازمانی، استراتژی های سازمانی، اهداف و آرمان های سازمانی، و تهدیدها و فرصت های مدیریت منابع انسانی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3767

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3006 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    85-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    9868
  • دانلود: 

    6768
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی اثر بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم برنامه درسی ریاضی دانش آموزان بود. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر ری در سال تحصیلی 90- 89 بود. حجم نمونه طبق فرمول کوکران 50 نفر از دانش آموزان پایه اول با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 25 نفری (گروه آزمایش و گروه کنترل) قرار داده شدند. جهت جمع آوری داده ها از آزمون 30 سوالی در دو زمینه مفهوم آموزش اعداد (عددنویسی) و مفهوم مقایسه اعداد (کمتر، بیشتر و مساوی) استفاده شد. بازیهای آموزشی (6 بازی) طی 10 جلسه انجام شد. این پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری است. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t همبسته، آزمون t گروههای مستقل) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم برنامه درسی ریاضی در زمینه مفاهیم عددنویسی، کمتر، بیشتر و مساوی در دانش آموزان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9868

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6768 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    101-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2161
  • دانلود: 

    1339
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر تعارضات زناشویی و کیفیت زندگی در زنان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران بود.روش: آزمودنی های این پژوهش دانشجویان متاهل زن بوده که به فراخوان محقق برای آموزش مهارت های ارتباطی پاسخ داده اند. نمونه این پژوهش را 32 نفر از دانشجویان زن متاهل تشکیل می دادند که از بین جامعه موردنظر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از: پرسش نامه تعارض زناشویی و مقیاس کوتاه ارزیابی کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی، طرح پژوهشی، طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. ابتدا برای هر دو گروه پیش آزمون اجرا گردید، سپس مداخله آزمایشی (آموزش مهارت های ارتباطی) به گروه آزمایشی ارائه گردید و پس از اتمام برنامه آموزشی پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد.یافته ها: نتایج این تحقیق با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس در سطح معناداری a£0.01 نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی باعث کاهش تعارضات زناشویی شده و بر کیفیت زندگی تاثیر مثبت می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2161

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1339 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

فقهی فرهمند ناصر

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    121-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2091
  • دانلود: 

    872
چکیده: 

هدف: عدالت سازمانی مقوله ای پویا است که بر رفاه سازمانی اثر می گذارد و پدیده مبهمی که تصمیم گیری درباره آن ضروری است. لذا موفقیت سازمان در تحقق اهداف که در گرو چگونگی عدالت سازمانی موثر است مساله این بررسی بوده که بدین دلیل با توجه به اهمیت و ضرورت این بررسی که یکی از عوامل موثر در افزایش عملکرد، عدالت سازمانی است، تعیین عدالت سازمانی برای ارتقاء عملکرد کارکنان با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان هدف اصلی این بررسی بوده است.روش: در این راستا جامعه آماری این بررسی مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان های خدماتی شهر تبریز بوده که با توجه به محدودیت هایی با انتخاب شش نمونه از این سازمان ها جهت جمع آوری اطلاعات، عدالت های سازمانی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: در نهایت مطابق نتایج به دست آمده اعمال عدالت های سازمانی به ترتیب اولویت به تفکیک برای هر سازمان بر اساس نوع فعالیت که می تواند به ارتقاء عملکرد مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان تاثیرگذار باشد، مشخص شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2091

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 872 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button