زمینه و هدف: بررسی رضایتمندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه می تواند تا حدودی شکاف بین انتظارات آنان با وضعیت موجود را نشان دهد. لذا این مطالعه به منظور تعیین شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 96-97 انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه ی تحلیلی-مقطعی بود. جامعه ی آماری تحقیق کلیه ی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 96-97 بودند که تعداد آن ها 188 نفر بودند که به صورت سرشماری وارد مطالعه گردیدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه کیفیت خدمات آموزشی (SERVQUAL) جمع آوری گردید. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی زوجی در نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. یافته ها: از میان 188 شرکت کننده در مطالعه 106 نفر زن (56 درصد) و 82 نفر مرد (46 درصد) بودند، ازنظر سنی نیز 122 نفر زیر 35 سال (65 درصد) و 66 نفر بالای 35 سال (35 درصد) قرار داشتند. نتایج آزمون تی زوجی نیز نشان داد که بین ادراک و انتظارات دستیاران از کیفیت خدمات آموزشی در تمامی ابعاد پنج گانه خدمات شکاف منفی وجود دارد (97/1