مقاله حاضر نحوه انتقال (متقارن یا نا متقارن) قیمت را در بازار گوشت قرمز ایران بررسی می کند. در این مقاله از روش همگرایی آستانه ای و داده های سری زمانی فصلی قیمت گوشت قرمز در سطح کشور و برای دوره 1373-1381 استفاده شده است. همچنین با به کارگیری مدلهای تصحیح خطای نا متقارن، تعدیلات کوتاه مدت این بازار تجزیه و تحلیل گردیده است.یافته های این مطالعه نشان می دهد که انتقال قیمت بین سطوح تولید کننده (مزرعه) و خرده فروشی گوشت نا متقارن است و این امر نشان می دهد که افزایش قیمت تولید کننده، که منجر به کاهش حاشیه بازاریابی بازار گوشت قرمز می گردد، نسبت به کاهش قیمت های تولید کننده (مزرعه)، که موجب افزایش حاشیه بازاریابی در بازار گوشت قرمز ایران می شود، خیلی سریعتر به قیمتهای خرده فروشی منتقل می گردد.