مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برندگرایی بر عملکرد برند و عملکرد مالی شرکت در شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 90

چکیده

 امروزه مدیران متوجه شده اند که برند و مدیریت برند برای ادامه حیات کسب و کارشان بسیار لازم و ضروری است. در واقع برندها به بخش جدایی ناپذیر ارزش شرکت و نیز یک دارایی استراتژیک مهم تبدیل شده اند به طوری که برای برخی از شرکت ها, برند, همه دارایی آن شرکت محسوب می شود. از این رو, هدف این تحقیق شناسایی تاثیرات برندگرایی بر عملکرد برند (آگاهی برند, تصویر برند, وفاداری برند) و عملکرد مالی شرکت است.برای انجام این پژوهش, 162 پرسشنامه در بین مدیران شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز توزیع شد که 141 پرسشنامه جمع آوری شد و از روش تحقیق همبستگی به آزمون فرضیه ها در نرم افزار SPSS پرداخته شد.نتایج تحقیق نشان داد که برندگرایی, اثر مستقیم و مثبتی بر تمایز برند و عملکرد برند و همچنین عملکرد برند نیز اثر مستقیم و مثبتی بر عملکرد مالی شرکت دارد.محدودیت منابع مالی و زمانی باعث شد که محقق نتواند برای ارزیابی عملکرد برند به بررسی و محاسبه سهم بازار برند شرکت های مورد مطالعه در سطح استان بپردازد. همچنین عدم ارائه اطلاعات مالی توسط مدیران شرکت ها باعث شد برای سنجش عملکرد مالی شرکت, فقط به جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه پرداخته شود.نتایج این تحقیق می تواند مورد استفاده مدیران شرکت های تولیدی قرار بگیرد. بر پایه نتایج به دست آمده, استقرار استراتژی شرکت بر پایه استراتژی برند (برندگرایی), منجر به بهبود عملکرد برند و عملکرد مالی خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، پریا، و درزیان عزیزی، عبدالهادی. (1392). بررسی تاثیر برندگرایی بر عملکرد برند و عملکرد مالی شرکت در شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز. مدیریت بازاریابی، 8(18)، 75-90. SID. https://sid.ir/paper/218839/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی پریا، درزیان عزیزی عبدالهادی. بررسی تاثیر برندگرایی بر عملکرد برند و عملکرد مالی شرکت در شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(18):75-90. Available from: https://sid.ir/paper/218839/fa

    IEEE: کپی

    پریا قاسمی، و عبدالهادی درزیان عزیزی، “بررسی تاثیر برندگرایی بر عملکرد برند و عملکرد مالی شرکت در شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 18، pp. 75–90، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218839/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button