مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

90
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری نسبت به رشته تحصیلی و پیشرفت حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال97-1396

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه و هدف: این مطالعه با هدف تعیین نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به رشته ی تحصیلی و پیشرفت حرفه ای در سال 1397-1396 انجام شد روش بررسی: این پژوهش تحقیق مقطعی بود. افراد نمونه 133 نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع دکتری بودند که به روش طبقه ای-نسبتی انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک, خودکارآمدی, نگرش نسبت به عملکرد مربیگری, رشته ی تحصیلی و پیشرفت حرفه ای بررسی شدند. اطلاعات توسط نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نگرش اکثریت اساتید و دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی در سطح مطلوب بود ولی نگرش دانشجویان به پیشرفت حرفه ای در حد مطلوب نبود. نگرش مثبت نسبت به پیشرفت حرفه ای با وضعیت استخدام رسمی افراد مرتبط بود (05/0>P). بین نگرش دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی و عملکرد مربی گری, خودکارآمدی و پیشرفت حرفه ای ارتباط معنی داری وجود داشت(05/0>P). خودکارآمدی دانشجویان با نگرش نسبت به رشته ی تحصیلی و پیشرفت حرفه ای شان همبستگی مثبت معنی داری داشت. همچنین بین نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به رشته ی تحصیلی و پیشرفت حرفه ای ارتباط معنی دار وجود داشت (05/0>P). نتیجه گیری: عملکرد اساتید بر نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی و پیشرفت حرفه ای آنان موثر است. اساتید می توانند با بکار گیری شاخص های آموزشی, پژوهشی, اجرایی و فرهنگی بعنوان الگویی برای دانشجویان در نظر گرفته می شوند و نگرش به رشته تحصیلی و پیشرفت حرفه ای آنان را ارتقا بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پارسا، پریسا، دوگونچی، میترا، قیسوندی، الهام، و پارسا، بیتا. (1398). نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری نسبت به رشته تحصیلی و پیشرفت حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال97-1396. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(34 )، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/359934/fa

    Vancouver: کپی

    پارسا پریسا، دوگونچی میترا، قیسوندی الهام، پارسا بیتا. نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری نسبت به رشته تحصیلی و پیشرفت حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال97-1396. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(34 ):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/359934/fa

    IEEE: کپی

    پریسا پارسا، میترا دوگونچی، الهام قیسوندی، و بیتا پارسا، “نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری نسبت به رشته تحصیلی و پیشرفت حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال97-1396،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 34 ، pp. 39–47، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button