مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین انگیزه های تحصیلی و امید به آینده با امادگی برای خودراهبری در یادگیری در بین دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه آزاد اصفهان و علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 55

چکیده

 زمینه و هدف: انگیزه های تحصیلی در یادگیری خود راهبر نقش به سزایی دارد و چیزی است که به یادگیرنده انرژی می دهد و فعالیت های او را هدایت می کند. بنابراین هدف این پژوهش بررسی رابطه بین انگیزه های تحصیلی و امید به آینده با آمادگی برای خودراهبری در یادگیری در بین دانشجویان دندان پزشکی علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه آزاد اصفهان بود. روش بررسی: روش انجام این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری مورد مطالعه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اصفهان (واحد خوراسگان) بودند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه آماری 265 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری اطلاعات, این پژوهش شامل پرسشنامه های جمعیت شناختی, گرایش به امیدواری بزرگسالی, انگیزش تحصیلی و آمادگی برای خودراهبری در یادگیری از بود و توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss نسخه 16 و آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده شد. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد بین انگیزه های تحصیلی و امید به آینده (001/0>p), انگیزه های تحصیلی و آمادگی برای خودراهبری در یادگیری (001/0>p) و بین امید به آینده و آمادگی برای خودراهبری در یادگیری (001/0>p) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج حاکی از رابطه مثبت و معنادار بین انگیزه های تحصیلی با امید به آینده و آمادگی برای خودراهبری در یادگیری بود. با استفاده از نتایج این پژوهش, برنامه ریزان آموزش دندانپزشکی و اساتید می توانند موجبات ارتقای کیفی آموزش دندانپزشکی را به عنوان گامی در راستای توسعه آموزشی فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قائنی حصاروییه، امین، نادی، محمدعلی، و قدوسی، آرش. (1398). بررسی رابطه بین انگیزه های تحصیلی و امید به آینده با امادگی برای خودراهبری در یادگیری در بین دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه آزاد اصفهان و علوم پزشکی اصفهان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(34 )، 48-55. SID. https://sid.ir/paper/395925/fa

    Vancouver: کپی

    قائنی حصاروییه امین، نادی محمدعلی، قدوسی آرش. بررسی رابطه بین انگیزه های تحصیلی و امید به آینده با امادگی برای خودراهبری در یادگیری در بین دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه آزاد اصفهان و علوم پزشکی اصفهان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(34 ):48-55. Available from: https://sid.ir/paper/395925/fa

    IEEE: کپی

    امین قائنی حصاروییه، محمدعلی نادی، و آرش قدوسی، “بررسی رابطه بین انگیزه های تحصیلی و امید به آینده با امادگی برای خودراهبری در یادگیری در بین دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه آزاد اصفهان و علوم پزشکی اصفهان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 34 ، pp. 48–55، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button