Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

WOMAN & STUDY OF FAMILY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1734
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1734

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    7-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    813
  • دانلود: 

    568
چکیده: 

هدف پژوهش مقایسه میزان اثربخشی توانمندسازی شغلی مبتنی بر الگوی چند محوری با نظریه رشدی بر کاهش تعارض متقابل کار-خانواده و نشانگان فرسودگی شغلی دانشجویان زن شاغل دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با دو گروه آزمایش بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان زن شاغل بودند که از طریق روش نمونه گیری در دسترس 40 نفر انتخاب، سپس 20 نفر بصورت تصادفی و مساوی در دو گروه آزمایش جایگزین شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون و فرسودگی شغلی مسلش بود. نتایج پژوهش نشان داد که: بین میزان اثربخشی برنامه توانمندسازی شغلی مبتنی برالگوی چند محوری با نظریه رشدی برکاهش تعارض متقابل کار-خانواده و کاهش نشانگان فرسودگی شغلی(تحلیل رفتگی هیجانی، مسخ شخصیت) و افزایش عملکرد فردی دانشجویان زن شاغل تفاوت معناداری وجود نداشت(05/0P>). نتیجه اینکه تعارضات کار-خانواده و فرسودگی شغلی یکی از عمده ترین مشکلات امروزه خانواده ها و سازمانها بالاخص زنان شاغل می باشد. بنابراین نیاز به برنامه های توانمندسازی از جمله توانمندسازی شغلی بیش از پیش احساس می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 813

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 568 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    23-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    539
  • دانلود: 

    187
چکیده: 

"مقابله" تلاش های شناختی و رفتاری فرد برای غلبه کردن یا به حداقل رساندن تنش می باشد و در حوزه ی اعتیاد نیز مقابله های معتادان در تحقیقات مختلف داخلی و خارجی مورد بررسی قرارگرفته است. هدف از انجام این پژوهش بررسی و مقایسه استراتژی های مقابله ای زنان معتاد و غیرمعتاد در شهر بندرعباس است. مطالعه حاضر با نمونه ای متشکل از یکصد و بیست نفر آزمودنی(60 نفر زن معتاد و 60 نفر زن غیرمعتاد همتا) در سال 94-1393 انجام گردید. طرح پژوهش از نوع توصیفی(پیمایشی) است. از پرسشنامه استراتژی های مقابله ای کارور، شایر و وینتراب (1989)، با 72 سوال که پایایی و اعتبار آن 63/0 تا 95/0 محاسبه شده بود، استفاده شد. آزمون آماری مورد استفاده، T دو گروه مستقل بوده است. یافته ها حاکی از تفاوت معنادار استراتژی های مقابله ای بین دو گروه مورد مطالعه در سطح معناداری01/0 و 05/0 است. میانگین گروه معتاد در هر 4 دسته استراتژی های مقابله ای(استراتژی های متمرکز برمسأله، متمرکز بر هیجان، کم اثر و غیرمؤثر)، با میانگین گروه همتا متفاوت بود و با استفاده از آزمون T مستقل، این تفاوت در 4دسته استراتژی های مقابله ای از نظر آماری در دو سطح01/0>P و05/0>P معنا دار بودند. بنابراین گروه زنان معتاد در مقایسه با گروه زنان غیرمعتاد از استراتژی های مقابله ای متمرکز بر مسأله کمتر و از استراتژی های متمرکز بر هیجان، کم اثر و غیرمؤثر بیشتر استفاده می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 539

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    43-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    668
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

امنیت، پدیده ای چندبعدی است و مطالعه میزان آن در یک جامعه شهری از جنبه های مختلف کالبدی و غیرکالبدی اهمیت ویژه ای دارد. در این تحقیق، هدف بررسی احساس امنیت اجتماعی زنان است. امروزه با گسترش و تحول نیازیرو به افزایش است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد و به بررسی احساس امنیت اجتماعی و کالبدی در بین زنان(15الی70)سال ساکن کلان شهر تبریز در پیاده گذر تربیت می پردازد. یافته های تحقیق با استفاده از تکنیک پرسشنامه توام با مصاحبه جمع آوری شده است. اعتبار و روایی پرسشنامه تحقیق حاضر با توجه به نتایج ضریب آلفای کرونباخ ( 0. 7) مورد تایید قرار گرفته و با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران مجموعاً تعداد 381 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیده اند. با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (خی 2)، شاخص های مورد نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های حاصل از پژوهش نشان می دهد بین تاثیر کاربری ها و فعالیت های ناشی از آن، کیفیت و کمیت سیستم حمل و نقل عمومی، تاسیسات و تجهیزات شهری، فشردگی بافت و عوامل اجتماعی و فرهنگی با حس امنیت زنان رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 668

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    63-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1269
  • دانلود: 

    762
چکیده: 

هوش معنوی و تاثیرات آن بر متغیرهای رفتاری از جمله موضوعات نسبتا جدید و در عین حال مهمی است که در کانون توجه پژوهشگران قرار گرفته است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع سوم متوسطه شهرستان شبستر در سال تحصیلی 94-93 بود. طرح این پژوهش طرحی نیمه آزمایشی و از نوع پیش-آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش حاضر را، کلیه دانش آموزان مقطع سوم متوسطه شهرستان شبستر که تعداد آنها 480 نفر تشکیل می دهند حجم نمونه در پژوهش حاضر 30 نفر از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه (هر گروه 15 نفر) می-باشند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس آزمودنی ها به روشی کاملاً تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه جایگزین شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه های استرس تحصیلی، خوکارآمدی تحصیلی و سازگاری اجتماعی بود، که هر کدام از پرسشنامه ها دارای اعتبار و روایی قابل قبولی بودند. فرضیه های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس، مورد آزمون قرار گرفتند. نخستین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی دانش آموزان موثر می باشد. (P<0/001) دومین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان موثر می باشد. (P<0/001)سومین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان موثر می باشد (P<0/001). یافته های پژوهش نشان داد که آموزش هوش معنوی بطور معنی دار موجب افزابش نمرات مربوط به واکنش به استرس، خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری اجتماعی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1269

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 762 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    77-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    566
  • دانلود: 

    212
چکیده: 

رعایت حقوق بیماران و رضایت مندی آنان از خدمات ارائه شده موجب تسریع بهبودی، کاهش روزهای بستری و هزینه درمان بیماران می شود. این پژوهش باهدف تعیین میزان رضایت مندی بیماران زن از عملکرد پرسنل درمانی در راستای اجرای مفاد منشور حقوق بیماران در بیمارستان های منتخب تبریز در سال 94-1393 انجام شده است. این مطالعه، یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که اطلاعات به روش پرسش نامه از 540 بیمار بستری در بیمارستان های منتخب تبریز در سال 94-1393 انجام گرفته است. از روش شاخص اعتبار محتوا و ضریب آلفای کرونباخ در تعیین اعتبار علمی و پایایی استفاده شد. نمونه گیری به روش تصادفی خوشه ای بوده و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS ورژن 18 استفاده گردیده است. نتایج نشان داد در مورد میزان رضایت مندی واحدهای مورد پژوهش 07/72درصد از کارکرد پرستاران و 23/78درصد از کارکرد پزشکان طبق منشور حقوق بیمار رضایت داشتند. در حدود 16 درصد بیماران از کارکرد پزشکان و 96/13درصد از کارکرد پرستاران ناراضی بودند. با افزایش روزهای بستری در بخش، میزان رضایت مندی بیماران کاهش یافت. همچنین میزان رضایت مندی بیماران با تحصیلات دانشگاهی کمتر از سایر بیماران بود و نیز میزان رضایت مندی در بخش های جراحی بیش از بخش های داخلی بود. رضایت مندی بیماران زن از عملکرد پرسنل درمانی در راستای اجرای مفاد منشور حقوق بیماران در مراکز درمانی با عوامل تعداد روزهای بستری، سطح تحصیلات، نوع بخش بستری و پرسنل درمانی در ارتباط است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 212 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    99-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    448
  • دانلود: 

    533
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تبیین رابطه ی بین درک فشارهای نهادی و جنسیتی با پذیرش و کاربرد طرح های کار-زندگی می باشد. این پژوهش به صورت توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته است. نوع پژوهش از بعد هدف استفاده، کاربردی و از بعد گردآوری داده ها پیمایشی و از بعد زمان مقطعی می باشد. جامعه ی موردمطالعه زنان شاغل در ادارات دولتی شهر بیجار می باشد، طبق فرمول کوکران نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 128 نفر انتخاب گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بهره گرفته شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین درک فشارهای نهادی و جنسیتی با پذیرش و کاربرد طرح های کار-زندگی رابطه مستقیم معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 533 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مهرمحمدی مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    125-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    686
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین ازدواج فامیلی و درون گرایی-برون گرایی شخصیت در مادران دارای فرزند عقب مانده ذهنی و مقایسه ی آن با مادران دارای فرزند عادی می پردازد. این پژوهش درصدد تبیین رابطه ازدواج های فامیلی و درون گرایی-برون گرایی شخصیت مادران با تولد فرزند عقب مانده ذهنی است. روش انجام پژوهش، روش پس رویدادی است. جامعه آماری شامل مادران دارای فرزند عقب مانده ذهنی و مادران دارای فرزند عادی در شهرستان بهبهان است. نمونه مورد مطالعه شامل 220 نفر از مادران که 110 نفر مربوط به مادران دارای فرزندعقب مانده ذهنی و 110 نفر مربوط به مادران دارای فرزند عادی(گروه مقایسه) است. تعداد نمونه ها با توجه به حجم جامعه و مدل آماری قابل توجیه است. روش نمونه گیری مادران دارای فرزندعقب مانده ذهنی تصادفی ساده و مادران دارای فرزندعادی تصادفی چند مرحله ای است. ابزارگردآوری اطلاعات شامل، پرسش نامه پژوهشگر ساخته در مورد ازدواج فامیلی و پرسشنامه شخصیتی آیزنگ فرم 57 سوالی است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدل رگرسیون لجستیک استفاده شده است. یافته های حاصل از رگرسیون لجستیک نشان می دهد ازدواج فامیلی احتمال تولد کودک عقب مانده ذهنی را افزایش می دهد. همچنین نتایج به دست آمده برای استنباط معنادار بودن رابطه ی بین ازدواج فامیلی و درون گرایی-برون گرایی شخصیت، ازدواج فامیلی و درون گرایی-برون گرایی شخصیت وعضویت گروهی کفایت نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 686

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    141-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1754
  • دانلود: 

    768
چکیده: 

کمبود انگیزش یکی از علل افت بازده سازمان هاست. متاسفانه با وجود فراوانی نظریه های علمی در زمینه ایجاد انگیزش هنوز هم کم کاری، بی علاقگی و عدم رضایت کاری در بین پرستاران دیده می شود. از آنجائیکه پرستاران با جان بیماران سروکار دارند، فقدان انگیزه کاری آنها آثار بسیار ناگواری روی بهداشت و سلامت افراد و به تبع آن جامعه دارد. همچنین انگیزه برای آموزش یک عامل اولیه برای تعیین موفقیت در هر فرآیند آموزشی است. آموزش توسط پرستار بعضی اوقات بدلیل ماهیت فیزیکی و مبتنی بر وظیفه محوری پرستاری به یک وضعیت کم اهمیت مبدل می شود. این پژوهش یک مطالعه توصیفی، مقطعی است. 352 نفر از پرستاران شهر تبریز افراد نمونه را تشکیل می دادند. روش گردآوری داده ها پرسشنامه بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، فراوانی) و استنباطی (آنالیز واریانس و رگرسیون چندمتغیری) استفاده شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار کامپیوتری SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. بیشترین فراوانی پاسخ شرکت کنندگان در مورد عوامل بهداشتی (خارجی) موثر در ایجاد انگیزش شغلی جهت آموزش به بیمار به ترتیب 94% حقوق و دستمزد، 86% امنیت شغلی، 82% شرایط محیط کار، 80% نحوه ارتباط با دیگران، 74% نحوه سرپرستی و نظارت شغلی و 70% خط و مشی حاکم بر محیط کار اعلام نموده بودند. نظرات آنها در خصوص اهمیت عوامل انگیزش (درونی) نشان داد که 80% ماهیت کار، 77% شناخت و قدردانی از افراد، 74% ماهیت مسئولیت شغلی، 68% پیشرفت و توسعه شغلی و 59% پیشرفت و موفقیت شغلی را در ایجاد انگیزش شغلی بسیار مهم ذکر کرده بودند. در مجموع 81% عوامل بیرونی و 72% عوامل درونی را در ایجاد انگیزش بسیار مهم ابراز نموده بودند. در رابطه با تاثیر رضایت شغلی در آموزش به بیمار نتایج پژوهش نشان داد که 3/78% از افراد پژوهش از شغل خود ناراضی بودند. اکثریت 9/66% پرستاران از بعد مربوط به ویژگیهای شغلی، 8/94% از بعد مربوط به شیوه های کار سازمانی، 51% از بعد مربوط به قدرت و کنترل، 7/69% از بعد مربوط به موقعیت کار و 3/49% از تطابق نداشتن تعرفه های تعیین شده با سطح تورم جامعه و 9/37% به دلیل نداشتن حمایت کافی از طرف مسئولین ناراضی بودند. هویت حرفه ای، محور انگیزش شغلی پرستاران است. یعنی پرستاران با کسب هویت حرفه ای مثبت در پرتو بدست آوردن احترام و ارزش، ساختار سازمانی مناسب، درآمد و مزایا و تسهیلات شغلی کافی و جایگاه اجتماعی درخور و شایسته می توانند به انگیزش شغلی بالا نائل گردند که در نتیجه آن سبب بهبود کارائی پرستاران و افزایش کیفیت مراقبت از مددجویان و در نهایت می تواند به افزایش سطح سلامت افراد و جامعه منجر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 768 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button