Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    161
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان تاثیر تعدادی از دوره های جانبی برگزار شده در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بر تحقق اهداف آموزشی نیروی دریایی راهبردی انجام پذیرفته است. در این تحقیق، جامعه آماری کلیه مدیران و فرماندهان سطوح میانی به بالای نداجا که حداقل 5 سال سابقه مدیریتی و فرماندهی داشته اند و تعدادی از دوره های جانبی مورد تحقیق را طی نموده اند (272 نفر) در نظر گرفته شده که از میان آنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 160 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. در خصوص گردآوری اطلاعات مورد نیاز جهت تبیین ادبیات تحقیق از روش کتابخانه ای و به منظور جمع آوری اطلاعات جهت آزمون فرضیه ها نیز از روش میدانی با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده است. جهت سنجش پایایی ابزار پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ (a=0.912) استفاده شده و از طریق نظرخواهی و جمع آوری نظرات کارشناسان و متخصصان روایی محتوای آن تایید گردیده است. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی و همچنین جهت آزمون فرضیه ها و تحلیل روابط بین متغیرها از آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است. متغیر مستقل تحقیق، دوره های جانبی دانشگاه یاد شده بوده که شامل دوره های ایمنی چهارگانه دریایی، اطفای حریق پیشرفته، دوره تربیت مدرسین دریایی (TFT) و PLC (مقدماتی و پیشرفته) و متغیر وابسته میزان تحقق اهداف آموزشی نداجا بوده است. پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده تمامی فرضیات تحقیق پذیرفته شده و این بدان مفهوم است که دوره های جانبی اجراء شده در دانشگاه در راستای اهداف آموزشی نداجا بوده و در این میان میزان تاثیرگذاری این دوره ها بر روی شاخص های تعیین شده اهداف آموزشی نداجا نیز مشخص گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 161 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    10-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1031
  • دانلود: 

    800
چکیده: 

تحقیق به منظور بررسی رابطه بین هوش هیجانی با هوش معنوی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ه) در سال تحصیلی 93-94 انجام است. روش تحقیق در این مطالعه از نوع توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل 1340 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بود که حجم نمونه بر اساس جدول «کرجسی و مورگان» 298 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها، دو پرسش نامه استاندارد، شامل: پرسشنامه هوش هیجانی «سیبریا-شیرینگ» 33 سوالی و هوش معنوی «دیوید کینگ» 24 سوالی که برای تعیین پایایی (روش آلفای کرونباخ) استفاده شده است که ضریب پایایی 0.86 بیانگر پایایی مناسب می باشد. نتایج حاصله نشان داد که بین هوش هیجانی با هوش معنوی دانشجویان رابطه معنا داری وجود دارد. همچنین رابطه هوش هیجانی با مولفه های هوش معنوی شامل: بعد علوم دریایی، بعد خود مدیریتی و خودآگاهی نیز معنادار شد. میزان هوش هیجانی و هوش معنوی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بیشتر از حد متوسط بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1031

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 800 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    17-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1192
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی موانع اقتصادی توسعه ورزش های ساحلی در استان مازندران بود. روش پژوهش، آمیخته بود. جامعه آماری شامل مسوولین استانداری استان مازندران، فرمانداری ها، اداره های ورزش و جوانان و همچنین مسوولین نجات غریق شهرهای ساحلی بود. روش نمونه گیری هدفمند و دردسترس بود. در بخش کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته با نمونه آماری (18 نفر) موانع شناسایی و پس از اشباع نظری مصاحبه ها متوقف شد. در بخش کمی یافته های حاصل از مصاحبه ها در قالب پرسشنامه بین 384 نفر از افراد جامعه تحقیق توزیع و جمع آوری شد. روایی و پایایی بخش کیفی به روش های بازکدگزاری و بازبینی اعضا مورد بررسی قرار گرفت، روایی صوری پرسشنامه به وسیله متخصصان بررسی و روایی محتوایی آن با استفاده از تحلیل عاملی انجام گرفت (KMO:0.80)، پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت (a=0.78)، برای تحلیل مصاحبه ها از نظریه برخاسته از داده ها و با استفاده از کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی استفاده شد. در بخش کمی برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون فریدمن) استفاده شد. یافته های نشان داد ضعف در استفاده از مشوق های اقتصادی لازم برای ترغیب بخش خصوصی به مشارکت در ایجاد و توسعه ورزش های ساحلی به عنوان مهم ترین مانع شاخته شده است. بر این اساس پیشنهاد می شود مسوولین تسهیلات بانکی بیشتری را در این خصوص در نظر بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    31-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    294
چکیده: 

این مقاله به بررسی وضعیت عوامل ساختاری و کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه هوائی شهید ستاری (وابسته به نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران) پرداخته است. نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی و به جهت شیوه تحقیق از نوع آمیخته می باشد. جامعه آماری پژوهش، اعضاء هیات علمی دانشگاه هوائی شهید ستاری بوده اند و جهت گردآوری داده ها از ابزارهای مصاحبه و پرسش نامه استفاده شده است. در مرحله اول برای شناسائی عوامل ساختاری موثر بر کارآفرینی دانشگاهی از تحلیل محتوای مصاحبه ها استفاده شد و داده های حاصل از 9 مصاحبه با کارآفرینان دانشگاهی، مبنای تحلیل قرار گرفت. تحلیل محتوای داده های کیفی نشان داد که عوامل ساختاری موثر بر کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه هوایی عبارتند از: ساختار سازمانی، تجهیزات و امکانات فیزیکی، راهبرد سازمانی، فرآیندهای کاری، سامانه نظارتی، سامانه پژوهشی، سامانه پرداخت، سیستم مالی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع اطلاعاتی. در مرحله دوم، پرسشنامه بین 113 نفر از اعضاء هیات علمی توزیع گردید و داده های حاصل از پرسشنامه نشان داد که وضعیت عوامل ساختاری و همچنین وضعیت کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه هوایی در حد نسبتا مطلوب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 294 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    44-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1590
  • دانلود: 

    781
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی اثر کاربرد شاخص سرمایه انسانی بر بهره وری می باشد که به صورت موردی در سازمان بنادر و دریانوردی مورد مطالعه واقع شده است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی می باشد جامعه آماری در این پژوهش کلیه کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی 250 نفر بوده و با استفاده از جدول مورگان بصورت تصادفی 148 نفر بعنوان، نمونه انتخاب شدند. چارچوب نظری تحقیق با استفاده از نظریه های ترکیبی و تلفیقی دانشمندان این حوزه می باشد. در این مدل سرمایه انسانی در بعد توانایی و استعداد، و تحصیلا ت و مهارت مورد بررسی واقع شده و برای بهره وری منابع انسانی از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. در آزمون فرضیه ها با توجه به تایید فرضیه فرعی و بدست آمدن تاثیر مستقیم فرضیه اصلی تحقیق نیز تایید است. در این پژوهش، همچنین مشخص گردید سه متغییر فرعی شامل توانایی و استعداد، و تحصیلات و دانش و مهارت بر بهره وری منابع انسانی تاثیر دارد و در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاد ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1590

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 781 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    53-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1198
  • دانلود: 

    562
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ساخت و هنجاریابی مقیاس خودسنجی مهارتهای تفکر در دانشجویان علوم دریایی انجام شد. ابتدا مولفه های اصلی مهارت های تفکر در ابعاد شناختی و فراشناختی شناسایی شده و اعتبار و روایی عوامل اشباع کننده آن برآورد گردید. نوع تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی بوده که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری آن را کلیه دانشجویان دانشگاه های علوم دریایی به تعداد 1960 نفر تشکیل داده است. نمونه آماری تحقیق به روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای و بر اساس جدول کرجسی-مورگان 400 نفر برآورد گردیدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه 78 سوالی محقق ساخته مبتنی بر مبانی نظری و پژوهشی با مقیاس چند درجه ای طراحی شد. ضریب اعتبار آزمون با استفاده از آلفای کرونباخ 0.96 بدست آمد. برای بررسی روایی پرسشنامه پس از برآورد کفایت نمونه برداری (Kmo) و آزمون کرویت بارتلت، تحلیل عاملی به روش تحلیل مولفه های اصلی درباره روایی سازه پرسشنامه نشان داد که مواد پرسشنامه به گونه کلی با یک عامل همبسته اند. چرخش عامل ها به شیوه واریماکس برای ساده سازی ساختار پرسشنامه نشان داد که ساختار نظری پرسشنامه از 9 عامل (هدف مدار بازنگر، جستجوگر چالش طلب، نظارت گر، اندیشه مدار، استدلال طلب پایدار، مجذوبگر دانش موثر، تردیدگر اعتبارجو، راهبرد مدار منعطف، الگومند باورساز، انتقادگر سازش پذیر) با بار عاملی دست کم 0.3 تشکیل شده است که این 9 عامل روی هم رفته 50% درصد کل واریانس متغیرها را تبیین می کند و با توجه به این 9 عامل مدل مفهومی آن طراحی گردید و به صورت مقیاسی در خودسنجی مهارت های تفکر ارایه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1198

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 562 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نادی حمیدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    70-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1083
  • دانلود: 

    577
چکیده: 

هدف از این مقاله بررسی نقش مدل های خلاقیت در مرزشکنی دانش علوم دریایی می باشد. بی شک تحقق توسعه پایدار برای هر کشوری در پرتو توسعه و پیشرفت دانش و تولید علم میسر خواهد بود بطوریکه در عصر کنونی دانائی محوری مهم ترین راهبرد موثر در حرکت به این سمت می باشد.پیشرفت سریع علم و تکنولوژی موجب گردیده تا فاصله زیادی بین کشورهای پیشرفته با سایر کشورها ایجاد شود که پر نمودن این شکاف مستلزم بهره گیری از مدل های میانبر و جهشی به خصوص در امر تولید دانش و دانائی که توسعه در سایر ابعاد را نیز به دنبال خواهد داشت می باشد. بکارگیری تکنیک ها و مدلهای خلاقیت از جمله رویکردهای موثر برای توسعه دانش علوم دریایی و طی مسیری میانبر در این راستاست. از این رو سوال اصلی در این مقاله این است که چگونه می توان با بهره گیری از مدل های خلاقیت مرز دانش علوم دریایی را در نوردیده و تولید علم نمود؟ این مقاله بصورت مروری انجام گردیده است که نگارنده با تبیین تکنیک های خلاقیت که متناسب با نیاز نیروی دریایی ترسیم شده است مدل های خلاق گونه ای به عنوان راهبرد در پاسخ به سوال اصلی ارائه نموده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 577 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0