Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2433
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2433

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2045
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2045

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2291
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

مساله مصرف انرژی در دهه های اخیر نکته حائز اهمیتی در رفتار مصرف کنندگان در انتخاب و خرید محصولات بوده و تولیدکنندگان نیز تلاش می کنند با بهبود تکنوژی های تولید، مشتریان را در استفاده بیشتر از این وسیله ترغیب و سهم بازار خود را افزایش دهند. آخرین تکنولوژی وارد شده در صنعت تلویزیون نسل LED است. تلویزیون هایی که مهمترین مشخصه آن نسبت به تکنولوژی نسل قبلی یا همان LCD مصرف به مراتب کمتر آن است. در این پژوهش سعی شده تا رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش در بازار تلویزیونهای خارجی در ایران در خصوص دو شرکت بزرگ بین المللی تولیدکننده، «سونی» و «سامسونگ» بررسی شود. طبق مدل کاتلر 5 ابزار تبلیغات هستند که رابطه و اثر هر کدام با آزمون فریدمن سنجیده و رتبه بندی گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های LED رابطه دارد. بین عوامل تبلیغات به ترتیب پیشبرد فروش، فروش شخصی، روابط عمومی، آگهی تجاری و بازاریابی مستقیم بیشترین تاثیر را بر میزان فروش تلویزیون های LED دارند. در شرکت سامسونگ بین عوامل تبلیغات به ترتیب پیشبرد فروش، فروش شخصی، روابط عمومی، آگهی تجاری و بازاریابی مستقیم بیشترین تاثیر را بر میزان فروش داشته و در شرکت سونی بین عوامل تبلیغات به ترتیب روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش، آگهی تجاری و بازاریابی مستقیم بیشترین تاثیر را بر میزان فروش دارند. در مجموع این پژوهش بیان می دارد که شرکت سامسونگ نسبت به شرکت سونی تفاوت محسوسی نسبت به استفاده از تبلیغات در آمیخته بازاریابی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2291

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    25-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1026
  • دانلود: 

    782
چکیده: 

شش سیگما به عنوان یک ابزار مدیریتی قوی مطرح است که به منظور ایجاد تغییرات در سازمان ضروری است. شش سیگما نه تنها یک روش بلکه یک چشم انداز، دیدگاه و و ابزرای قوی برای تدوین استراتژی است. در این تحقیق تعیین تاثیر بکار گیری شش سیگما در دقت، کاهش تعداد شکایات مشتریان، صرفه در هزینه، صرفه جویی در زمان کارکنان بخش کنتور خوانی شرکت گاز مرند مورد مطالعه قرار گرفته است، به همین منظور چهار فرضیه مطرح شده است: 1- بکارگیری شش سیگما موجب افزایش دقت کارکنان بخش کنتور خوانی می گردد، 2- بکارگیری شش سیگما موجب کاهش تعداد شکایات مشتریان می گردد 3- بکارگیری شش سیگما باعث صرفه جویی در هزینه می گردد، 4- بکارگیری شش سیگما باعث صرفه جویی در زمان می گردد، به منظور گردآوری اطلاعات داده ها و اطلاعات شرکت گاز شهرستان مرند استفاده شده و برای تجزیه و تحلیل آماری فرضیه ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1026

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    45-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2450
  • دانلود: 

    1359
چکیده: 

وفاداری مشتریان امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها، منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود. هدف تمام فعالیت های بازاریابی، ایجاد وفاداری مصرف کنندگان نسبت به علامت تجاری و ایجاد وفاداری و مراجعه مجدد مشتریان می باشد که مستلزم به وجودآوردن اعتماد مصرف کنندگان به علامت تجاری است. در این مقاله بدین منظور ابعاد آن، مورد بررسی و آزمون قرار گرفت که نتیجه آزمون حاکی از تاثیرات مثبت عوامل تعریف شده می باشد. پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی به انجام رسیده، ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود، که درمیان مشتریان بانک ملت و ملی استان مازندران توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آموس صورت گرفته است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج تحقیق نشان داد نگرش مصرف کنندگان بر تبلیغات و پیشبرد فروش بر روی کیفیت درک شده، آگاهی از برندو تداعی برند تاثیر گذار می باشد که این عوامل خود بر وفاداری به برند موثر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2450

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    63-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1180
  • دانلود: 

    798
چکیده: 

سیستم های استعدادیابی، امروزه معیارهای بیشتر و پیچیده تری را برای ارزیابی افراد به کار می گیرند. این معیارها علاوه بر ظرفیت های رهبری افراد با ارزش ها و هنجارهای سازمان نیز مرتبط است و شامل ظرفیت یادگیری و رشد افراد و همچنین نتایج حاصل از عملکرد آنها نیز می شود. شرکت های موفق در شناسایی قابلیت ها و شایستگی ها اولا به اهداف و جهت گیری های استراتژیک سازمانشان توجه جدی دارند و فهرست قابلیت ها را بر اساس نیازمندی های مربوطه به این استراتژی ها تدوین می کنند و ثانیا در ارزیابی قابلیت ها هم بر عملکرد فعلی و هم بر پتانسیل های آنان تاکید دارند. معیارهای مربوط به عملکرد معمولا شامل نحوه دستیابی به اهداف تعیین شده و التزام عملی به ارزش ها و هنجارهای مورد توجه سازمان است در حالیکه پتانسیل به معنی توانایی های فرد برای رهبری موفق در سطوح بالاتر است. تلاش این پژوهش، با استفاده از روش توصیفی پیمایشی با زمینه کاربردی ارائه فاکتورهایی برای ارزیابی واقعگرایانه و صحیح افراد با پتانسیل بالا می باشد. همچنین افزایش دقت و اعتبار ارزیابی ها و قضاوت های ذهنی با استفاده از رویکردهای نوین علم روانشناسی و فاکتورهای ارزشمند این رویکردها از دیگر اهداف این پژوهش می باشد. جامعه آماری این بررسی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت می باشند که تعداد آنها در ایران 11 شرکت است. به عنوان ابزار انجام تحقیق از پرسشنامه ای استفاده شد که روایی آن توسط کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته است. بر این اساس 250 پرسشنامه بین کارشناسان رده سرپرستی به بالا توزیع شد. سه متغیر شناختی، رفتاری و محیطی در این پژوهش به عنوان فاکتورهای موثر در فرایند شناخت استعدادها در نظر گرفته شده که تاثیر این سه متغیر در مراحل مختلف فرایند استعدادیابی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل های آماری صورت پذیرفته نیز تاثیر عمیق این فاکتورها را تایید می کند. نتایج بیانگر این نکته است که حفظ استعداد ها مهمترین متغیر تاثیر پذیر از متغیرهای رویکرد روانشناختانه نسبت به سنجش عملکرد در فرآیند مدیریت استعداد است. یعنی مهمترین نقش این متغیرها در حفظ استعدادها می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 798 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    85-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1297
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

از نظر اندیشمندان یکی از دلایل شکست و عدم دستیابی به اهداف کلیدی در سازمان ها، نبود مدیران توانمند و عدم تشخیص مناسب از توانایی ها در راستای بکارگیری در امور سازمان ها عنوان شده است در ایران نیز بر اساس نتایج تحقیقات به این مهم توجه نگشته است دراین راستا، مقاله به دنبال شناخت توانایی های مدیر اثربخش در سازمانهای دولتی ایران می باشد بدین منظور با انجام مطالعات تئوریکی و پیشینه تحقیق مدل مفهومی اولیه شکل گرفت در ادامه با انجام مصاحبه های عمیق اکتشافی به تبیین مدل ویژگیهای اثربخش مدیران نظام اداری و ابعاد توانائیهای اثربخش مدیران میسر و برای جمع آوری داده ها از اساتید دانشگاههای مختلف که در یک دوره زمانی دارای پست اجرائی و مشاوره ای در نظام اداری ایران بوده و مدیران دستگاه های دولتی که دارای عملکرد برتر در استان قزوین و آذر بایجان شرقی در راستای اصلاح و تایید مدل دریافت گردید. تعداد 240 پرسشنامه تحقیق بین اساتید و مدیران توزیع و در نهایت 174 پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از متد آماری تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزار لیزرل تجزیه و تحلیل داده ها و تایید مدل انجام و از جهت تاثیرگذاری بر سطح عملکرد تمامی شاخص ها مورد تایید خبرگان قرار گرفت. در گام بعد با استفاده سیستم خبرگان فازی با توجه استرس محیط الگویی به منظور سنجش اثر بخشی تدوین و در چند سازمان از جمله شرکت بخش و فرآوردهای نفتی مورد بررسی و نتایج استخراج گردید

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1297

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    101-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2053
  • دانلود: 

    991
چکیده: 

اجرای خط مشی ها نیازمند توسعه قوانین و مقررات رسمی بوسیله دستگاههای دولتی است. برای اجرای یک خط مشی، قانونگذاری امری ضروری است. اجرا کنندگان خط مشی ها بر اساس استاندارد ها، ضوابط و به طور مشخص شرایط و وضعیت های زندگی واقعی، برای اجرای قوانین، اقدام می نمایند. قوانین رسمی از قدرت اجرا برخوردار بوده اما در زمان اجرا، از کارایی و اثر بخشی لازم بر خوردار نیستند. همین امر باعث شده است تا به دنبال علت ها و موانعی باشیم که سبب اجرای نادرست خط مشی ها شده است. قانون برگزاری مناقصات یکی از خط مشی های تقنینی محسوب می شود که در سال 1383 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. از نقاط قابل توجه و اهداف این قانون می توان به ارزیابی کیفی مناقصه گران، ارزیابی فنی بازرگانی پیشنهادها، توضیح و تشریح اسناد و (مستند سازی و اطلاع رسانی اشاره کرد. همچنین مهمترین ارکان یا مبانی این قانون عبارتند از: شفافیت، رقابت پذیری، توجه به کیفیت، ثبات رویه در هزینه کرد اعتبارات و منابع متعلق به بخش عمومی. عدم وجود یا کمبود عوامل اشاره شده، موانع و مشکلاتی را در برگزاری قانون مناقصات ایجاد می کند که بعد از بررسی و شناسایی آنها، با تاثیر دادن نظرات جامعه آماری گسترده ای متشکل از نخبگان علمی و دانشگاهی، مهمترین موانع در برگزاری قانون با نگرش به دستگاههای اجرایی، سازمانهای نظارتی و پیمانکاران شرکت کننده در مناقصات، با استفاده از فنون AHP (از فنون زیر مجموعه رویکرد MADM) تعیین گردیدند. در نهایت 5 شاخص اصلی و 20 معیار موثر بر عدم اجرای کارآمد قانون مناقصات شناسایی شدند اولویت بندی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2053

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 991 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    121-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2421
  • دانلود: 

    1197
چکیده: 

ناب یکی از مفاهیم اساسی و تاثیر گذار در افزایش کارائی و اثربخشی عملیاتی هر سازمانی محسوب می شود. تحقیق حاضر با عنوان بررسی عوامل موثر بر ناب سازی سیستم نت ناجا با یک هدف اساسی در نظر دارد با بهره گیری از مدلهای ناب، عوامل تاثیرگذار بر نابی سیستم نت ناجا را مورد بررسی قرار دهد.مواد و روش ها: این پژوهش مطالعه ای توصیفی - تحلیلی است. حجم نمونه مورد مطالعه 144 نفر از کارشناسان و مدیران نت ناجا در سراسر کشور به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و پس از شناسایی عوامل مولفه های اصلی، پرسش نامه تحقیق بر آن اساس تهیه و توزیع و جمع آوری شد. پس از ورود داده های حاصله در نرم افزار و تست نرمال بودن داده ها، برای بررسی تاثیر مولفه های شناسایی شده بر ناب سازی و اولویت بندی عوامل از آزمون های T تک نمونه ای، کلموگرف- اسمیرنوف، فریدمن، ویلکاکسون و تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که به ترتیب عوامل موثر بر ناب سازی سیستم نت ناجا عبارتند از قابلیت ها، راهبردها و زیر ساختار و ساختار. همچنین بین عوامل 3 گانه یاد شده با ناب سازی سیستم نت ارتباط معنی داری وجود دارد و اولویت های موثر بر ناب سازی سیستم نت از دیدگاه کارشناسان و مدیران به ترتیب عبارتند از: راهبردها، قابلیت ها در اولویت اول و دوم و زیر ساختار و ساختار در اولویت سوم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1197 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button