مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 46

چکیده

 این مطالعه فراهم کننده بینش هایی در خصوص عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک ها می باشد. با استفاده از تلفن همراه برای انجام امور بانکی, بدیهی است که هر دو طرف مشتری و بانک سود می برد و بار دیگر تکنولوژی های نوین در تسهیل امور زندگی انسان نقش خود را نشان می دهد. روندهای منفی در پذیرش این تکنولوژی, ضرورت بررسی عوامل موثر بر آن را ایجاب نموده است. این مطالعه یک مدل ترکیبی از مدل های ارائه شده در مطالعات گذشته ارائه نموده و در جامعه ایران مورد آزمون قرار می دهد. 361 نفر از دانشجویان در این مطالعه شرکت نمودند. مدل یابی معادلات ساختاری جهت بررسی اعتبار سازه ها و آزمون فرضیه ها مورد استفاده قرار گرفت که برای این امر از نرم افزار ای موس جهت تحلیل ها استفاده شد. طبق یافته های پژوهش, سازگاری با سبک زندگی و بعد از آن اعتماد دو عامل اساسی در پذیرش بانکداری همراه شناسایی شدند. سودمندی درک شده, اعتبار, سهولت استفاده, نیاز به تعامل حضوری, ریسک درک شده, و هزینه درک شده مشتریان به ترتیب سایر عواملی بودند که در پذیرش بانکداری همراه تاثیرگذار شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهبودی، مهدی، عابدینی کشکسرای، امیر، و جلیلوندشیرخانی تبار، مرضیه. (1392). پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های ایرانی. مدیریت بازاریابی، 8(18)، 21-46. SID. https://sid.ir/paper/218840/fa

    Vancouver: کپی

    بهبودی مهدی، عابدینی کشکسرای امیر، جلیلوندشیرخانی تبار مرضیه. پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های ایرانی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(18):21-46. Available from: https://sid.ir/paper/218840/fa

    IEEE: کپی

    مهدی بهبودی، امیر عابدینی کشکسرای، و مرضیه جلیلوندشیرخانی تبار، “پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های ایرانی،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 18، pp. 21–46، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button