در عصر اطلاعات یادگیری مستمر به عامل ایجاد مزیت رقابتی پایدارتبدیل شده و سازمان هایی که زودتر از رقبا یاد می گیرند شانس بقای بیشتری دارند. از این رو اکثر سازمان ها گرایش بیشتری به یادگیری پیدا کرده و به اهمیت یادگیری آگاه شده اند. هدف از این پژوهش نیز مطالعه و بررسی منابع و روش های یادگیری مدیران و معاونان مدارس متوسطه شهرستان اردبیل، به منظور آشنایی با این منابع، ترویج و ارتقا سطح دانش نظری وتجربی در حوزه های مدیریتی است. تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است (پایایی= 0.96). جامعه آماری تحقیق 300 نفر از مدیران و معاونان مدارس متوسطه بوده که 168 نفر از آن ها با استفاده از روش کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از نرم افزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد یادگیری از طریق انجام کار بیشترین اهمیت را در بین منابع یادگیری داشته و یادگیری از طریق تعاملات اجتماعی، و آموزش و انتشارات به ترتیب در مراتب بعدی قرار دارند.