Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    9-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2638
  • دانلود: 

    1227
چکیده: 

هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی و تبیین مدل ریاضی عوامل موثر بر هماهنگی بین سازمانی میان سازمان های متولی و مرتبط با ترانزیت در کشور در قالب یک مدل مفهومی هشت موردی از متغیرهای تشکیل دهنده و اثرگذار بر آن شامل هزینه، زمان، فاصله فیزیکی، ظرفیت مسیر، آموزش متولیان، هماهنگی بین سازمان های متولی ترانزیت، بازاریابی، و بالاخره قوانین و مقررات، است. بر این اساس ضمن مرور جامع ادبیات موضوعی مربوط، از تعداد 70 عضو جامعه آماری مورد مطالعه، تعداد 58 نفر در کار جمع آوری داده ها مشارکت نموده اند. بر همین اساس، داده های مورد نیاز تحقیق با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد و مدارک، مصاحبه و بویژه پرسشنامه با ضریب پایایی 89% جمع آوری، و در قالب روش تحقیق غیرآزمایشی پیمایشی، به استخراج مدل ریاضی رگرسیونی هدفگذاری شده تحقیق و با استفاده از آزمون های آماری آلفا کرونباخ، همبستگی و رگرسیون بین متغیرهای مستقل و وابسته و بهره گیری از نرم افزار SPSS پرداخته شده است.نتایج تحقیق نشان داد که در مجموع بین متغیرهای مستقل هشتگانه تحقیق و متغیر وابسته هماهنگی بین سازمانی میان سازمان های متولی و مرتبط با ترانزیت رابطه معنی داری وجود دارد. این در حالی است که علی رغم داشتن پشتوانه تئوریک مربوط به اثرگذاری تمامی متغیرهای مستقل هشتگانه تحقیق بر متغیر وابسته هماهنگی بین سازمانی میان سازمان های متولی و مرتبط با ترانزیت در ایران، از منظر انفرادی، متغیرهای شماره های سه، چهار و هشت، یعنی فاصله فیزیکی، ظرفیت مسیر، و قوانین ومقررات، از نظر تاثیرگذاری بر متغیر وابسته، مورد تایید قرار نگرفته اند. یعنی در حقیقت فقط تاثیرگذاری پنج متغیر مستقل (هزینه، زمان، آموزش متولیان، هماهنگی بین سازمان های متولی ترانزیت، و بازاریابی) بر متغیر وابسته مورد تایید قرار گرفته و اولویت تاثیرگذاری آن ها نیز مشخص شده است. در پایان مقاله، بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها کاربردی و نیز مواردی چند در خصوص ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2638

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1227 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    27-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1599
  • دانلود: 

    937
چکیده: 

در این مقاله نقش اقلام تعهدی در تشریح کیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است و رابطه بین کیفیت سود از طریق اقلام تعهدی و اجزای تشکیل دهنده آن با بازده عادی سهام مورد مطالعه قرار گرفته است. نمونه مورد بررسی شامل 109 شرکت در طی دوره زمانی 1387-1383 است. اقلام تعهدی به اجزای اختیاری و غیراختیاری تفکیک شده است. برای تعیین رابطه بین کیفیت سود و بازده سهام سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که بازده سهام شرکت ها، تحت تاثیر میزان اقلام تعهدی و اجزای مربوط به آن قرار می گیرد. به عبارت دیگر بین بازده شرکت هایی که اقلام تعهدی آن ها به کمترین و بیشترین میزان گزارش می شود، اختلاف معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 937 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نویسندگان: 

ادب حسین | جمالی نجمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    45-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2925
  • دانلود: 

    1502
چکیده: 

پژوهش حاضر به دنبال شناسایی ابعاد و شاخص های موثر بر هر یک از ابعاد برون سپاری فرایندهای سازمانی است، تا با ارائه یک مدل تصمیم گیری با رویکرد استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی، تصمیم گیرندگان را در انتخاب بهترین روش برون سپاری یاری نماید. روش تحقیق از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقیق، 30 نفر از مدیران و کارشناسان متخصص بخش برنامه ریزی و کنترل تامین شرکت مهندسی و ساخت پره توربین (مپنا) در نظرگرفته شده است. افزایش اثربخشی، بهبود پاسخ گویی و افزایش انعطاف پذیری در مقابل نوسانات بازار و تقاضاهای متنوع و موارد دیگر از جمله دلایلی است که سازمان ها را بسوی برون سپاری فعالیت های خود سوق می دهد.با استفاده از تکینک گروه اسمی، ابعاد برون سپاری فرایندهای سازمانی شناسایی گردید. ابعاد مورد ارزیابی برون سپاری فرایندهای سازمانی عبارتند از: کیفیت، ریسک اقتصادی و فنی، تحویل و تکنولوژی.یافته های پژوهش نشان داد که: 1. ابعاد کیفیت، ریسک اقتصادی و فنی، تحویل و تکنولوژی در برون سپاری فرایندهای سازمانی اهمیت یکسان ندارند. 2. بعد ریسک اقتصادی و فنی، مهمترین بعد در برون سپاری فرایندهای سازمانی شرکت است. 3. مهمترین شاخص در برون سپاری فرایندهای سازمانی از منظر بعد ریسک اقتصادی و فنی، شاخص «شرایط سیاسی و اقتصادی» است. 4. مهمترین شاخص در برون سپاری فرایندهای سازمانی از منظر بعد کیفیت، شاخص «کیفیت خدمات» است. 5. مهمترین شاخص در برون سپاری فرایندهای سازمانی از منظر بعد تکنولوژی، شاخص «تکنولوژی ساخت» است. 6. مهمترین شاخص در برون سپاری فرایندهای سازمانی از منظر بعد تحویل، شاخص «پاسخ گویی سریع» است. و در نهایت بهترین روش برون سپاری، با توجه به بعد ریسک اقتصادی و فنی روش برون سپاری پیمانکار طرف سوم است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2925

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1502 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

فریدچهر الهام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1969
  • دانلود: 

    883
چکیده: 

مدیریت استراتژیک بازاریابی با تضمین ایجاد ارزش برتر در پیشنهادهای یک شرکت برای مشتریان هدف، به روشی که شرکت را در تامین اهداف استرات‍ژیک یاری رساند، به نتیجه می رسد.حداکثرسازی ارزش، برای مشتریان هدف، اصل اساسی است که به عنوان اساس همه فعالیت های بازاریابی به کار می رود. مدیریت ارزش در همه جنبه های طراحی یک استراتژی و تاکتیک های آن نفوذ می کند. موفقیت تجاری تنها زمانی می تواند تامین شود که ارزش پیشنهاد شده به مشتریان هدف، به حداکثر رسیده باشد. شکست در ایجاد ارزش برای مشتریان هدف، ناگزیر به یک مبادله بازاریابی غیرموثر و شکست در بازار منجر می شود.از این رو مدیریت ارزش مشتری یک عامل اساسی در تعیین استراتژی شرکت است. چرا که مشتریان منبع نهایی ارزش برای شرکت هستند، مدیریت ارزش مشتری برای موفقیت شرکت ضرورت دارد. بدین ترتیب هدف این تحقیق طراحی مدل و ابزاری موثر برای ارزیابی ارزش دریافت شده مشتری در حوزه خدمات بانکداری است. بدین منظور برای تعیین ابعاد ارزش دریافت شده از دیدگاه مشتری خدمات بانکی، به تهیه پرسشنامه ای بر اساس مقیاس گلوال مبادرت و با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی به تبیین ابعاد ارزش دریافت شده مشتری در خدمات بانکی پرداخته شده است. بر اساس یافته های تحقیق سه بعد: ارزش کارکردی، ارزش پولی و ارزش روان شناختی شناسایی شده است که تعیین کننده ارزش دریافت شده از مشتریان خدمات بانکی استان تهران است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1969

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 883 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    79-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1943
  • دانلود: 

    997
چکیده: 

یکی از ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری کمک به استفاده کنندگان در پیش بینی جریانات نقد آتی ورودی به واحد اقتصادی و به تبع آن پیش بینی بازده سرمایه گذاری است. طبق مفروضات بازار کارا در سطوح ضعیف کارایی، اطلاعات حسابداری می تواند با بازده رابطه معنی داری داشته باشد. در این تحقیق رابطه بین برخی از نسبت های مالی و بازده سهام در بازار بورس تهران برای سال های 1387 الی 1389 مورد بررسی قرار گرفته است. نسبت های مورد بررسی از پنج گروه نسبت های فعالیت، نقدینگی سودآوری، ساختار سرمایه، ریسک اعتباری بودند. بازده سهام برای یک دوره سالیانه ارائه شده است. برای آزمون فرضیات در ارتباط با وجود رابطه خطی از تحلیل همبستگی استفاده شده است. نتایج تحلیل داده ها برای کل بانک ها نشان داد که بین نسبت های فعالیت، نقدینگی، سودآوری، ساختار سرمایه، ریسک اعتباری با بازده سهام بانک ها رابطه معنی داری وجود ندارد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1943

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 997 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    105-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2875
  • دانلود: 

    2421
چکیده: 

در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر متغیرهای نمای سایت، پیمایش سایت، محتوی سایت، قابلیت اعتماد و متغیرهای فنی بر جذابیت وب سایت های تجارت الکترونیک پرداخته شد. پرسشنامه ای متشکل از 24 سوال به رویت جمعی از استادان رشته مدیریت و صاحبنظران رشته تجارت الکترونیک رسید و روایی آن اثبات شد. برای اثبات پایایی نیز پرسشنامه میان 35 نفر از نمونه آماری منتخب (مشتریان شرکت هایی که در زمینه وب سایت های تجارت الکترونیک فعال هستند) توزیع گردید و مقدار آلفای کرانباخ بدست آمده، حاکی از تائید پایایی تمامی متغیرها و کل پرسشنامه بود. با استفاده از نرم افزار LISREL تاثیر مثبت و معنی دار متغیرها بجز متغیر پیمایش سایت بر جذابیت وب سایت های تجارت الکترونیک تائید شد و با بکارگیری آزمون همبستگی پیرسون نرم افزار SPSS، رابطه میان متغیرهای مختلف بررسی شد که میان متغیرهای قابلیت اعتماد با نمای سایت با (0.329-) و قابلیت اعتماد با محتوی سایت با (0.545-) رابطه معکوس وجود داشت. نتایج سایر روابط موجود میان متغیرها مثبت و معنادار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2421 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    119-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2006
  • دانلود: 

    1599
چکیده: 

سازمان های امروزی برای حفظ موجودیت خود و در چالش با هنجارهای موجود به عواملی نظیر توانایی، خلاقیت و نوآوری منابع انسانی خود وابسته اند. با پیشرفت سریع صنایع در عرصه رقابت های جهانی، اهمیت تفکر و فرآیندهای کارآفرینانه در سازمان ها بیش از پیش مورد تاکید قرار می گیرد و مدیران و برنامه ریزان سازمان ها برای بقا و رشد و پیشرفت و مقابله با مشکلات سازمان به فراهم آوردن بستری مناسب برای ایجاد و پرورش روحیه کارآفرینی در کارکنان نیاز دارند. یکی از بسترهای لازم، ساختار و تشکیلات سازمانی مناسب است. در تحقیق حاضر رابطه بین ساختار سازمانی و کارآفرینی مورد مطالعه قرار گرفته است. بر این اساس عوامل ساختار سازمانی شامل رسمیت، پیچیدگی و تمرکز در حیطه صف و ستاد میاز یک سو و عوامل کارآفرینی در حیطه صف و ستاد از سوی دیگر مورد بررسی قرار گرفته است. برای دسترسی به هدف تحقیق و مشخص ساختن ارتباط بین عوامل ساختار سازمانی و کارآفرینی پس از طراحی و توسعه مدل تحقیق، فرضیات تحقیق تبیین شد و برای سنجش هدف اصلی تحقیق یک سوال اصلی و سه فرضیه فرعی مطرح گردید.بنا به نتایج این تحقیق بین اجزای ساختار سازمانی (تمرکز، رسمیت) و کارآفرینی در حیطه صف و ستاد رابطه معنی داری وجود دارد. اما بین پیچیدگی و کارآفرینی رابطه معنی داری مشاهده نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2006

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1599 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    137-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2365
  • دانلود: 

    1725
چکیده: 

مقاله در ارتباط با موضوع رفتار شهروندی سازمانی است که بر اساس مطالعات نظری و ارائه دیدگاه های صاحب نظران در ارتباط با موضوع، ابعاد رفتار شهروندی و انگیزش درونی منجر به رفتار شهروندی سازمنی از یکسو و بررسی سیاست های تشویقی رفتار شهروندی در مراحل گزینش و استخدام، اموزش و توسعه و ارزیابی عملکرد و جبران خدمت و سیستم های غیر رسمی از سوی دیگر تدوین شده است و مراحل سه گانه جذب، توسعه و نگهداشت منابع انسانی را فرصتی برای تقویت رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان معرفی می کند. نتیجه حاصل از مطالعه کتابخانه یی موضوع تاکید بر اهمیت سرمایه انسانی بویژه در بنگاه های دانش محور است. مسایل منابع انسانی به عنوان نمونه های مهم ضد شهروندی شناخته شده است و توصییه مبتنی بر یافته های مطالعه تاکید بر تقویت رفتار شهروندی در مراحل جذب، توسعه و نگهداشت منابع انسانی و توجه به سیستم های غیر رسمی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2365

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1725 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    147-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1521
  • دانلود: 

    788
چکیده: 

از جمله مسائل مهمی که دانشگاه های کشور با آن مواجهند، نبود سیستم های منسجم ارزیابی عملکرد است. هر نظام آموزشی و پژوهشی پویا برای کنارآمدن با تغییر و تحول، به ارزیابی عملکرد نیازمند است و یکی از اجزای مهم ارزیابی عملکرد، اندازه گیری کارایی است. تحلیل پوششی داده ها تکنیکی ریاضی و مدیریتی برای ارزیابی کارایی واحدهای تصمیم گیری با ورودی ها و خروجی های چندگانه است و می تواند در اندازه گیری کارایی بخش های مختلف دانشگاه ها به کار گرفته شود. با این وجود، این مدل کلاسیک فقط واحدها را به دو گروه کارا و ناکارا تقسیم بندی می کند و امکان رتبه بندی کامل آن ها را ندارد و این نقص عمده ای برای این روش محسوب می شود. در نتیجه روش های ترکیبی نظیر تحلیل پوششی داده ها و فرآیند تحلیل شبکه ای برای از بین بردن این محدودیت طراحی شده اند. در این مقاله با کمک مدل ترکیبی DEA-ANP یک مطالعه محاسباتی جامع برای مقایسه کارایی دو حوزه آموزشی و پژوهشی 17 دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای سال تحصیلی 1389-1388 انجام شده است. نتایج نشان می دهد که مدل استفاده شده مدل مناسب و کارایی برای ارزیابی سازمان ها و موسسات مختلف است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1521

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 788 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button