مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ارزش کل ادراک شده مشتری ازدیدگاه ارزش اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 59

چکیده

 این پژوهش با مرور تعاریف مطرح شده در زمینه ارزش ادراک شده مشتری به بررسی ارزش ادارک شده مشتری در حوزه خرده فروشی می پردازد و در پی این است تا با بررسی و نقد و تحلیل عوامل ایجاد کننده ارزش ادارک شده, در خرده فروشی مسیر جدیدی را برای موفقیت این بنگاه ها در بازار رقابتی کنونی فراهم آورده و خلاء علمی موجود در زمینه ارزش ادراک شده مشتری در ایران را پوشش دهد.ادبیات تحقیق در مورد رفتار مصرف کننده و ارزش ادراک شده مشتری, نشان می دهد که ابعاد ارزش ادراک شده مشتری ازخرده فروشی از جنبه ارزش اجتماعی قابل بررسیمی باشد. در این پژوهش ارزش ادراک شده مشتری در فروشگاههای زنجیره ای شهروند مورد بررسی قرار گرفته است.نمونه از چهار منطقه اقلیمی شهر تهران انتخاب شده است و تعداد یکصد و ده پرسشنامه در هر یک از چهار منطقه توزیع شده است. شیوه نمونه گیری در این تحقیق ترکیبی از روش های احتمالی و غیراحتمالی است. اختصاص تعداد مشخص به منطقه, انتخاب تعداد نمونه در روزهای بخصوص و انتخاب فروشگاه های شهروند به صورت هدفمند و غیر تصادفی و انتخاب افراد در زمان نمونه گیری بصورت تصادفی انجام گرفته است.در پژوهش حاضر برای دسته بندی پاسخ های پرسشنامه و تنظیم و تبدیل آنها به متغیرهای تحقیق و استخراج و ارائه شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی از تجزیه و تحلیل توصیفی استفاده شده است. تحلیل و آزمون فرض از طریق مدل معادلات ساختاری از جمله تحلیل عاملی تاییدی, تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر, آزمون t تک نمونه, آزمون آنالیز واریانس انجام گردیده است. تایج تحقیق بیانگر رابطه مستقیم و معنادار در ارتباط با تاثیر ارزشهای اجتماعی با ارزش درک شده مشتری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بدیعی، حسین، رضازاده، روح اله، و کاشفی، فرزانه. (1393). ارزیابی ارزش کل ادراک شده مشتری ازدیدگاه ارزش اجتماعی. مطالعات کمی در مدیریت، 5(1)، 42-59. SID. https://sid.ir/paper/191993/fa

    Vancouver: کپی

    بدیعی حسین، رضازاده روح اله، کاشفی فرزانه. ارزیابی ارزش کل ادراک شده مشتری ازدیدگاه ارزش اجتماعی. مطالعات کمی در مدیریت[Internet]. 1393؛5(1):42-59. Available from: https://sid.ir/paper/191993/fa

    IEEE: کپی

    حسین بدیعی، روح اله رضازاده، و فرزانه کاشفی، “ارزیابی ارزش کل ادراک شده مشتری ازدیدگاه ارزش اجتماعی،” مطالعات کمی در مدیریت، vol. 5، no. 1، pp. 42–59، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191993/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button