مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه عملیاتی ارتقای کیفیت مهارت های بالینی پایه دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل کرن

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاری به عنوان حرفه ای عمل محور بوده که آموزش بالینی بخش اساسی آموزش این رشته است. مهارت های بالینی پرستاری, در صورت عدم به کارگیری تحلیل می روند, بر همین اساس هدف از این مطالعه طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه ی عملیاتی ارتقای کیفیت مهارت های بالینی پایه دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل کرن بود. روش بررسی: مطالعه ی حاضر بر اساس گام های مدل برنامه ریزی درسی کرن به منظور ارتقای کیفیت مهارت های بالینی پایه ی دانشجویان پرستاری در دانشکده ی پرستاری ابهر طی سال های 1395 الی 1396 و با استفاده از روش مداخله ای تک گروهی قبل و بعد انجام شد. بدین منظور, پس از شناسایی مشکل پایین بودن سطح مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری و نیاز سنجی اولیه, برنامه ی عملیاتی و نیز نحوه ی ارزشیابی آن, پس از تصویب در شورای آموزشی دانشکده به اجرا رسید. در اجرای مطالعه ی حاضر, طبق سطح اول و دوم مدل کرک پاتریک, واکنش و دانش شرکت کنندگان, قبل از برنامه ی آموزشی با دانش آن ها بعد از برنامه ی آموزشی مقایسه شد. یافته ها: نمرات آزمون مهارت های بالینی پایه ی دانشجویان و همچنین درصد رضایت شان بعد از اجرای اجرای افزایش چشمگیری را نشان داد. طبق اظهار نظر دانشجویان در محیط بالینی, اضطراب شان کاهش یافته و اعتماد به نفس شان افزایش یافته بود. نتیجه گیری: بر اساس یافته های حاصل از مطالعه ی حاضر, اجرای این نوع از اجرای آموزشی می تواند باعث ارتقای کمی و کیفی آموزش بالینی در دانشجویان پرستاری شود. بنابراین برنامه ریزان آموزش پرستاری در بهبود کیفیت آموزش می توانند از برنامه ی عملیاتی حاضر, بهره جویند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی ایوانکی، زینب، نوروزی، سعیده، رمضانی بدر، فرهاد، و نوروزی، علی. (1398). طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه عملیاتی ارتقای کیفیت مهارت های بالینی پایه دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل کرن. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(34 )، 25-31. SID. https://sid.ir/paper/364418/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی ایوانکی زینب، نوروزی سعیده، رمضانی بدر فرهاد، نوروزی علی. طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه عملیاتی ارتقای کیفیت مهارت های بالینی پایه دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل کرن. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(34 ):25-31. Available from: https://sid.ir/paper/364418/fa

    IEEE: کپی

    زینب بهرامی ایوانکی، سعیده نوروزی، فرهاد رمضانی بدر، و علی نوروزی، “طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه عملیاتی ارتقای کیفیت مهارت های بالینی پایه دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس مدل کرن،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 34 ، pp. 25–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button