Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1908
  • دانلود: 

    786
چکیده: 

با توجه به اهمیت غیر قابل انکار گفته های شفاهی در بازاریابی به ویژه در بخش خدمات، مطالعه عوامل زمینه ساز آن امری ضروری است. با در نظر گرفتن ناملموس بودن خدمات و توجه به این نکته که مشتریان راضی مبلغان شرکت می باشند، شرکت ها برای ایجاد رابطه ای مثبت با مشتریانشان ترغیب شده اند.این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات علی و از شاخه میدانی می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است، ضمنا برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. بدین منظور تعداد نمونه 384 برآورد شد که برای اطمینان بیشتر 425 پرسشنامه در بین مشتریان بانک های خصوصی شهرستان اراک توزیع گردید که در پایان تعداد 386 پرسشنامه بازگشت داده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج حاصل از تحقیق نشان داد رابطه معنی داری بین ابعاد کیفیت ارتباطات یعنی اعتماد، رضایت و تعهد و گفته های شفاهی وجود دارد همچنین وجود رابطه معنی دار بین ارزش های مشترک بر روی اعتماد و تعهد مورد تایید قرار گرفت، اما وجود رابطه معنی دار بین تفاهم با مشتری بر روی گفته های شفاهی و اعتماد مورد پذیرش قرار نگرفت.این پژوهش تنها به بررسی تاثیر کیفیت ارتباطات و تفاهم با مشتری می پردازد و از بررسی سایر متغیرها که بر گفته های شفاهی تاثیر دارند اما کانون توجه تحقیق نبوده اند چشم پوشی شده است.در نهایت پیشنهاد می شود مدیران بانک ها با اتخاذ برنامه هایی به شناسایی نقاط ضعف و قوت رقبای خود پرداخته، با ایجاد روابطی مثبت و باکیفیت، خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهند تا مشتریان کیفیت در نحوه ارائه خدمات را درک کرده و به مبلغان شرکت تبدیل شوند.مدل استفاده شده در این تحقیق ترکیبی از چندین مدل متفاوت بوده و به بررسی همزمان تاثیر کیفیت ارتباطات و تفاهم با مشتری بر روی گفته های شفاهی می پردازد و در نوع خود بدیع می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1908

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 786 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 31
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    21-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1878
  • دانلود: 

    990
چکیده: 

این مطالعه فراهم کننده بینش هایی در خصوص عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک ها می باشد. با استفاده از تلفن همراه برای انجام امور بانکی، بدیهی است که هر دو طرف مشتری و بانک سود می برد و بار دیگر تکنولوژی های نوین در تسهیل امور زندگی انسان نقش خود را نشان می دهد. روندهای منفی در پذیرش این تکنولوژی، ضرورت بررسی عوامل موثر بر آن را ایجاب نموده است. این مطالعه یک مدل ترکیبی از مدل های ارائه شده در مطالعات گذشته ارائه نموده و در جامعه ایران مورد آزمون قرار می دهد. 361 نفر از دانشجویان در این مطالعه شرکت نمودند. مدل یابی معادلات ساختاری جهت بررسی اعتبار سازه ها و آزمون فرضیه ها مورد استفاده قرار گرفت که برای این امر از نرم افزار ای موس جهت تحلیل ها استفاده شد. طبق یافته های پژوهش، سازگاری با سبک زندگی و بعد از آن اعتماد دو عامل اساسی در پذیرش بانکداری همراه شناسایی شدند. سودمندی درک شده، اعتبار، سهولت استفاده، نیاز به تعامل حضوری، ریسک درک شده، و هزینه درک شده مشتریان به ترتیب سایر عواملی بودند که در پذیرش بانکداری همراه تاثیرگذار شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1878

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 990 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 66
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    47-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1491
  • دانلود: 

    1049
چکیده: 

در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی شرکت های فعال در حوزه باتری، فروش محصولات می باشد. کاهش فروش مساله ای است که ذهن مدیران ارشد و مدیران فروش شرکت های مذکور را به شدت مشغول نموده است. هدف از این تحقیق نیز تعیین میزان تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش باتری های استارتری سبک در شهر تهران می باشد.بدین منظور محقق اقدام به انجام مصاحبه عمقی با کارشناسان و خبرگان صنعت باتری نموده و از این طریق متغیرهای سطح دوم تعریف شده در مدل های عمومی آمیخته بازاریابی به صورت سفارشی و خاص برای محصول باتری استارتر سبک شناسایی شدند. سپس بر اساس عناصر تعریف شده در مدل تحقیق پرسشنامه اولیه در شش بخش تهیه گردید. با توجه به این که مدل تحلیلی استفاده شده جهت اولویت بندی «تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی» می باشد پرسشنامه نیز به صورت مقایسه زوجی عناصر آمیخته بازاریابی طراحی شده است.در گام بعد پرسشنامه اولیه بین حدود 32 نفر از خبرگان مذکور توزیع گردیده و سوالات و نظراتی که ایشان در خصوص نحوه تکمیل پرسشنامه مطرح می نمودند، منجر به بهبود پرسشنامه گردید. پرسشنامه نهایی جهت آزمون پایایی توسط 20 نفر از نمایندگان فروش، تکمیل شده و آزمون پایایی نیز برای هر یک از پرسشنامه ها از طریق محاسبه آلفای کرونباخ صورت پذیرفته است.جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه نمایندگی های فروش باتری استارتر سبک در شهر تهران می باشد. حجم نمونه نیز بر اساس جدول مورگان، 132 نمایندگی انتخاب شده است که به صورت خوشه ای چندمرحله ای یا مختلط (با تقسیم تهران به 5 منطقه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز) انتخاب می گردند.در نهایت پرسشنامه ها بر اساس روش نمونه گیری مذکور در بین نمایندگان فروش باتری توزیع گردیده و اولویت متغیرهای عناصر بازاریابی مشخص گردید. بدیهی است عناصر دارای اولویت بالاتر نشان دهنده تاثیر بیشتر بر فروش شرکت می باشد و لذا برای تولیدکنندگان باتری از اهمیت بیشتری برخوردارند.در این تحقیق هفت اولویت اول به شرح زیر انتخاب شده و راه کارهای افزایش فروش از طریق پرداختن به این اولویت ها بررسی شده اند. این اولویت ها عبارتند از: 1- تکنولوژی محصول، 2- فروش اعتباری، 3- تخفیف، 4- گارانتی، 7- خدمات رفاهی، 8- کیفیت، 9- جوایز فروشراه کارهایی که در هر یک از این متغیرها می بایست مدنظر قرار گیرند تا هدف نهایی تحقیق (افزایش فروش است) محقق شود، کاملا متفاوت از هم است. به همین منظور برای هر یک از هفت متغیر دارای اولویت راه کارهایی تعریف و به عنوان نتیجه تحقیق ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1049 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    63-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1231
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

یکی از معیارهای اثرگذار در فرآیند خرید، کشور سازنده و مبدا کالاها است. بسیاری از مردم، ذهنیتی که از یک کشور دارند را به کالاهای ساخته شده توسط آن کشور تعمیم می دهند. این مساله می تواند برای صاحبان نام های تجاری در اتخاذ استراتژی های نام تجاری برتر، موثر باشد. در این پژوهش تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر آگاهی و قدرت نام تجاری و نیز ارزش ویژه نام تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بوده که نمونه ای 230 نفری از آن ها برای بررسی مورد استفاده قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل آماری این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اثر کشور سازنده بر آگاهی، قدرت نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری مثبت و معنادار بوده است. این در حالی است که اثر معنادار قدرت نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری رد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1231

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    75-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2236
  • دانلود: 

    1254
چکیده: 

امروزه مدیران متوجه شده اند که برند و مدیریت برند برای ادامه حیات کسب و کارشان بسیار لازم و ضروری است. در واقع برندها به بخش جدایی ناپذیر ارزش شرکت و نیز یک دارایی استراتژیک مهم تبدیل شده اند به طوری که برای برخی از شرکت ها، برند، همه دارایی آن شرکت محسوب می شود. از این رو، هدف این تحقیق شناسایی تاثیرات برندگرایی بر عملکرد برند (آگاهی برند، تصویر برند، وفاداری برند) و عملکرد مالی شرکت است.برای انجام این پژوهش، 162 پرسشنامه در بین مدیران شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز توزیع شد که 141 پرسشنامه جمع آوری شد و از روش تحقیق همبستگی به آزمون فرضیه ها در نرم افزار SPSS پرداخته شد.نتایج تحقیق نشان داد که برندگرایی، اثر مستقیم و مثبتی بر تمایز برند و عملکرد برند و همچنین عملکرد برند نیز اثر مستقیم و مثبتی بر عملکرد مالی شرکت دارد.محدودیت منابع مالی و زمانی باعث شد که محقق نتواند برای ارزیابی عملکرد برند به بررسی و محاسبه سهم بازار برند شرکت های مورد مطالعه در سطح استان بپردازد. همچنین عدم ارائه اطلاعات مالی توسط مدیران شرکت ها باعث شد برای سنجش عملکرد مالی شرکت، فقط به جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه پرداخته شود.نتایج این تحقیق می تواند مورد استفاده مدیران شرکت های تولیدی قرار بگیرد. بر پایه نتایج به دست آمده، استقرار استراتژی شرکت بر پایه استراتژی برند (برندگرایی)، منجر به بهبود عملکرد برند و عملکرد مالی خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1254 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    91-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1941
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی و جنبه های داخلی (رضایتمندی کارکنان) و جنبه های خارجی (کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان) عملکرد سازمانی است.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات تحقیق علی است. در این مطالعه با استفاده از روش تحقیق میدانی و به کارگیری پرسشنامه استاندارد شده جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری، کارکنان بانک رفاه در شهر اراک و شهروندانی (مشتریان) می باشد که از خدمات این بانک استفاده می کنند. برای انجام تحقیق از دو نمونه (کارکنان و مشتریان) هر یک با حجم 150 پرسشنامه استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین جامعه آماری و اساتید بازاریابی تایید شده است. پردازش داده ها از طریق نرم افزار لیزرل انجام شده است.یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، بازارگرایی و عملکرد سازمانی است. همچنین تعهد سازمانی داری تاثیر مثبت بر رفتار شهروندی سازمانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    107-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2499
  • دانلود: 

    1189
چکیده: 

امروزه، رضایت مشتری به عنوان مهم ترین شاخص جدید عملکرد سازمان ها برای کسب مزیت رقابتی در نظر گرفته می شود. در نظام بانکداری نیز مشتریان، محور اصلی بوده و در واقع همه کارها برای جلب رضایت، توجه و جذب آن هاست. در این راستا، ارائه یک مدل پذیرش تکنولوژی ویژه برای تشریح و تجزیه و تحلیل رفتاری کاربرد فناوری های موجود، ضروری می باشد. از این رو در این مقاله یک مدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته، در جهت پذیرش موبایل بانک توسط مشتریان معرفی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این چارچوب به منظور توضیح و درک بهتر رفتار استفاده از موبایل بانک، جنبه هایی از مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) را با جنبه های از تئوری انتشار نوآوری (IDT) ادغام می کند. روش این مطالعه از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد و به مدت 6 ماه در سال 1390 انجام یافته است. جامعه آماری را مشتریان شعب بانک صادرات شهرستان یزد تشکیل می دهد. از این جامعه نمونه ای به حجم 296 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. علاوه بر این از تحلیل مسیر برای آزمون فرضیات و بررسی روابط میان مولفه های چارچوب تحقیق استفاده شد و در پایان صحت روابط مولفه های این چارچوب مفهومی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که کلیه عوامل شناسایی شده در مدل اثر مستقیم یا غیر مستقیمی بر استفاده واقعی کاربران از موبایل بانک دارد که از میان مزایای دریافت شده در رتبه اول قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2499

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button